לייב בפייסבוק בנושא קידום אתרים (בדיקת אתרים לשיפור דירוגים בגוגל)

בתאריך 29/09/2022 התקיים לייב בפייסבוק במסגרת קבוצה לקידום אתרים בניהולו של עדן שרעבי, כאשר גם אני לקחתי בו חלק פעיל ויעל לבדיקת מספר אתרים למציאת נקודות לשיפור תנועה אורגנית דרך גוגל דרך אופטימיזציה של אתרים אלו למנועי חיפוש.

במהלך הלייב נותחו 2 אתרים בתחומים שונים כאשר אחד עוסק בתחום ריהוט משרדי (ogl.co.il) והאתר השני עוסק בתחום משלוח פרחים, בלונים ומתנות (orensflowers.co.il).

מוזמנים לראות ולהקשיב להקלטת הלייב (בכדי לראות את ההקלטה אתם צריכים להיות מחוברים לחשבון בפייסבוק), כאשר למרות שמדובר על שני אתרם בתחומים שונים, הנושאים שיש להתייחס אליהם ולטפל בהם בכל אחד מהם, הם די דומים והם:

  • תוכן דל בעמודי אתר
  • ערכי תגית TITLE קצרים או לא מנוסחים טוב
  • ערכי תגית DESCRIPTION לא קיימים או שלא מנוסחים טוב
  • ערכי מאפיינים TITLE/ALT של התמונות שלא הודגרו
  • בעיות טכניות שונות באתר כמו אפשרות של תוכן כפול שיכול להיווצר בגלל שאותו עמוד יכול להיות מוצג ב-2 כתובות שונות
  • עמודי 404 שלא מותאמים אישית, דבר שיכול לגרום להתנהגות לא רצויה של גולשים באתר
  • עמודי חיפוש שבמקרה ולא מניבים תוצאות שגולש מתכוון לראות, כאשר עמודים אלו לא מותאימים אישית, דבר שיכול לגרום להתנהגות לא רצויה של גולשים באתר
  • ונושאים נוספים שעלו במהלך הלייב שתוכלו לראות ולהקשיב בהקלטה למעלה

 

מי שירצה לראות את ההקלטה ישירות בפייסבוק, הנה הקישור:

https://www.facebook.com/100000198452108/videos/1811586932542546/

 

למעשה גוגל מדרג אתרים בתוצאות החיפוש לפי הטקסט שמופיע בעמדוים שונים בכל אתר וככל שתוכן ארוך ומגון יותר, כך לגוגל יותר קל להבין באיזה תחום אתר עוסק והאם התוכן מספיק רלוונטי לתחום זה.

כאשר מדברים על תוכן דל מתכוונים שהתוכן קצר מאוד וגם לא מגוון, כך שיש סיכוי שלא יועיל לקידום האתר בגוגל.

תגית TITLE מהווה פריט חשוב מאוד למנועי חיפוש להבנת העמוד ובדיקת מידת רלוונטיות שלו לתחום, לכן מומלץ לנסח ערך TITLE בצורה מדוייקת ומשקפת באופן מדויק תחום העיסוק של אתר/עמוד, כאשר אורך ערך זה אמור להיות כ-60 תווים כולל סימני פיסוק ורווחים.

תגית DESCRIPTION מהווה פריט חשוב מאוד למנועי חיפוש לתיאור בתוצאות חיפוש של עמוד כזה או אחר, כאשר ככל שערך תגית DESCRIPTION ינוסח באופן נכון ומדויק, גדל הסיכוי שדירוג האתר יושפע באופן עקיף וגם אחוזי הקלרה (מדד CTR) ישתפרו בהתאם.

אורך ערך זה אמור להיות כ-160 תווים כולל סימני פיסוק ורווחים.

לתגית של תמונות (img) בשפת HTML קיימים מספר מאפיינים כאשר אחד מהם הוא מאפיין ALT שלמעשה אמור לכלול תוכן שיתאר תמונה במידה ולא תהיה זמינה מסיבות שונות באתר.

במידה והתמונה לא תהיה זמינה, הקסט החלופי של מאפיין ALT יוצג באתר במקום התמונה החסרה.

מאפיין ALT הוא למעשה קיצור של מילה ALTERNATE.

המאפיין הנוסף של תגית שמציגה תמונות באתרים (IMG) הינו מאפיין TITLE שהתפקיד שלו לתאר תמונה ובכך לעזור גם למנוע חיפו שוגם לגולשים לקבל הסבר לגבי מה מוצג בתמונה.

יש לשים לב שמאפיין TITLE של תמונה, שונה לחלוטין במהותו מהתגית TITLE שמתארת תוכן בעמוד ומוצג במנוע חיפוש בצבע כחול, שלחיצה עליו מעבירה גולש לעמוד הדרוש.

קודם כל נסביר שעמוד 404 מוצג באתר ברגע שמבקשים להציג עמוד שלא קיים, כאשר קוד ששרת שולח לקליינט (דפדפן שלנו) הינו קוד 404 שלמעשה אומר לדפדפן שלנו שהדף לא קיים (לצורך דוגמא קוד 200 נשלח ע"י שרת לדפדפן שלנו ברגע שעמוד תקין וזמין ורק לאחר מכן הוא מוצג אצלנו במחשב).

הבעיה היא שברך כלל נראות של עמודי 404 היא נראות ברירת מחדל של תבניות וורדפרס שאנו משתמשים באתרים שלנו ולכן ברגע שגולש מקבל עמוד בלי התחשבות לצרכים שלו, גדל הסיכוי שיעזוב אתר ויעבור למחרה.

אילו יושקע קצת מאמץ בעיצוב מינימלי ומתחשב בגולשים שלנו, הרי גדל הסיכוי שימשיך לגלוש באתר שלנו וגם יבצע הזמנה או רכישה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *