שיחה בת 15 דקות שתשנה מקצה לקצה את גורל אתרך ועסקך בגוגל!
תוך 15 דקות של שיחת טלפון חינמית הכל יתחיל להסתדר לך בנושא הקידום האורגני בגוגל (SEO) – אסביר לך מה צריך לעשות באתר שלך ומחוצה לו. השיחה לא מחייבת וללא עלות אבל בעלת עוצמה וערך עצום לעסק שלך. תתקשר, אל תחשוב, מה כבר יכול להיות? 🙂
אתר האינטרנט שלך זהו כלי עבודה שמהווה ערוץ לפרסום העסק שלך לעיניי לקוחות פוטנציאליים שמחפשים את שרותיך/מוצרך במנוע חיפוש של גוגל או באמצעות מנועי חיפוש נוספים בעולם.
מה תעשה אם נאמר, שחלק נכבד מאותם לקוחות פוטנציאליים פשוט מפוספסים על-ידך מסיבות שונות, כאשר הסיבה העיקרית היא, שאתרך לא מותאם לצורכי הקידום האורגני (SEO) ולכן סיכויו להופיע בצמרת של תוצאות חיפוש בתחומך, לא גבוהים במיוחד?
רוצים לקבל הצעה מעניינת? חייגו: 050-4-207-641 / info@leonid.co.il
אז מה ניתן לעשות במקרה קיצוני כזה במטרה למקסם תפוקת אתרך ובכך להרחיב מעגל לקוחות בכמה וכמה מונים ?
ובכן, שרותי קידום אתרים במנועי חיפוש (SEO) בהחלט יכולים להיות פתרון מעולה לבעיית תנועה דלה לאתרך ממנועי חיפוש מובילים במדינה, בה הינך עובד (גוגל במידה וקהל יעד שלך ישראלים).
אנו מציעים לפנות אלינו באמצעות פרטי קשר הרשומים בדף זה, כאשר בפנייה חשוב לפרט את שאלתך בצורה כזו, שתאיר את עיננו בצורה מלאה ככל הניתן וזאת במטרה לתת לך פתרון הולם לצרכים שלך בשוק תחרותי ובזמן סביר.
אם תהיו מעוניינים, ניתן לקרוא על שלבי קידום אתרים במנועי חיפוש שונים
מוזמנים לעיין גם בחבילות קידום אתרים שלנו
חשוב לציין ששירות של קידום אתרים אורגני (SEO) הינו חלק משרותי שיווק נוספים באינטרנט והם:
- פרסום בגוגל PPC (קישורים ממומנים)
- פרסום בפייסבוק לאיתור לקוחות חדשים
- ניהול מוניטין באינטרנט עברו מותג או שמך הפרטי
- בניית אתרים דינאמיים (אתרי תדמית, חנויות אלקטרוניות וכד')
- ויש שרותים רבים נוספים בתחום…
מספר נקודות מעניינות בהקשר לקידום בגוגל:
בהנחה ואתרך מחובר לגוגל אנליטיקס ובחשבון נצברו נתוני פעילות של אתרך במהלך שנים – אפשר לראות בנתונים אלו מכרה של זהב שיכול מאוד לעזור להזנקת אתרך וגם עסקך קדימה בצורה פנומינלית.
גוגל אנליטקס זה מעולה, אך יש גם כלי שנקרא SEARCH CONSOLE מבית היוצר של גוגל (מצריך חיבור מיוחד של אתר מנוהל לקבלת נתונים חשובים), שגם בו יש נתונים מאוד מעניינים וחשובים, כאשר בכלי הזה הנתונים הינם טכניים ומצריכים הבנה טכנית עמוקה, בכדי להוציא מהם מקסימום לשיפור דירוגים של אתר בתוצאות חיפוש בגוגל.
כלי חשוב נוסף של גוגל שלא מצריך חיבור מיוחד ושמו PageSpeed Insights , כאשר באמצעות כלי זה ניתן להיחשף לנתונים מאוד חשובים של תפקוד אתר הנבדק בעיניו של גוגל אם זה מבחינת מהירות תגובה ואם זה מבחינת התאמה למכשירים ניידים וכד' – גם במקרה הזה הפלט מציג לנו מידע טכני רב שבהחלט מצריך הבנה עמוקה בצד הטכני, אך כאשר משלבים כוחות עם מתכנת מנוסה ומבין עניין בהקשר לפעילות באינטרנט – זה בהחט יכול לעזור בפתרון מהיר ויעיל של סוגיות שונות ומורכבות במהלך קידום אתרים בגוגל וזאת ללא קשר לתחום פעילותם ומערכות או שפות עליהם מבוססים אתרים.
כלי מעולה נוסף שהייתי רוצה לספר עליו, זוהי תוכנה בשם WEBSITE AUDITOR או SCREAMING FROG שכל אחת מהן מאפשרות לבצע סריקה מאוד מקיפה של אתר ולראות בתוך מסך אחד פרטים חשובים כמו לדוגמא הגדרות של תגיות כמו DESCRIPTION או TITLE, האם הוגדרו תכנים עבור מאפיין ALT של תמונות, מספר תגיות Hx (H1-H6) בעמודים שונים באתר ופרטים חשובים נוספים.
את פרטי הסריקה ניתן לייצא אל תוך קבצי אקסל ולבצע בהם סינונים בהתאם לצורך, כאשר הקובץ יכול להפוך לתכנית פעולה מנצחת בעת ביצוע עבודות קידום אתרים אורגני בגוגל.
כמה מילים למקדמי אתרים בגוגל – אחד הנושאים החשובים בעת קידום אורגני, זוהי חלוקת זמן נכונה ויעילה, לכן קריאת פוסט נוחות עבודה במהלך בדיקת קוד אתר בעת ביצוע עבודת קידום אתרים, בהחלט יכולה לשפר הישגים בתוצאות אורגניות של אתרים מקודמים בתחומים שונים.
נ.ב. אם תרצו להרחיב את הידע שלכם בתחום הקידום האורגני בגוגל או במילים אחרות פרסום אורגני במנוע חיפוש, מוזמנים לקרוא בנושא SEO באתר ויקיפדיה.
האם קידום אתרים בגוגל יכול להתאים לעסק שלי?
כמו כל שרות המוצע כיום ברשת האינטרנט, גם השרות של קידום אתרים אורגני בגוגל וגם במנועי חיפוש אחרים, אשר פופולאריים במדינות שונות, לא בהכרח יכול להתאים ל-100% של עסקים באותה המדינה, כאשר סיבות לכך רבות ולכן נציין מספר אפשרויות, אשר יכולות לשקף את מצב שוק הקידום בצורה כללית:
נניח ועסק שלכם עוסק במכירת קשת רחבה של מוצרים, כאשר פערי תיווך שלכם על כל מוצר עומדים בממוצע על 15 שקלים (לפני עלויות שכר דישרה, מיסים, משכורות וכד'), כאשר יש לכם במלאי 1000 מוצרים שונים ומכאן ניתן להניח, כי רווח כללי על מכירת כל אחד מהמוצרים שלכם פעם אחת בלבד, עומד על 15 אלף שקל בממוצע.
ללא ספק, לא ניתן לנהל עסק, שמוכר רק מוצר אחד מתוך כל המוצרים שיש ברשותות, בעוד שיהיו גם מוצרים שיימכרו יותר טוב ויהיו כאלו, שלא בהכרח וזו הסיבה שאני מתייחס לממוצע רווח על מוצר אחד בהתבסס על כל המוצרים שיש לכם במלאי.
בדרך כלל כ-20% של מוצרים יביאו כ-80% של הרווח (עיקרון פארטו) וזה אומר שכדאי מאוד יהיה להשקיע מאמץ קידומי בקידום של מוצרים אלו (20%) ומכאן ניתן להבין כי מדובר על 200 מוצרים שונים.
בתחום הקידום האורגני (וגם ממומן) מקדמי אתרים מנוסים ומקצועיים יחלקו 200 ביטויים שונים, שמשקפים את ה-200 המוצרים שלנו למספר קבוצות, כאשר כל קבוצה תקודם על דף נחיתה שייבחר מראש באתר המקודם.
כעת אם ננסה להמיר מאמץ קידומי של מקדם אתרים שהולך לקדם את כל ה-200 ביטויים בשעות עבודה שעבודה כזאת צפויה לקחת, בוודאי נקבל עלות חודשית עבור הקידום שתהיה אלפי שקלים שללא ספק יחזירו את עצמם ולכן מומלץ לרואת בהוצאה זו דווקא השקעה לטווח ארוך בועד שהתוצאות הראשונות בדרך כלל יבואו בעוד מספר חודשים ולא בצורה מיידית כפי שניתן להשיג בקידום ממומן בגוגל או פרסום ממומן בפייסבוק ומכיוון שעסקים רבים לא יוכלו לעמוד בהוצאות אלו (לפחות בתחילת הפעילות), השרות של קידום האורגני בגוגל לא בהכרח יכול להתאים לכולם, כאשר קיימות חלופות די מעניינות שבאמצעותן ניתן להשיג מטרות בצורה די מהירה וגם לבדוק מספר השערות ביחס למוצר כזה או אחר או לגבי דף נחיתה כזה או אחר – כל זאת ניתן להשיג לדוגמא באמצעות קידום ממומן בגוגל ובפייסובק.
האם קידום אתרים אורגני יחזיר את ההשקעה והעסק שלי יהיה ברווח?
לשאלה כזאת אין תשובה חד-משמעית, כאשר הכל תלוי ממיומנותו של מנהל שיווק באינטרנט והניסיון שלו בתחום – ככל שאיש מקצוע שתבחרו לעבוד מולו יותר שנים בתחום השיווק באינטרנט בעמצאות ערוצים שונים כמו קידום אתרים אורגני, קידום ממומן, ניהול מסעות פרסום בפייסבוק וכד', כך גדלים הסיכויים שלכם להחזיר השקעה בפרום באינטרנט תוך פרקי זמן קצרים ולהיות ברווח.
חשוב להבין שלא בהכח חייבים ישר לקפוץ למים עמוקים ודווקא להתחיל במשהו אחד מתוך בחירה אסטרטגית במקום לרות לכל עברו ולא לפגוע במטרה.
הדוגמא שניתנה בסעיף הקודם מסבירה באופן די פשוט את המצב בשוק האינטרנט וממחישה תרחיש שהוא בהחלט יכול להיות במציאות ורק מנהל שיווק מקצועי יוכל להמליץ ללקוח שלו באיזה אופן לחלק את תקציב הפרסום בין ערוצי שיווק שונים שזמינים היום באינטנרט.
האם קיימות חלופות לקידום אורגני בגוגל ואם כן מהן?
כן, ללא ספק – קיימות הרבה מאוד חלופות לשיווק העסק ולא רק קידום אתרים אורגני בגוגל – אציין כמה מהן:
נתחיל מאופליין – קודם כל אין לשכוח כי שיווק עסקים באמצעות פליירים תוך חלוקתם בתיבות הדואר עדיין עובד והרבה מאוד עסקים עדיין משתמשים בשיטת שיווק זאת עבור העסק שלהם.
אם כבר דברנו על פליירים, אז למה לא להזכיר גם מגניטם – כן, חלוקתם המתמדת באיזר, בו הינכם פועלים, בהחלט יכולה להניב פירות עם הזמן.
ומה עם רכישת שטחי פרסום במקומונים ועיתונות כתובה אחרת עם פריסה הרבה יותר גדולה מאשר רק עיר אחת או כמה ערים בודדות?
כן, לעיתים רק מהלך הזה יכול להקפיץ לכם מכירות בעסק, אם כי אציין ואומר לא עברו כל עסק גישה זו תעבוד באופן שאנו מצפים לה.
וכתע נעברו לפרסום ברדיו בשעות שיא – נניח בבוקר כאשר כולם בדרך לעבודה ובשעות הערב, כאשר אנשים חוזרים הביתה.
וכעת נעבורק לאונליין – בשביל התחלה מהירה בהחלט יכול להתאים הקמת מסע פרסום בגוגל וגם בפייסבוק.
ממשקים לניהול מסעות הפרסום שם כוללים אפשרויות רבות ולכן ייתכן ויהיה טיפה מסורבל להבין אות לעומק, אם כי התמדה במשך כמה ימים בהקמת מספר קמפיינים, בהחלט יכולה לקדם אתכם בנושא הבנת ממשקי ניהול פרסום ולכן עם עם הזמן תוכלו להפוף למקצוענים בתחום.
שיווק באמצעות תוכן בעזרת מערכות כמו לדוגמא אאוטבריין וטאבולה – באמצעות מערכות אלו ניתן לפרסם תוכן אשר יופיע בתארים מאוד גדולים ולכן תהיה לכם אפשרות לחשוף בית עסקכם לעייני אנשים רבים.
פרסום בלינקדאין גם היא חלופה מאוד מעניינת, בעוד שהפרסום במקרה הזה פחות יכול להתאים נניח לקוסמטיקאית וונניח אינסטחטורף כאשר דווקא מקצועות כמו רואי חשבון, עורכי דין, מתרגמים, ציוד משרדי וכד', בהחלט יכולים למצוא ברשת זו את הלקוח הנאמן.
מתי כדאי להתחיל את פעילות הקידום של האתר שלי במנועי חיפוש?
בעיקרון המצב האידיאלי הוא – ללא דיחוי 🙂
וכעת ברצינות – ככל שיותר מהר תמצאו מקדם אתרים ממש, ממש טוב בתחום שבאמת יודע את העבודה ומתמצא בנושאים רבים נוספים מעבר לרק בהשגת קישורם בכמויות, בהחלט ניתן לקבל החזר על השקעה תוך פרקי זמן סבירים עד קצרים, כאשר כבר בחודשים ראשונים מאז תחילת פעילות קידום אורגני בגוגל, תוכלו לראות את אתרכם עולה בתוצאות החיפוש בגוגל לעבר הצמרת.
כאשר אמרתי שמקדם אתרים צריך לדעת היום הרבה יותר מאשר רק להשיג קישורים, למעשה התכוונתי לעובדה שקידום אתרים שלא רק קישורים ולכן נושאים כגון חוויית משתמש, יכולת שכתוב תכנים, יכולת כתיבת תתכנים חדשים, הבנה (אפילו בסיסית) בקוד האתר המקודם כולל סקריפטים וגיליונות סגנונות (CSS) – כל אלו יכלים להבטיח, כי השקעת הזמן והכסף שלכם מחושבת ונבונה.
איך למצוא מקדם אתרים בגוגל שיודע להביא תוצאות טובות תוך כדי עבודה יעילה ואיכותית?
למען האמת למצוא מקם אתרים טוב ומקצועי משימה לא הכי פשוטה בעיקר מכיוון שהשוק מוצף בבוגרי הקורסים לקידום אתרים ולכן יש כיום מאות רבות של מקדמים אתרים (אם לא יותר 🙂 ) ולכן רק באמצעות שיחה עם כמה מהם וגם פגישה פרונטלית, תוכלו לבחור מקדם אתרים איכותי לפרויקט שלכם.
ללא ספק כל לקוח באשר הוא מבסס את החלטתו בהתבסס על מספר נקודות ייחוס שהו אאישית מכיר או שנהול לשאול בשוק וביניהן מספר שנות ותק בתחום הקידום, מספר לקוחות שקידם המקדם עד כה, מספר דוגמאות של קידום אורגני מוצלח ללקוחות שלו, עמידה ביעדים, חומרים שמופקים ללקוח בתחילת כל חודש על חודש החולף של פעילות וכד'.
למעשה באמצעות שיח מקצועי עם מקדם אתרים ומשאל של מספר שאלות הנ"ל (לא חייבים לשאול אל כולן), בהחלט ניתן לקבל רושם ראשוני אודות בן אדם ועל סמך רושם ראשוני, יהיה לנו הרבה יותר קל לקבלהחלטה לעבוד איתו או לקבל הצעת קידום ממקדם אחר.
שאלות ותשובות שיכולות לעניין אותך בנושא קידום אתרים בגוגל ואופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO)
מה זה קידום אתרים אורגני בגוגל (SEO)?
קידום אתרים אורגני בגוגל (SEO) מתייחס כולו בביצוע פעולות בתוך אתר מקודם (ONSITE) ומחוצה לו (OFFSITE) כל זאת במטרה לנסות ולהגיע לדירוגים יותר טובים במנוע חיפוש גוגל בתוצאות אורגניות, קרי התוצאות שאין אפשורת לשלם לגוגל עבורם לטובת הימצאות באינדקס של גוגל וזאת בשונה מקידום ממומן בגוגל או פרסום בקישורים ממומנים.
מה זה קידום אתרים ממומן בגוגל?
כאשר מדברים על קידום אתרים ממומן בגוגל למעשה מתכוונים לשימוש במערכת הפרסום מבית גוגל בשם GOOGLE ADS, אשר מפאשרת תוך זמן קצר יחסית לתכנן, להקים ולהפעיל מסע פרסום ממומן (קמפיין ממומן בגוגל), כאשר השוני המהותי בין קידום ממומן בגוגל לקידום האורגני בגוגל מתבטא בכך שתוצאות אורגניות נשארות באינדקס של גוגל בדרך כלל למשך זמן ממושך, גם אם מפסיקים לבצע פעולות קידום אתר בגוגל (לא תמיד, אבל זאת השאיפה), בעוד שברגע שמפסיקים לממן קידום ממומן בגוגל באמצעות מערכת GOOGLE ADS שאנו משלמים רק על קליקים, הרי גם הפרסום שלנו מפסיק להיות מוצג בגוגל באופן מיידי.
מה זה אופטימיזציה למנועי חיפוש?
כאשר מדברים על אופטימיזציה למנועי חיפוש, למעשה מתכוונים לסדר פעולות מסוים שכל מקדם אתרים מקצועי מבצע באתר הלקוח שהוא מקדם, כאשר לרוב פעולות אלו קשורות לנושא טכני של אתר וגם לנושא התכנים שיש באתר וכאשר מדברים על תכנים למעשה מתכוונים לחומר טקסטואלי, ויזואלי (תמונות) וגם לחומרי שמע ככל שקיימים באתר שאנו מקדמים וככל שנשלב בפעולות האופטימיזציה שלנו בדיקה וניסיון להתייחס ולתקן או לפחות להציע לבעל האתר מספר דרכי פתרון אופטימליות לכל נושא ככל שיעלה, גדל הסיכוי שאתר שאנו מבצעים עבורו אופטימיזציה למנוע חיפוש, יתברג באופן ראוי בתוצאות חיפוש אורגניות.
איזה כלים לקידום אתרים יעיל קיימים בשוק?
בשוק ישראלי וגם העולמי קיימים כלים רבים לביצוע עבודת קידום אתרים (SEO) יעילה ואיכותית ולכן זהו נושא למאמר נפרד, אבל כאן נציין כמה כלים מרכזיים לקידום אתרים בגוגל:
- גוגל אנליטיקס - מערכת סטטיסטיקות של גוגל, כאשר במחצית שנת 2023 גוגל הודיעה על סיום תמיכה באנליטיקס אוניברסלי והצורך לעבור לשימוש באנליטיס 4
- SEARCH CONSOLE - כלי טכני מבית גוגל שמאפשר להסתכל על אתר מקודם מזווית טכנית יותר ובכך לקבל תמונת מצב רחבה יורת לגביו
- KEYWORD PLANNER של גוגל ממומן שיכול להיות מאוד יעיל גם עבור קידום אורגני בגוגל לטובת ביצוע מחקר מילות מפתח
- תוכנה בשם WEBSITE AUDITOR אן SCREAMING FROG - תוכנות אלו מאפשרות לבצע סריקת אתר מקודם להימצאות נושאםי שונים שיהיה צורך להתייחס אליהם במהלך עבודת קדום אתרים
- HOTJAR - כלי מעולה לתיעוד התנהגות גולשים באתר לקבלת החלטות שונות במהלך פעילות הקידום
- וכלים נוספים...
איך בוחרים חברת קידום אתרים או פרילנסר לקידום אתרים בצורה נכונה?
בחירת ספק קידום אתרים בגוגל ללא ספק יכולה להיות משימה מאתגרת וביעקר בגלל כמות גדולה של הצעות שקיימות בשוק הקידום, אבל מספר נקודות הייתי רוצה להדגיש בעת הבחירה:
- תחושת בטן במהלך שיחה ראשונה - כבר בשיחת טלפן הראושנה עם ספק אופציונלי של קידום אתרים, תחושת בטן לא תטעה אתכם וככל שתרגישו הרגשה טובה יורת כלפי מקדם שאתם מדברים איתו, ככל הנראה מדובר על סממן ראשון של מישהו שיכול לעזור לכם בגוגל להשגת תוצאות.
- תיק עבודות – בקשו מהספק שאתם בודקים אפשרות לעבוד איתו להציג בפניכם תיק עבודות של עבודת קידום שהוא ביצע עבור לקוחות אחרים, תוך שהוא מציג לכם תוצאות הפעילות שלו ומסביר מה בדיוק בוצע בכל אחד מהפרויקטים שהוא מציג לכם, כאשר במקרה זה אתם תחוו לראשונה מקצויות שלו בתחום ובגלל שהשיחה תתארך בגלל הצגת דוגמאות, במידה והוא משחק משחק, בוודאי תשימו לב לזה ובעקבות כך גם תשוחת הבטן שלכם כלפיו עתידה להשתנות ולהפוך לטובה פחות או לחלופין דווקא תשתפר בצורה ניכרת עד שתחליטו לסגור דווקא איתו 🙂
- התחייבות לתוצאות – אין אף אחד בעולם שיכול להבטיח לכם תוצאות בגוגל ולכן ככל שתקבלו הצעות עם התחייבות במהלך פרק זמן מסויים להשיג עבורכם תוצאות בגוגל כולל התחייבות או הבטחה למיקום מסוים , הרי מדובר על הפרה בוטה של הנחיות של גוגל שאומרות בצורה חד משמעית שאין אף אחד בעולם שיכול להבטיח תוצאות בגוגל (אורגני וגם ממומן).
- הבנת נושאים טכניים לצד נושאים תוכניים – במהלך בדיקת ספק עתידי לקידום אתרים בגוגל תשתדלו עד כמה שאפשר להבין עד כמה בן אדם מבין ובקיא בכל הנושא הטכני של פעילות באינטרנט בכלל ובגוגל בפרט כולל הבנתו מעמיקה עם נושא התכנים ולא רק טקסטים, אלא גם תכנים ויזואליים ושמע.
- דברו עם מקדם אתרים עצמו ולא עם איש מכירות – לעיתים קרובות מאוד מי שסוגר עסקה מול לקוח זה דווקא איש מכירות, אך מי שיבצע עבודה בפועל זה מקדם אתרים ולכן חשוב מאוד להין כבר בתחילת השיחה עם מי אתם מדברים וככל שתבינו שמדובר על איש מכירות, דרשו לדבר דווקא עם מקדם אתרים שהוא זה שיעבוד איתכם לקידום אתרכם בגוגל.
מהן הציפיות הריאליות מחברת קידום אתרים או ספק (פרילנסר) קידום אתרים?
בשאלה שעסקה בנושא "איך בוחרים חברת קידום אתרים או פרילנסר לקידום אתרים" עסקנו בנושא של התחייבות לתוצאות שחלק מספקים מבטיחים ואף מתחייבים, שלמעשה מהווה הפרה בוטה של הנחיות של גוגל, לכן הציפיות הריואליות מחברת קידום אתרים הן שתפעלנה איתכם בצורה שקופה תוך העברה אליכם מידע בצורה הכי נכונה ומדויקת ככל הניתן כולל מקרים שיש סוגיה מסוימת הקשורה לפעילות תוך הצעת דרכים שונות ככל שקיימות לפתרון של סוגיה כזו או אחרת בהקשר לפעילות הקידום.
יש לקחת בחשבון שלעיתים המטרות שהוצבו לפרויקט לא יושגו בפרק זמן שאתם כלקוחות מצפים או שלא יושגו בכלל במהלך פרויקט כולו למרות שבוצעו פעולות רבות והושקע זמן רב מהצד של מקדם אתרים שלכם וכל זאת בגלל שלעולם לא ניתן להתחייב לתוצאות כלשהן בתחום כל-כך דינמי כמו אינטרנט.
מה יותר כדאי - קידום אורגני או קידום ממומן בגוגל?
למעשה לא קיימת לשאלה הזו תשובה חד-משמעית, כאשר למעשה מדובר על שני ערוצים שונים לחלוטין אם זה מבחינת אופן פעילותם ואם זה מבחינת תועלת למפרסם ולכן יש לקחת בחשבון הבדלים מהותיים אלו.
קידום מממן בגוגל - נועד לקבלת תוצאה "מיידית" (או קרוב לזה) לאחר הפעלת הפרסום (אי קבלת תוצאות לחלוטין גם זה נחשב ל"תוצאה", אך פחות אהובה על כולנו).
קידום אורגני בגוגל - נחשב להשקעה לטווח ארוך, כאשר תוצאות הפעילות ניתן לראות בחלוף חודשים (לעיתים ארוכים), אבל בשונה מקידום ממומן בגוגל, גם אם מפסיקים לקדם אתר בגוגל אורגני, התוצאות שהושגו לפנ כן, עדיין משתרות בעלים של האתר ותוצאות של גוגל ממומן מפסיקות מיידית עם השהיית קמפין פרסומי.
כמה עולה לקדם אתר בגוגל (קידום אורגני/קידום ממומן)?
קודם כל אציין שאין מחירון אחיד ומוסכם לעבודות קידום אתר בגוגל והמחירים משתנים בצורה ניכרת מאוד בין ספק לספק, אבל אציין שככל שהמחיר גבוה יותר, כך למעשה סבירות לקבלת המצופה מפעילות הקידום גבוה יותר אם כי עדיין לא ניתן להבטיח שום דבר ולכן יכולת וניסיון בבחירת ספק שירות מקבלים משקל וחשיבות רבה.
זיכרו בבקשה שאתם קונים שירות לא מחברה (למרות שהשם שלה רשום על חשבונית), אלא דווקא מבן אדם ולכן חשוב לדבר כבר במעמד בחירת ספק שירותי קידום בגוגל עם מקדם אתרים שאיתו תעבדו ולא עם איש מכירות (מבחינתי זהו כלל ברזל).
האם יש הוצאות נוספות/נלוות למחיר של קידום אתר בגוגל?
זה מאוד תלוי מההסכם שתסגרו עם ספק קידום אתרים, כאשר לעיתים יהיה צורך בפתרונות מסוגים שונים שאינם חלק מהסכם הקידום ולכן יהיה צורך בקניית שירות נוסף לתיקון של לדוגמה בעיות טכניות באתר שמקדמים ולעיתים הן אלו שגורמות לאי קבלת תצאה רצויה.
הייתי ממליץ להסתכל על מקדם אתרים בצורה טיפה שונה מזו שנהוג להסתכל, כאשר אם בוחנים לעומק את המקצוע "מקדם אתרים", מהר מאוד ניתן להבין שהשם "מנהל פרויקט בתחום קידום אתרים" הוא הרבה יותר מתאים ומדויק למקרה וגם מסביר באופן מדויק יותר שמי שמנהל פרויקט בתחום קידום אתרם עוסק במהלך עבודתו בנושאים שונים הקשורים כל אחד מהם לעולם האינטרנט בכלל ולאתר שמקדמים בפרט, כאשר כל אחד מנושאים אלו יש לו השפעה מסוימת (ולעיתים גם מכרעת) על האתר וכתוצאה מכך גם על התוצאה הסופית של פעילות הקידום, לכן על מקדם אתרים להיות מסוגל להתסכל על התמונה הגדולה של המקרה הפרטי של אתר מקודם ומתוך התמונה הכללית לטפל באופן אישי בחלק מנושאים שהוא בקיא ומבין בהם, כאשר חלק מהנושאים להעביחר לטיפול ע"י איש מקצוע אחר/חיצוני ולפקח על טיב יישום המלצותיו ביחס לנושאים אלו ע"י איש מקצוע חיצוני.
האם מומלץ או אפשרי להוזיל עלויות קידום ולהוריד עלויות לאחר קבלת תוצאות בגוגל?
אם תבקשו ממני לענות לשאלה זאת ב"כן" או "לא", אז התשובה שלי תהיה לא מומלץ, אך כן אפשרי, אך אם ארחיב בנושא זה מיד תבינו עד כמה זה בעייתי בכלל לחשוב בכיוון הזה וגם לדרוש זאת ממקדם אתרים.
תחילה אציין שלקוח שמזמין שירותי קידום אתרים לא מחוייב לשלם "לנצח" עלויות שסגר מול מקדם אתרים בתחילת הפעילות אלא אם התחייב חוזית בפני מקדם, למרות שאני אישית לא מאמין שיש עדיין בשוק חוזים עם התחייבויות "לנצח" אם כי התחייבות לפרקי זמן קצרים של חודשים בודדים עדיין קיימים ולדעתי האישית גישה זאת לגיטימית.
נהוג לחשוב שבעת השגת תוצאות הקידום בגוגל, הוזלה של עלויות לחודש היא למעשה הצעד המתבקש ביותר לעשות, כי הרי השגנו את תוצאות שלהן ציפינו וכעת עלינו לטפל באתר "בקטנה" ויהיה בסדר, אבל לא כך הדבר בקשר לאינטרנט בכלל ובקשר לגוגל בפרט.
לא מכיר אף אתר (גם זה שנמצא בטופ תוצאות החיפוש) שיכול להרשות לעצמו לנוח על זרי דפנה, כי יש עוד הרבה מתחרים ראויים בשוק שלו שיכולים תוך זמן קצר להחליף אותו, לכן אני חוזר ואומר שככל שמשיגים תוצאות יותר טובות בגוגל, הרי מצב הופך להיות הפוך מזה שאנו כבני אדם היינו רוצים להאמין שהוא הנכון והמתאים ביותר שזה בדרך כלל להוזיל, אך בפועל ככל שתנועה גדלה, כך גם הצורך בשיפור תנועה זאת וטיפוח שלה גדל בהתאם ולכן אם תשאלו אותי שוב פעם את השאלה הזאת לגבי הוזלה, הרי השקפת העולם שלי ודעתי האישית אומרות שיש כאן שתי בחירות: או שנשארים עם אותם התקציבים או שמגדילים אותם, אבל לא מוזילים, כי זמן לנוח על זרי דפנה 🙂 .