מחשבות שלי לאחר קריאת ראיון בנושא הקישורים

שלום לקוראי הבלוג שלי !

קראתי היום את הראיון של BUTS (דניאל) עם זקן השבט (עמנואל) ומוצא לנכון להוציא על כתב את מה שאני חושב על נושא הקישורים שכל-כך מעניין את כל קהילת מקדמים בארץ ובעולם.

תנסו רגע להפעיל חיפוש לפי הביטוי "החלפת קישורים" – נקבל נתון מדהים והוא 572 אלף תוצאות החיפוש לפי הביטוי (נכון לשעת כתיבת שורות אלה) – מה זה אומר לדעתכם ?

מבחינתי זה אומר רק דבר אחד – כל מי שעוסק בתחום נוכחות ברשת האינטרנט נותן לנושא הקישורים משקל רב מאוד ובאחת מהדיונים באחד מן הפורומים (לא הצלחתי למצוא את הדיון – מתנצל), ראיתי נתון שהדהים אותי עד מאוד – מספר רב של מקדמי אתרים הסכימו על כך שקרוב ל-70 אחוז מהזמן שהם עוסקים בקידום אתר כלשהו בתחומו, מקבל נושא הקישורים.

האם לדעתכם אין בנתון הזה סוג של הגזמה ושריפת תקציב של לקוחות לשווא, כאשר בעדכון הבא, לקוח יכול להיעלם מתוצאות חיפוש לגמרי במקרה הגרוע ביותר ובמקרה הטוב, לקבל דירוג נמוך יותר בכמה  מיקומים בודדים בלבד ?

בראיון נושא הקישורים משום מה נותק לחלוטין ממציות של רשת האינטרנט, כאילו הוא היחד במינו והחשוב ביותר, אבל מבחינתי מדובר על חתיכת פאזל אחת מרבות אחרות וייתכן והם אלא שבאמת חשובות ולא קישורים בלבד.

בואו ננסה להיזכר במבנה של גוגל אנליטיקס וסוגי הנתונים, אותם אנו יכולים לראות בו…

אקצר בכוונה את הזמן הנדרש לדמיין ואציין מספר דברים שמבחינתי חשובים לרגע זה:

מקורות תנועה:

  1. תנועה ישירה
  2. תנועה ממנועי חיפוש
  3. תנועה מאתרי צד שלישי (אתרים מפנים)

וכעת אני שואל שאלה הבאה: האם לדעתכם יוכל גוגל לזהות את שלושת מקורות הנ"ל לאתר כלשהו גם ללא הטמעת קוד גוגל אנליטיקס באתר כזה או אחר – התשובה היא כן.

וכעת נחשוב יחד על תרחיש הבא: עשרות אלפי לקוחות פוטנציאליים של בית עסק בתחום כלשהו נחשפו להצעה וזאת לא ברשת האינטרנט, אלא דרך סוגי מדיה אחרים ובעקבות כך זכה אתר בכניסות רבות על פני תקופה של נאמר חודש.

האם לדעתכם כניסות ישירות לא ישפיעו על מיקום האתר בתוצאות אורגניות בתחומו (בהנחה ובאתר הושמו מספר עקרונות בסיסיים, כמובן) ? – דעתי האישית היא – כן.

כעת ננסה לפרק לגורמים את הנושא של אתרים מפנים – למעשה כאן נהוג לחשוב על כניסות דרך קישורים שמפוזרים באתרים אחרים לאתר שלנו, אך אין לשכוח שבתוך נתון זה נכללות גם הכניסות שבוצעו דרך למשל הודעות דואר אלקטרוני ואם אין מדובר על משלוח הודעות "לא תקינות", אזי גם נתון זה עלול להשפיע לטובה על מיקום אתר בתוצאות חיפוש.

ולסיכום: דעתי אישית היא פשוטה כמשמעה – אין להתרכז בקישורים בלבד, אלה להסתכל על התמונה הכללית ככל הניתן, אחרת יהיה זה קשה לעקוף מתחרים, כאשר לקוח משלם כסף ומוניטין שלנו נפגע עקב אי שביעות רצונו של הלקוח.

ממליץ לעיין בשרותי שיווק וקידום שאני מציע:

קידום אתרים במנועי חיפוש
פרסום ממומן בגוגל
פרסום ממומן בפייסבוק
שיווק אתרים באינטרנט
בניית אתרים מבוססים מערכת לניהול תכנים


בכבוד רב,

לאוניד אוסטרובסקי

2 תגובות בנושא “מחשבות שלי לאחר קריאת ראיון בנושא הקישורים

  1. מנשה אברמוב

    אינני יכול להסביר למה מקדמי האתרים רודפים אחרי קישורים, אני ברוב המקרים נוטה דווקא לרדוף אחרי רעיונות שימשכו קישורים, וגם אני נוטה להסכים עם העובדה שתנועה ישירה לאתר תורמת לו רבות.
    בין אם התרומה ישירה, ובין אם היא עקיפה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *