ניתוח מתחרים – תרשו לי להרים גבה

אחד הדברים החשובים לפני תחילת הפעילות לקידום אתרים הינו ביצוע בדיקת מתחרים בנישה של לקוח חדש, אך רוב ההסברים בנושא ניתוח מתחרים דנים בנושאים כגון:

  1. בדיקת מספר קישורים נכנסים לאתר המתחרה
  2. מספר דומיינים המפנים לאתר מתחרה
  3. וותק דומיין של המתחרה
  4. מספר קישורים יוצאים מאתר המתחרה
  5. מהו פייג’ ראנק של אתר המתחרה
  6. מספר קישורים פנימיים באתר המתחרה
  7. כותרות של דפים מרכזיים באתר המתחרה
  8. ועוד בדיקות רבות ומגוונות ו"יצירתיות" ומה לא

להערכתי בדיקות מסוג הנ"ל יכולות לקחת בין שעתיים עד חודש (במידה ותקציב חודשי מתורגם לעשר שעות עבודה חודשיות).

ומה אם אחד או יותר ממתחרים של הלקוח שלנו, אלה הם אתרי חדשות או אתרי מוסדות לימוד או אתרי ממשל – האם זה אומר שמדובר על מתחרה ישיר שלי ? – כמובן שלא – במקרה הזה מדובר על מתחרה עקיף שנבחר ע"י גוגל לתפוס מיקום גבוה בתוצאות חיפוש בגלל מספר פקטורים, כאשר המרכזיים שביניהם, הם הסמכות, וותק באינטרנט.

האם מיקום גבוה של אתרים נחשבים, מעיד על כך שעבות הקידום העתידית, היא למעשה כישלון עוד טרם החלה העבודה ? – בכלל לא – תוכיח לגוגל שדף מסוים באתרך ראוי להיות שם ואכן זה מה שיהיה.

ואז נשאלת השאלה – מי צריך את כל זה בכלל, אם הבדיקות שבמאת יכולות לשפוך המון אור, אלה הן בדיקות ספורות ואחרות לגמרי והן לשם הערכת התרומה לאתר המתחרה של היחס בין נתונים הבאים:

  1. בדיקת מיקום אתר המתחרה לפי ביטוי בעל נפח חיפוש גבוה בהתאמה מדויקת
  2. הערכת איכות הניסוח של כותרת של הדף המדורג
  3. הערכת איכות הניסוח של תיאור של הדף המדורג
  4. בדיקת כתובת של הדף המדורג (היררכיה פנימית)
  5. הערכת רמת תכנון של דף הנחיתה המדורג
  6. הערכת רמת הניסוח של ההצעה שבדף המדורג

שקלול של הנתונים הנ"ל יכול לעזור לאנשי השיווק ברשת האינטרנט שבינינו, להגיע למסכנה שגם דירוג נמוך יותר מהמתחרים שלנו לפי ביטוי זהה, יכול לתרום לאתר הלקוח שלנו הרבה יותר מאשר מיקום גבוה יותר, תורם למתחרה שלנו וכאן אנו הגענו לנקודה מעניינת שלפיה גוגל ממליץ ללקוחות שלנו לא לבוא במגע עם חברות, אשר מבטיחות מיקום בתוצאות החיפוש של גוגל בטענה שאף אחד אינו יכול להתחייב בדבר מיקום מסוים.

אגב, ניתן גם להתאמץ ולעבור מתחרים שלנו מבחינת הדירוג, אך במידה ואלה הם אתרי סמכות, אשר תוארו קודם – מי צריך את זה ?

עדיף וגם נכון יהיה להשקיע בביטויים נוספים שמיקום גבוה בהם, קבלו דווקא מתחרים ישירים של הלקוח שלנו וזה אומר שיש מקום "להזיע" קצת בניסיון להגיע לשם.

המקצוע שיווק באינטרנט בכלל וקידום אתרים בפרט, אינם מדעים מדויקים ולכן ביצוע עבודה לפי תבנית (סוג של "רשימת מכולת") מסוימת לא באה בהשוואה (ובחשבון) לעבודה שמבוססת על יצירתיות ואפילו יצירתיות ייתר, תוך כדי יישום כללי משחק הגונים ואטיים, אחרת לא שווה בכלל להתחיל.

ממליץ לעיין בשרותים שאני מציע:

קידום אתרים במנועי חיפוש
פרסום ממומן בגוגל
פרסום ממומן בפייסבוק
שיווק אתרים באינטרנט
בניית אתרים מבוססים מערכת לניהול תכנים

בכבוד רב,
לאוניד אוסטרובסקי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *