התוכן הטלויזיוני הנצפה על-ידנו כפקטור לדירוג בתוצאות חיפוש – פטנט חדש של גוגל

בתאריך 16/09/2014 נרשם פטנט של גוגל שהוגש לרישום כמה שנים קודם.

על-פי הפטנט, התכנים הטליויזיוניים, בהם אנו צופים באמצעות מכישירים אלקטרוניים שונים שלנו, יהיו פקטור נוסף באלגוריטם של גוגל לדירוג אתרים בתוצאות חיפוש אורגניות.

על פניו הרעיון נשמע מאוד מעניין (ואפילו גובל עם וואו של רעיון) מצד אחד ומצד השני מעלה מספר שאלות (לפחות אצלי) והן:

בהנחה ובן אנוש בעת ביצוע החיפוש בגוגל מבקש לקבל תוצאות בהקשר לרכישת שרות/מוצר מסוים או מידע אודות שרות/מוצר מסוים:

  1. איך תוכנית בידורית לדוגמא, יכולה להשפיע על תוצאות חיפוש של נותני שרות או חנויות המציעים את הנדרש עי-ידי מחפשי מידע בגוגל ?
  2. האם פרסומות המוצגות לצופים בתכנים טלויזיוניים יכולים גם הן להשפיע על דירוג ?
  3. בהנחה ואני מקליט תוכניות מסוימות המשודרת בשעות, שאני לא יכול לצפות בהן בעת שידורן ולכן צופה בהן בסטייה בהמקור מבחינת מועד שידור בכמה שעות/ימים/שבועות ואף חודשים – האם זה יכול לפגוע או ההיפך, לעזור בדירוג ?
  4. האם האלגוריטם יידע להתמודד עם שקלול נתונים לפני הדירוג של תוצאות המתקבלות מבתי האב שבהם יש יותר ממכשיר אחד לעומת בתי אב עם מכשיר בודד בלבד (כפי שאני מבין, הרי בצורה כזו ניתן יהיה להשפיע על התוצאה הסופית – על דירג) ?
  5. האם תכנים המועברים בתוכניות חדשותיות שונות, גם הם נכללים בשקלול תוצאות סופיות ?
  6. האם ………….. (חישבו אתם על שאלות משלכם)
  7. האם ……………….. (חישבו אתם על שאלות משלכם)
  8. האם ……………………………… (חישבו אתם על שאלות משלכם)

על-פי מה שניתן להבין לאחר קריאתן של שורות הנ"ל, לי אישית יש המון שאלות ולכולן הייתי רוצה לקבל מענה חד-משמעי, אך מכיוון שאני מבין שהדבר גובל עם בלתי אפשרי, הייתי שמח אילו היה מתפתח כאן דיון בנושא וייתכן והיינו עולים במהלכו, על מספר תובנות שלא ראינו/ידענו/חשבנו קודם.

נ.ב. לדעתי האישית, אילו היה ניתן לשקלל באלגוריטם החיפוש של גוגל, גם את שיחות פרטיות המתנהלות בפינות עישון השונות בארץ וגם בחו"ל, לדעתי תוצאות חיפוש היו משתנות לחלוטין ומצביעות על העדפות האמתיות של קהל מחפשים ללא כל אפשרות להשפיע עליהן ע"י מקדמי אתרים (אני גם בפנים 🙂 ) וללא כל אפשרות ליצירת עולם ווירטואלי שתוצאות החיפוש מייצרות לעיננו ולמיטב הבנתי, לא מייצג את העולם האמיתי, בו אנו חיים יום, יום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *