תיאום ציפיות לעיתים מהווה 50 אחוז בהצלחת פעילות שיווק באינטרנט

לעיתים קרובות לקוחות נהפכים לבלתי נסבלים עד לרמה כזו שנותן שרות רוצה לראותם לקוחות של קולגות בתחום, אך איך קרה הדבר, שלקוח כל-כך נחשק שרצת אחריו שבועות או אפילו חודשים ולאחר שסוף כל סוף סגרת עסקה, נהפך לבלתי נסבל ?

האמת ? – התשובה היא די פשוטה ברוב המכריע של המקרים – אי תיאום ציפיות בצורה מלא ו/או נכונה לפני חתימה על חוזה פעילות משותפת.

נותן שרות התכוון לאחד, כאשר לקוחות לעיתים מפרשים זאת אחרת לגמרי (בכוונה וגם לעיתים בלי כוונת זדון ומתוך אי הבנה) .

אז מה עושים בכדי למנוע מצבים כה לא נעימים כאלה בעתיד עוד לפני תחילת פעילות משותפת ?

גם הפעם התשובה היא די פשוטה – חובה לזהות האם לקוח לא מבין את משמעויות של פעילות בצורה מכוונת או מתוך אי הבנה של עבודת שיווק באינטרנט (אחרי הכל בשביל זה הוא נפגש עמך).

במידה ואי הבנה היא מכוונת, הייתי ממליץ להשקיע זמן בהסברים מפורטים, כולל הרחבת סעיפים שעלולים להוות בעיה בעתיד ולאחר שהכל מובן, אפשר לחתום על החוזה ולהתחיל פעילות.

לאחר שתיאום ציפיות בוצה כנדרש, ייתכן וזה עדיין יצריך שיחות טלפון ו/או פגישות נוספות, אך עם הזמן הלקוח יהיה רגוע כאשר הוא מבין ויודע שפעילות מתבצעת ע"י מקצוען, אך אין זה אומר שעל נותן שרות לא מוטלת אחריות הכנת דוחות תקופתיים על פעילות שבוצעה כולל פירוט הישגים ו/או כישלונות תוך ציון דרכים אפשריות לפתרונם – לקוח תמיד יעריך יושרה ושקיפות מלאה, גם במצבים מסוג זה.

בכבוד רב,
לאוניד אוסטרובסקי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *