כבעלי אתרים בתחומי האנרגיה ותשתיות כמו לדוגמא חברות בתחום הדלק, סולר, גז, חשמל וחומרים אחרים שמשמשים עסקים ומשקי בית רבים לפעילות תקינה ויום יומית וגם חבורת העוסקות בתחום של תשתיות, שתומכות בפעילות של חבורת האנרגיה על גווניו – אתם בוודאי יודעים שתחום שלכם ללא ספק הוא אחד התחומים החשובים שקיימים כיום, אך למרות חשיבותו הרבה, אם אותו בית העסק אליו אתם מכוונים את הצעתכם או משק בית, שללא שירות שלכם פשוט לא יידע להסתדר, לא יידעו להגיע אליכם באמצעות גוגל אחרי שחיפשו משהו בגוגל לפתרן לבעיה כלשהי או לבקשת הצעת מחיר לאספקת שירות או מוצר בתחומכם, סבירות גבוה שקצב הגידול שלכם כחברה יהיה בסימן שאלה וייתכן שגם מאזנים שנתיים או חצי שנתיים מלמדים אתכם כבר תקופה שצריכים לעשות מהלך אסטרטגי כלשהו שייתכן והוא יהיה הכי נכון בין כל אלו שכבר עשיתם בעבר, אך לא בהכרח הביאו את מצופה – גדילה טבעית של החברה שמגייסת לקוחות חדשים.
לפרטים נוספים: 050-4-207-641 / info@leonid.co.il
ללא לקוחות חדשים שום עסק לא יכול להתקיים לאורך זמן, גם אם יש לו לקוחות קבועים, אך עדיין גיוס לקוחות חדשים זהו אחד ההיבטים הכי חשובים לכל עסק ובכל תחום ובוודאי בתחום האנרגיה ותשתיות ואחת הדרכים היעילות שקיימות היום היא קידום אורגני של אתר בגוגל לטובת גיוס לקוחות חדשים וצמיחה עסקית.
אז איך ניתן לגייס לקוחות חדשים באמצעות גוגל ?
ובכן, אני יוצא מנקודת הנחה שאת גוגל אין צורך לפרסם ומובן מאליו שמנוע חיפוש מחולל מהפכה של ממש בכל עסק שיודע להתנהל בו באופן נכון ומדויק, כאשר לגוגל יש מספר שירותים שונים שכל אחד מהם מכוון לפלחי שוק שונים, לכן נקמקד בשני ערוצים מרכזיים שיכולים לגרום לכל עסק לגדול באופן מהיר – אני מדבר על קידום אורגני בתוצאות חיפוש של גוגל (אופטימיזציה למנועי חיפוש – SEO) וגם על אפשורת נוספת וגם מעולה ויוצאת דופן והיא קידום ממומן בגוגל (GOOGLE ADS), כאשר ככל שיותר ביטויים וצירופי מילים שלקוחות פוטנציאליים שלכם עשויים לחפש בגוגל והאתר שלכם יופיע בחלקם הגדול בתוצאות חיפוש, סבירות מאוד גבוהה שאותו הלקוח פוטנציאלי, שאתם רוצים להפוך ללקוח משלם בחברה שלכם, יגיע דווקא אליכם.
האם אצם הגעתו של לקוח פוטנציאלי לאתר שלי דרך גוגל אורגני או ממומן בהכרח מבטיח שיהפוך ללקוח פעיל בעסק שלי?
שלאה מצוינת, אבל התשובה לשאלה הזו היא – "לא", לא בהכרח!
עצם מיקומך גבוה בתוצאות אורגניות (וגם ממומנות של גוגל) לא בהכרח מבטיח שאתו לקוח יהפוך ללקוח משלם בעסק שלך, גם אם בעקבות מיקומך הגבוה, הגיע לאתר שלך וכאן הגענו לשלב די מעניין שחייבים לדבר עליו:
בשונה מחנות רגילה, שאליה לקוחות מגיעים בצורה פיזית ויש לכל בעל חנות שכזאת את הזמן ליצור עם לקוח שיח מקצועי ותומך מכירה תוך התאמה של מוצר או שירות לצרכים של הלקוח בצורה הכי מדויקת שרק ניתן (וחבל שמעטים מעסקים מנצלים את העובדה הזו לטובת עסק של עצם, אבל על כך תוכלו לקרוא בבלוג על מכירות או יותר נכון על בעיות שקשורות למכירות שעסקים עושים לעצמם בכוחות עצמם ללא קשר לקורונה או כל משבר אחר), במקרה של אתר אינטרנט אין לכם את כל הזמן שבעולם לשכנע את הגולש לקנות דווקא אצלכם, כי באינטרנט הכל מתנהל בצורה שונה לחלוטין שלא דומה בשום צורה לעולם האמיתי – עולם האופליין ולכן אין לכם את הפריבילגיה לנוח על זרי דפנה ולחשוב שאתם הכי גדולים, הכי טובים והכי הכי בתחום, אלא להתנהג בצורה שונה לחלוטין – כאילו פתחתם את העסק שלכם רק היום ואתם בתחילת הדרך עם ברק בעניים ורצון עז לעזור לכולם תוך התאמתכם האישית לכל דרישה שלקוח עשוי להשמיע (סליחה, לחשוב עליה תוך כדי גלישה באתר שלכם) ואז ייכתן מאוד ויקרה הנס שלו אתם מצפים בקוצר רוח ולא מסכימים לומר זאת בצורה פומבית (כנראה מעמד של חברה גדולה עם מותג מוכר מחייבת החזקת פאסון ופחות להיות מחוברים לשטח, אבל אם תנסו, לדעתי זה ישתלם).
טוב, אז דברנו על נקודה קריטית של זמן שיש לנו בשביל להפוך גולש מזדמן ללקוח משלם – מה זה אומר מבחינת העסק שלי ביחס לגוגל ובכלל?
זה אומר דבר אחד (נו טוב – כמה דברים) פשוט מאוד – שילוב של ביטויים מחופשים עם כוונת פעולה בתחום שלך עם דף נחיתה באתר שלך שמעצים את הצורך של הלקוח לפעול תוך הוכחה, כי אתם היחידים בעולם בתחום שיכולים להעניק את מה שהוא מחפש, כאשר בנוסף לכל זה חשבתם על הוספת קריאה לפעולה (כן, לא מספיק למכור, כי כולם אנשי מכירות, אבל מעטים סוגרים עסקאות, אלא יש לגרום ללקוח לסגור עסקה) ובסוף, בסוף חשבתם על כל אפשרות שרק קיימת ונתתם את כל "דרכי המילוט" האפשריות – וואו, ברגע זה מתחיל לקרות משהו יוצא דופן שמעלה דופק וגורם לנו לחשוב משהו בסגנון "וואו, למה לא עשינו את זה קודם???".
דברנו על "דרכי מילוט" – מה זה אומר למעשה בהקשר לגוגל וקידום אורגני וקישורים ממומנים?
כן, רבים חושבים שמספיק לשים באתר מספר טלפון או לחצן "צור קשר" שמעביר גולשים לדף ליצירת קשר ובכך עשינו את הכל שרק יכולנו, תורו של הגולשים לפעול וכאן למעשה טמונה טעות גדולה – על כל בעל עסק לחושב על התרחשות שלקוח עשוי לרצות לפעול בכל מקום בדף בכל שעת יממה ובכל יום בשבוע, לכן מומלץ לאפשר לו לעשות זאת בדרך שהוא אוהב ומעדיף ומכיוון שאנו לא יודעים מי מגיע לאתר שלנו (הרי אין אפשרות לפגוש גולשי האתר באופן פיזי כאילו היו מגיעים לחנות הפיזית שלנו), יש לחשוב על כל דרך שקיימת היום ליצור עמכם קשר גם בשעות לא שגרתיות.
אבל כאן יכולה להתעורר סוגיה נוספת והיא כמובן קשורה למענה שלכם לאותן פניות מהר ככל הניתן, כי אם תרשו לעצמכם לתת ללקוח (שכבר פנה), להמתין יום שלם עד שתחזרו אליו, סבירות גבוה שהוא כבר הפך ללקוח של מישהו אחר והוא מתחרה שלכם או קולגה – איך שאתם מעדיפים לקרוא לו :-).