הפעילו בלוגים ופורומים לשיווק מוצרכם באינטרנט / שיווק, פרסום וקידום עסקים חכם באינטרנט

לעיתים קרובות, למי שרוצה לעסוק בשיווק מוצריו או שרותיו אין אתר האינטרנט ולכן נאלץ לדחות תחילת הפעילות של שיווק באמצעות האינטרנט לאחר כך וכך במהלך שנים, כך שבסופו של הדבר הרעיון נשאר בגדר חלום.

מה בעצם מפריע ליזם להתחיל את פעילות של שיווק באינטרנט ?

התשובה די פשוטה – פחד מהתעסקות עם צדדים טכניים של עניין הפעלת אתר פרטי. אישית אני מבין את זה, אך לעולם לא אבין דחיית הצעה להפעיל בתחילת הדרך אתר פשוט בצורה של בלוג או פורום או אפילו שניהם ביחד ובמידה והעסק מתחיל לתפוס תאוצה, תמיד ניתן לשנות עיצוב ולהוסיף או לשנות דברים באתר.

בלוג מבוסס וורדפרס נראה פשוט מדי ועלי להרשים את גולשי האתר ביופיו ותכונותיו, אומר יזם חרוץ ומצד השני איננו יכול להשקיע סכומי עתק לטובת הקמת אתר האינטרנט כפי שצייר לו דמיון, הרי לפני שקיבל הצעה להפעיל אתר פשוט בתחילת הדרך, מקבל יזם מספר הצעות מחיר להקמת אתר וכאשר רואה שלא מדובר על סכומים נמוכים, מתחיל לחפש חלופות הולמות וכן הלאה וכן הלאה וכן הלאה – מה שנדרש כאן, היא החלטה חד משמעית. או זה או זה, שחור או לבן וללא גוונים של אפור.

גישתי שונה לגמרי – שיווק באינטרנט של מוצרים ושירותים חייב להיות מבוסס יכולת כלכלית שלך נכון להיום ולא להמתין עד שיגויס סכום הנדרש להקמת אתר מושקע ומלא בכל טוב, כאשר כסף לשיווקו נניח באמצעות חברת קידום אתרים מקצועית שייתכן ונמצאת בקרבת בית העסק ואפילו מכירים את בעליו, כבר אין בידך ואז נאלצים להמתין שוב, כאשר הינך כבר מושקע ללא החזר על השקעה.

ניקח לדוגמא מערכת לניהול תוכן וורדפרס – מדובר על מוצר חינמי, כשהיא מפותחת ע"י קהילה עולמית וכוללת כמות לא מבוטלת של תוספים ועיצובים, כאשר יזמים ישראליים רבים כבר שנים עובדים על תרגומים של אותם עיצובים ותוספים לשפת הקודש.

למשל אתר שבו הינך מבקר ברגע זה, גם הוא מבוסס על מערכת וורדפרס ואין בכך שום דבר שיכול להמעיט בערכו, ההפך, שימוש במערכת ניהול תוכן מאפשר לי לחסוך זמן יקר בהתעסקות עם הצד הטכני – לי נשאר רק להכין חומרים אודות המוצרים או השירותים שלי ולפרסם אותם באתר. במידה ומפעיל אתר יודע להכין תכנים מעניינים שנוגעים ללבם של גולשי האתר, גם ללא עיצוב משגע ועבודות פלאש של מובילי התחום, אתרך יזכה למבקרים רבים.

קשת רחבה מאוד של תוספים, מרחיבה מאוד את יכולתה של המערכת והופכת אותה להרבה יותר גמישה עם יכולות שלא משתוות לאתרים אחרים, בהם הושקעו שעות פיתוח וסכומי עתק.

בנוסף לתוספים, המערכת כוללת קשת רחבה מאוד של תבניות, שמחולקות לנושאים ולמספר עמודות בכל תבנית – לפני שאנו בוחרים להשתמש באתר שלנו בתבנית כזו או אחרת, נבקר בכמה אתרים ונבדוק איך נראית תבנית כזו או אחרת בפועל ונבחר המתאימה ביותר.

צורה, בה בנויה המערכת, מאפשרת לנו לבצע שינויים בתבניות ותוספים בצורה זו שיתאימו באופן  מוחלטת לאתר שלנו, אך אין הדבר חובה.

בנוסף להפעלת בלוג מבוסס וורדפרס, ניתן להוסיף לבלוג שלנו גם מערכת פורומים, באמצעותה נוכל להדריך את הצרכנים של בית העסק וגם לקוחות פוטנציאליים בהקשר למוצרינו או שרותינו.

אגב, גם מערכת פורומים זמינה באינטרנט ללא תשלום ומתורגמת לשפת הקודש.

מצד אחד הפורום מהווה מקום אינטראקציה בין מפעילי האתר וגולשים ועם הזמן הופך למקום משיכה של גולשים רבים במידה וברצונם להיעזר בחומרים שנכתבו לפני זמן מה, אך עדיין רלוונטיים ומצד השני יוסיף מאוד לאתר מבחינת קידום אורגני במנועי חיפוש בתחומו.

זכור – ככל שאתר מתעדכן בתדירות גבוהה יורת, כך מבוקר האתר ע"י עכבישי מנועי חיפוש בתדירות גבוהה במטרה לבדוק האם קיים עדכון חדש מאז הביקור האחרון ובמידה וכן, יאונדקס העדכון באינדקס ובכך עבודת קידום אתרים בזירות תחרותיות יכולה להפוך להרבה יותר יעילה ונכונה.

ממליץ לעיין בשרותי שיווק, פרסום וקידום אתרים שאני מציע:

קידום אתרים במנועי חיפוש
פרסום ממומן בגוגל
פרסום ממומן בפייסבוק

בכבוד רב,
לאוניד אוסטרובסקי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *