כמה מילים אחרי עיון באינפוגרפיקה בתחום קידום אתרים

היום יצא לי לעבור על אינפוגרפיקה שהוכנה ע"י עוסק בתחום שיווק אתרים בכלל ובתחום קידום אתרים בפרט, אשר מפרטת באופן תבניתי וחד-משמעי את הפקטורים החשובים לטובת השגת דירוג גבוה בתוצאות אורגניות.

ללא ספק מדובר על עבודה מושקעת מהבחינה הויזואלית של התוצר הסופי, אך למאן האמת לי אישית אופן הצגת הדברים מזכיר מתכון להכנת עוגה (או מאכל אחר) וכאשר מדובר על תחום הקידום, אזי אין דבר כזה שהמלצה לביצוע של רצף פעולות מסוים עבור אתר אחד, תהיה זהה להמלצה בעבור אתר אחר, גם אם האתר השני מתחרה באתר הראשון באופן ישיר.

בנוסף לכך, יש בכתוב דברים לא נכונים/לא מדויקים וביניהם ניתן לציין את הנושאים הבאים:

סעיף 2 – מדבר על הכנסת ביטוי קידום בתחילת ה-TITLE

הסעף ממליץ על הוספת ביטוי קידום בתחילת הטייטל, כאשר אין ספק שלעיתים קרובות מאוד, יהיה טייטל שנוסח במתכונת שכזו פשוט לא במקום – לא קריא או במילים אחרות, פשוט מאולץ.

במקרה הזה הייתי ממליץ לנסח כותרות חיצוניות בצורה שתעביר מסר בצורה קצרה וקולעת, כאשר ביטוי מטרה לקידום יכול להיות בכל מקום בטייטל והכל תלוי מאופן שהכותרת נוסחה.

סעיף 4 – על הוספת קישורים יוצאים לאתרים סמכותיים כולל מתן דוגמאות

הסעיף מדבר על הוספת קישורים לאתרים סמכותיים כתנאי חשוב שבהחלט יכול לשפר דירוג האתר בתחומו, כאשר בדוגמאות צוינו אתר של מוסד לימודי הרווארד ואתר ויקיפדיה.

הייתי מסתייג בהמלצה שכזו ומציין, כי לעיתים ממתן קישורים מסוג זה עדיף להתאפק במקום להוציא קישור ממקום הכי לא מתאים בתוכן, שלא רק שלא יהווה ערך מוסף לגולש, אלא יהפוך למוקש של ממש עבור בעלי האתר מה שיכול להביא לקוחות שלו לפקפק בו מבחינת מקצועיותו בתחום (יש מקרים רבים בהם נתקלתי אישית).

דבר נוסף – אין לי מושג מדוע נבחרו בדוגמא אתרים כמו ויקיפדיה ושל הרוורד, הרי ישנם אתרים רבים נוספים שהינם סמכותיים מספיק בתחומם.

סעיף 5 – לשים ביטוי קידום בין 100 מילים ראשונות

המלצה מכאנית נוספת ממליצה על הוספת ביטוי המיקוד של הקידום בין 100, 150 מילים ראשונות בתוכן.

לא מבין מאיפה נתון זה נלקח ומדוע מוצג כעובדה מוחלטת.

ומה אם הביטוי המקודם אינו מתאים לתוכן ו/או למטרות של דף נחיתה שניתנו לו לפני תחילת פעילות השיווק?

סעיף 6 – ממליץ לשים TITLE של העמוד בתוך H1

המלצה זו בעצם ממליצה על הכללת טייטל של עמוד כלשהו, גם בכותרת H1

כאן נשאלת השאלה – ואם התוכן של כותרת ברמה H1 תוכנן להיות שונה מהתוכן של TITLE – האם זה בהחלט יכול להביא למצב שלא יהיה ניתן להשיג תוצאה של דירוג גבוה בגוגל?

סעיף 10 – המלצה על תוכן ארוך

הסעיף מדבר על תוכן ארוך כתאי לדירוג האתר ומסתמך על פרקטיקה של אתר צד שלישי כעל תורה מסיני.

כמו כן, בסעיף צוין מספר של 1500 מילים שכולן/רובן יהיו שייכות לתחום של מילים תחרותיות.

לי אישית לא מובנת לחלוטין המלצה שכזו וכאשר אני מדמיין לעצמי דף שבו תיושם המלצה שכזו, לא נראה לי שיגיע לתוצאה משביעת רצון (אגב, גם אם יגיע לצמרת, כי תוצאה מצופה מלהיות בצמרת, אלה הן הפניות של לקוחות) – במקרה הזה הייתי ממליץ לקרוא פוסט בשם לקוח רוצה להיות ראשון – האם הוא מוכן לזה בכלל ? – ספק גדול וגם פוסט הבא בשם רוצים להיות בצמרת? תחשבו שוב פעם האם זה כדאי לכם בשלב זה

לכל דף בכל אתר יש מטרה ואם מטרה שיש להשיג בדף מסוים אומרת שלא מתאים בדף הזה תוכן ארוך מאוד (מסיבות שונות), אז ככה זה יהיה בפועל (זה המקום לציין כי המטרות של כל דף יוגדרו ע"י לקוח בליווי של מנהל שיווק מקצועי, שמבין עניין באינטרנט ופסיכולוגיה שמאחורי כל ביטוי – לא טעיתי, הרי לפני שלקוח ימלא את המצופה ממנו, יהיה על מפעילי האתר לטפל באינספור התנגדויות של אותו גולש).

סעיף 11 – מדבר על שיפור אחוזי עזיבה כדבר מכריע בדירוג, כאשר גם ההסבר של הנתון אינו מדויק

ושוב פעם מוצג הנתון של אחוזי עזיבה כתנאי לדירוג גבוה, כאשר ככל שיהיה גבוה יותר, כך סיכוי של אתר להגיע לדירוג גבוה קטנים בהתאמה.

לפני הרחבה של הסעיף אציין ואסביר, כי אחוז עזיבה זהו נתון שיושפע רק במקרה ומרגע הגעתו של מבקר לאתר דרך אחד מדפיו ולא ביצע מעבר לדף אחר כלשהו באתר הספציפי וסגר חלון של דפדפן שלו – זוהי כל ההגדרה של הנתון (אי ביצוע של מעבר לדף אחר באתר מסוים + סגירת חלון או לשונית וללא קשר לפרק זמן כלשהו).

כעת אציג תרחיש מאינטרנט ואז אשאל שאלה (וזאת בכדי להמחיש מדוע אין זו טענה נכונה):
אתר העוסק בתחום מכירת שרותי הנהלת חשבונות באמצעות האינטרנט המכיל 120 עמודים עם תוכן עשיר ומועיל רבות בתחומו עבור גולשיו.

לקוח פוטנציאלי חיפש ברשת אחד הביטויים שמשמעותו קשורה באופן ישיר לכוונתו של הגולש לרכוש שרות  בתחומו ולכן הגיע לאתר בתרחיש המתואר כאן.

בדף נחיתה שאליו הגיע הגולש קיים תוכן קצר וקולע שמעביר מסר באופן ברור וקורא את הגולש שנחשף להצעה, לפעול (זה יכול להיות קריאה לפעולה מסוג "התקשר אלינו עכשיו" או משהו בסגנון).

לקוח פוטנציאלי יוצר קשר עם מפעילי האתר ותוך כדי השיחה סוגר את החלון של דפדפן, כי קיבל במהלך שיחת טלפון את המידע הדרוש לקבלת החלטה סופית בדבר השרות.

נניח לרגע שקרוב ל-70% ממבקרי אתר זה עושים פעולה זהה או דומה לזו שתוארה קודם, הרי אחוזי עזיבה יהיו קרובים ל-70% וזאת למרות שכולם (או רוב מאלו הנכללים באחוזים האלו) יצרו קשר עם בית העסק ובכך השלימו את מטרת אותו הדף שניתנה לו לפני כן ע"י מנהלי שיווק של אותו האתר.

וכעת השאלה – האם הנתון של 70% אחוזי עזיבה שלמעשה מוצגים בגוגל אנליטיקס, צריך להטריד את מפעילי האתר לפעול לשיפורו?

בברכה,
לאוניד – מומחה קידום אתרים ושיווק באינטרנט

 

תגובה אחת בנושא “כמה מילים אחרי עיון באינפוגרפיקה בתחום קידום אתרים

  1. עמית אדלר

    היי ליאוניד

    אני מסכים שיש שם כמה אי דיוקים, כגון חשיבות היתר שהוא נותן לבאונס רייט… אבל בגדול – הבחור הזה מרוויח 7 ספרות בשנה בגלל הבלוג שלו. יש לו שם כולה 30 עמודים, שמייצרים לו טראפיק מטורף של 100,000 יוניקים בחודש הודות לשיטות עבודה סופר-יעילות, שאותן הוא משתף בבלוג. השם שלו מוזכר אצל מומחים אחרים כאחד המובילים בתחומו, ורוב הבלוג שלו מוקדש כדי ללמד אחרים איך להגיע להישגים האלה ולשכפל אותם.

    אין עוד הרבה אנשי SEO שמצליחים לעשות הרבה כסף מהתחום הזה. אני הייתי מוותר לו על כמה אי דיוקים קטנים 😉

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *