פרסום בגוגל - 5 סודות ל-PPC שאתם חייבים לדעת

5 סודות ל-PPC שאתם חייבים לדעת

יש הרבה אפשרויות בתוך מערכות הפרסום השונות כשאנחנו מריצים קמפיינים ממומנים עבור מותג או עסק. המאמר הזה יספק לכם טיפים איכותיים בניהול הקמפיינים שלכם והרשימה של הטיפים מורכבת מדברים שאנחנו נתקלנו בהם במהלך העבודה השוטפת ולאחר חידוד האלמנטים הללו, ניתן היה לראות שיפור משמעותי בקמפיינים. אם אתם מריצים קמפיין ממומן בפייסבוק או בגוגל, תעיינו ברשימה למטה ותבחרו מהסעיפים את מה שהכי מתאים לכם ואת מה שאתם חושבים שיכול לעזור לחדד את הביצועים שלכם, למקסם את התקציב ולהגדיל משמעותית את התפוקה.

1. מעקב המרות

הנתונים שאתם מקבלים במעקב המרות עוזרים לכם לוודא שאתם עובדים בצורה מדויקת שמשפיעה ישירות על החזר ה-ROI שלכם. מעקב המרות כולל יצירת פיקסל המרה אשר נטען באתר שלכם כדי לעקוב אחר קמפיינים PPC ממערכות הפרסום השונות (גוגל, פייסבוק, טיקטוק וכו'). לכל מערכת פרסום יש קוד הטמעת ייחודי עבור מעקב המרות ואתם צריכים לוודא שאתם מתקינים אותם בצורה טובה ומשתמשים בהם כדי להפיק את המקסימום מהקמפיינים

2. אסטרטגיה

הקמפיינים, אסטרטגיית השיווק שבחרתם וואסטרטגיית הצעת המחיר שלכם הם אלו שיקבעו בסופו של דבר את הצלחתו או כישלונו של הקמפיין. אסטרטגיה שגויה עלולה לעלות לכם ביוקר בטווח הקצר או גרוע מכך, להוציא את התקציב שלכם על קליקים מבוזבזים ולא רלוונטים במשך כמה שבועות או חודשים. עבודה נכונה כוללת מיקסום של מונחי החיפוש ומבנה נכון של הקמפיין. שימוש בטסטים A\B עוזר לחדד את ציון האיכות במודעות שלכם כדי להבטיח הגשה של הצעות מחיר יעילות הרבה יותר.

3. תוספי מודעות

אחד מהיתרונות הגדולים ביותר של מערכת הפרסום של גוגל ביחס למתחרות זו האפשרות "להשתלט" על יותר שטח פרסום בחיפוש של גוגל באמצעות תוספי מודעות. הרחבות למודעות המוצעות על ידי גוגל מציעות מספר יתרונות וחוסר שימוש בהם פשוט שווה ערך לבזבוז כסף. תוספי מודעות יכולות להוסיף את מספר הטלפון, כתובת, רשימת שירותים, מוצרים ועוד המון דברים לתוך המודעות שלכם. זה מגדיל את הנפח שהמודעה מקבלת בתוצאות בתשלום של גוגל ועוזר להעביר מסר עמוק יותר לתודעה של הגולשים. בנוסף, פעולה זו מגדילה משמעותית את ה-CTR, את זמן השהייה באתר וגם את כמות ואיכות ההמרות.

4. מילות מפתח שליליות

לעיתים קרובות מדי אנחנו עושים מונטיזציה לקמפיינים שלנו ומוצאים מונחי חיפוש שלעולם לא יתנו לנו המרה כי הם לא מילים שמייצרות המרות או במקרים גרועים יותר, אפילו מילים שלא קשורות בכלל לתחום שלנו. השימוש במילות נפתח שליליות מבטיח שלא נשלם על קליקים עבור מוןנחים שאינם רלוונטיים או חסרי כייוון להמרה. אם אתם מוכרים בחנות שלכם ציוד ספורט והמונח "כפפות לחדר כושר" הוא רלוונטי ומתאים, לעולם לא תרצו לשווק את המונח "כפפות" לבד. זה ייצור כמות גדולה של מונחי חיפוש שלא קשורים לתעשייה של האתר והתקציב שלכם ינוצל על ידי אנשים שמחפשים כפפות מחממות, כפפות לאופונועים, כפפות אגרוף ועוד. מילות מפתח שליליות עוזרות לכם לחדד את מונחי החיפוש כדי למקסם את ההוצאה הכספית ואת מה שהיא מניבה בחזרה.

5. טסטים

שימוש בטסטים הוא עיקרון חשוב בכל תחום השיווק הדיגיטלי ובעיקר ב-PPC. הרבה משווקים ובעלי עסקים בוחרים להתעלם מהאפשרות שלהם לעשות טסטים או שהם עושים טסטים אבל בצורה לא נכונה. יש טסטים שבודקים גורם בודד כמו כותרת המודעה ויש גם טסטים יותר עמוקים על כל תוכן בר שינוי בקמפיין שלכם: כותרת, קופי של המודעה, לינקים, תמונות, צבעים ועוד. יש כל כך הרבה משתנים שניתן לבדוק ולכן, אם אתם לא מנצלים את האפשרות ומפעילים טסטים באופן קבוע אני ממליץ להתחיל בהקדם. ברוב המקרים, לאחר ביצוע הטסטים אתם תסיקו מסקנות על הקהל שלכם שנחשף למודעה שלא תוכלו להסיק משום פעולה שיווקית אחרת.

 

בונוס אוטומציות ושימוש בכלים:

יש כלי אוטומציה מובנים שנמצאים בתוך גוגל אדס. אתם יכולים להתאים את הצעת המחיר שלכם לקליק בהתבססות על נתונים ש-Google Ads אוספת ממשווקים בפלטפורמה ובנוסף אפשרות לשלב חוקים אוטומטיים לקמפיינים (כמו למשל כיבוי קמפיין בצורה אוטומטית אם הוא הגיע ל-Spent מסוים). מלבד הכלים המובנים במערכת של גוגל אדס, אתם יכולים להשתמש בגוגל אדיטור עבור עריכה בבאלק של כמות גדולה של קמפיינים, אדגרופים ומודעות, אתם יכולים להשתמש ב-Ad Scale עבור קמפיינים לאיקומרס ועוד.

 

לסיכום

לאחר שעברנו במאמר על 5 טיפים מרכזיים עבור שלבים שונים בביצוע ואופטימיזציה של הקמפיינים שלכם שיעזרו לכם ב-PPC, המטרה האמיתית של המאמר הזה היא להקל את עומס העבודה באמצעות שדרוג של היבטים מסוימים בקמפיינים ושימוש באוטומציות. כאשר אתם עושים קמפיינים לכמות גדולה של לקוחות ולכל לקוח יש מספר קמפיינים, אדגרופים ומודעות – עבודה ללא אוטומציות, רולים וכלים היא מאוד קשה ולא יעילה.

 

על הכותב

אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברת פרסום המתמחה בפרסום בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה פרסום ממומן בגוגל, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של  EasyCloud, חברה שמנגישה ענן גוגל ואת עולם אחסון האתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.

אור פיאלקוב

אור פיאלקוב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *