פסח כהזדמנות מצוינת לגבור על מתחרים או במילים אחרות – מעבדות לחירות / קידום אתרים חכם בגוגל

שלום חברים!

חוה"מ פחס 2016 עכשיו ואמרתי, שזוהי הזדמנות מצוינת לכתוב כמה מילים בנושא קידום עסקים ברשת בתקופות כמו זו (אגב, כל הנכתב למטה תקף גם בתקופות אחרות שדומות לזו).

מתי לאחרונה ניסיתם ליצור עם מישהו קשר בנושא אספקת מוצר או שרות כלשהו לבית העסק או לפנות למישהו בניסיון להציע את השרות או המוצר המדהים שלכם?

מניח שבמקרה צריכת שרות או מוצר לא מורכבים במיוחד, ככל הנראה קבלתם מענה, אך יש לי הרגשה שבמקרה ומדובר על משהו מורכב יותר, כל המבוקש יסופק אחרי הפסח ובמקרה וניסיתם למכור למישהו, משהו, סביר להניח שללא קשר לגודל או מורכבות של עסקאות בתחומכם, תהיה התשובה בסגנון "בוא נדבר על זה אחרי הפסח", הכי נפוצה.

אז מה אנו רואים כאן למעשה? – תקופה זו מאופיינת לרוב ע"י ירידה בביקוש מצידו של הצרכן ומכיוון שבתי עסק לרוב מכירים התנהגות של השוק בתקופה הזו, גם העסקים מתנהגים בצורה דומה (ללא ספק, קיים אחוז מסוים של עסקים שמרגישים עליה בביקוש במוצרים/שירותים שלהם ולכן עובדים בשיא המרץ, לכן יצוין, כי הנכתב הוא לא נוגע לכם 🙂 ) ומרשים לעצמם לעבוד בחצי קלאץ' (אם בכלל) ולדעתי זוהי טעות גדולה מכיוון שדווקא בתקופה זו נוצרת הזדמנות נהדרת לגבור על מתחרים ולעקוף אותם בסיבוב כמו שאומרים בעברית מדוברת 🙂 .

אז מה הייתי ממליץ לעשות בנושא, אילו מישהו היה שואל אותי שאלה מסוג זה?

ובכן, בתקופה הזו הייתי ממליץ להשקיע מזמנם של עסקים בנכסים דיגיטאליים שלהם בהקשר לנושא קידום אורגני או במילים אחרות ב-SEO עבור האתר שלהם.

מה כוונתי ולמה דווקא ב-SEO?

ברגע שמתחילים לקדם אתר בתוצאות אורגניות של גוגל, מרגע שמתבצע שינוי כלשהו באתר ו/או מחוץ לו, לעיתים תקופה של הזמן אשר תחלוף והשינויים אלו יתורגמו לשיניים בדירוג, לעיתים יכולה להיות ארוכה ומכוון ששינויים בדירוג באים מכיוון שאלגוריתם של גוגל שמבצע את החישובים שלו באופן אוטומטי לחלוטין וללא התערבותו של בן אנוש (לרוב), הרי תקופת הזמן שעולה על ימים בודדים וניצולה בצורה יעילה, יכולה לחולל מהפכה של ממש בקרב עסקים, אשר יתכוננו מראש לבואה (של התקופה).

אז מה ניתן לעשות באתר שיכול לתרום רבות לבית עסקי?

ובכן, פעולות רבות ניתנות לביצוע באתר (וגם מחוץ לו), אך הייתי רוצה לגעת כעת דווקא בדברים "קטנים" יחסית ובעלי השפעה גדולה יחסית.

תכנים באתר – שאלו את עצמכם שאלה מסוג "האם התכנים שבאתר שלי באמת משרתים את הלקוחות שלי?"

לדעתי לרוב התשובה תהיה "כן" ואם אני צודק, תשאלו את עצמכם שאלה מסוג "אז למה למרות שהתכנים שבאתר שלי טובים, אני עדיין לא נהנה מתנועה יותר ערה לבית העסק שלי דרך האתר?" (כי ייתכן וצורה שאלה שכזו תאפשר לכם להסתכל על האתר והעוצמה שטמונה בו, בצורה קצת אחרת)

בוא ונרחיב טיפה בנושא התכנים – מהו למעשה התוכן?

התוכן יכול להיות במספר מצומצם של צורות ולרוב יהיו אלו צורות הבאות:

תוכן טקסטואלי – אלה הם אותם הטקסטים שממלאים את דפי האתר שלנו

תוכן ויזואלי – אלה הן תמונות או סרטים/קליפים קצרים שיכולים להוסיף רבות לחוויית גלישה של לקוחות שלנו באתר

תוכן בצורת שמע – תוכן זה בא להוסיף רמה נוספת של חוויית הגלישה ולקרב אותה עד כמה שניתן, למציאות אם כי ללא ספק אין לשכוח שאנו מדברים על אתר אינטרנט ותמיד צריך לדעת איפה עובר הגבול שבין "מספיק" לבין "יותר מדי" (הערה זו תקפה לכל סוג של תוכן).

נרחיב טיפה יותר בנושא של תוכן טקסטואלי + ויזואלי

קודם כל מציע כי בכל דפי האתר יהיו תכנים מותאמים לעמוד ספציפי תוך התאמה קפדנית לקהל היעד, אליו הינכם מכוונים

כך למשל, אם קהל היעד שלכם הוא בני נוער, אזי גם אופן הניסוח של התוכן יהיה בצורה שבני נוער מתחברים אליו ואילו קהל היעד שלכם הינו ההורים של אותו בני נוער, הרי גם אופן הניסוח של תכנים אלו יהיה ברמה אחרת, אשר אליה הורים אלו יתחברו באופן מיידי ללא חששות כלשהן, אם כי חששות חייבות להילקח בחשבון, כאשר לחששות אלו אני קורה "התנגדויות" והתחום הינו "טיפול בהתנגדויות" (אך הנושא לא יורחב בפוסט – אולי בפוסט אחר 🙂 ).

מניח שהבנתם את כוונתי וכעת נגע במאפיינים נוספים של תוכן טקסטואלי

אורך התוכן – אורכו של התוכן חייב להיות מותאם למטרות של הדף, כך שאם הדף מכירתי, אזי התוכן יהיה קצר וקולע אם הדגשת מספר נקודות חזקות של מוצר או שרות שלכם עם אפשרות ליצור עמכם קשר או ביצוע הזמנה ובמידה ומדובר על הדף שמטרתו להסביר באופן מורחב עליכם ו/או על המוצר או השרות שלכם, בדף זה ניתן לכלול טקסט ארוך שיעביר מספר באופן מורחב, אם כי חלוקה נוחה לפסקאות, הדגשות במקומות נכונים, כל אלה צריכים להיות חלק בלתי נפרד מתוכן טקסטואלי, כאשר שילוב נכון ובמקומות מתאימים של תמונות או וידיאו, יכול הוסיף רבות לחוויית המשתמש אם כי במקום הנכון ובמינון הנכון.

כעת נרחיב קצת על תוכן ויזואלי

למעשה תוכן ויזואלי יכול להתלוות לתוכן טקסטואלי ולהיות חלק ממנו, אך לא העיקר ובהחלט יכול להיות מצב הפוך, כאשר תוכן ויזואלי יהיה הוא התוכן הבולט של הדף, בעוד שטקסטים יופיעו בדף, אך באופן מופחת ושוב פעם אציין ואומר – הכל בהתאם למטרות של דף כזה או אחר וכמובן בהתבסס על ההיכרות המוקדמת עם קהל היעד, אליו אנו מכוונים בבית העסק.

עד כה דברנו על התכנים הנראים ע"י הגולשים באתר ומה בדבר התכנים הבלתי נראים באתר?

למעשה מדובר על תכנים, אשר מוזנים בתוך תגיות מיוחדות בקוד האתר ומוצגות מחוץ לו – התוכן שמופיע בתגיות אלו מוצג בתוצאות של מנועי חיפוש והוא:

התוכן שמופיע בתגית TITLE והתוכן שמופיע בתגית DESCRIPTION (זה המקום לציין כי לתכנים אלו, אך לק, השפעה גדולה על תוצאות של תהליך שיווק עסקים באינטרנט – ראו, הוזהרתם 🙂 )

למעשה תוכן של שני אלו (אך לא רק) יכול השפיע רבות על דירוג אתרכם

בצעו מספר בדיקות של האתר שלכם ותנסו לראות האם קיימים דפים, בהם תוכן של שני אלו או אחד מהם זהה לתוכן של תגיות אלו בעמוד אחר באתרכם – זהו אחד המצבים שכדאי להימנע ממנו.

למעשה תכנים של תגיות אלו חייבים להיות ייחודיים עובר כל דף ודף באתר שלכם.

כעת נדבר על התוכן שמופיע בתגיות אלו

התוכן שמופיע בתגית TITLE מומלץ ויהיה קצר ככל הניתן כשהוא מדבר על המוצר או השרות שאתם מציעים באותו הדף ולרוב יכלול ביטוי, אשר עשוי להיות מחופש ע"י לקוח פוטנציאלי שלכם.

לגבי האורך של תגית זו, הייתי ממליץ על 60 תווים לערך

התוכן שיופיע בתגית DESCRIPTION יופיע גם הוא בתוצאות חיפוש אם כי בצורה מורחבת יותר בהשוואה לתוכן של התגית TITLE ולכן הייתי ממליץ לנסח אותו בצורה ייחודית לדף ויהיה סוג של המשך התוכן שהופיע בתגית TITLE , דבר שיתרום לאופן זורם של קריאת השניים ע"י קהל היעד.


אז בוא ונסכם שנייה על מה דברנו:

דברנו על אפשרות לנצל את תקופת ירידה בביקוש של קהל היעד שלכם של מוצר או שרות וזאת בניסיון לשפר דירוג של האתר בתוצאות אורגניות של גוגל ע"י שימת דגש על התכנים הנראים ע"י הגולש באתר שלנו והתכנים הבלתי נראים באתר, אך מוצגים בתוצאות החיפוש בגוגל.

זה המקום לציין כי כל הנכתב הוא זווית ראיה שלי ואינו יכול להיות מותאם באופן מושלם לכולם, במיוחד כאשר מדובר על מדיום כה דינאמי כמו רשת האינטרנט, לכן פתרון שיתאים לכם חייב להיות מותאם רק לעסק שלכם וע"י מישהו שהוא מקצוען בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *