מחקר מילים (מחקר מילות מפתח) במהלך קידום אתרים במנועי חיפוש – מחקר שוק פעילות לקראת עבודת קידום אתרים יעילה

למחקר מילות מפתח (ביטויים לקידם אורגני וגם ממומן) חשיבות עליונה בתהליך קידום אתרים במנועי חיפוש ולכן חייב להתבצע בקפידה רבה. לעיתים לקוח פונה לחברת קידום אתרים עם בקשת הצעת מחיר לקידום, כאשר כבר בפניה הראשונה הוא מבקש לבסס את ההצעה על מספר מילים וביטויים שלדעתו מתארים את העסק שלו בצורה הכי טובה ומדויקת ולכן חשוב לו להיות במיקומים מובילים, כאשר מחפשים את אוצר מילים זה במנוע חיפוש, אך לרוב, לאחר ביצוע מחקר מילים מעמיק, כאשר מושקעים לטובתו שעות עבודה רבות, ניתן לפתח את אוצר המילים ההתחלתי, אשר כלל מילים וביטויים בודדים, לאוצר המילים ,אשר יכלול מאות ואף אלפי מילים וביטויים, שכולם קשורים לתחום הפעילות של העסק (עשרות בודדות של ביטויים בדרך כלל מקבלים לאחר סינון קפדני של תוצאות המחקר בתחומים מאוד ספציפיים או בעגה מקצועי – נישתיים, כאשר בתחומים כמו לדוגמא לימודים, תיירות, כלי עבודה, אספקה טכנית או קניות, ניתן בקלות להגיע למאות רבות שלביטויים ואף אלפים).

לעיתים קרובות בעת ביצוע מחקר מילים מעמיק ניתן לזהות מילים וביטויים, אשר מתארים את תחום פעילותו של אתר החברה, בצורה מדויקת הרבה יותר, מאשר אוצר המילים ההתחלתי, כאשר ייתכן מצב, בו אתר הלקוח כבר נכון להיום נמצא בביטויים אלו במיקומים טובים ומה שיישאר הוא לחזק את העמדה ולאפשר לאתר לתפס למקומות יותר גבוהים באמצעות פעולות רבות נוספות, אשר כולם ביחד מהווים תהליך אופטימיזציה למנועי חיפוש.

לא פעם קורה מצב, בו במהלך ביצוע עבודה שגרתית לקידום אתר בתוצאות אורגניות בגוגל (SEO), ניתן לזהות מילים וצירופי מילים (ביטויים) נוספים, אשר גם הם קשורים לתחום הפעילות של האתר המקודם ובעצם משלימים סדרת מילות מפתח שנקראת "זנב ארוך" (Long Tail) . אם נעשה חישוב מהיר של פופולאריות (כמות חיפושים חודשי שהוא למעשה נתון שגוגל מספק עבור כל ביטוי ומילה) של כל המילים אשר מרכיבים את הזנב הארוך של מילות המפתח, בלי להתחשב בביטויים מרכזיים ובכך פופולאריים יותר בהרבה, נקבל ערך, אשר יכול להגיע למימדים הרבה יותר גבוהים מאשר ערך הכולל של מספר מצומם של ביטויים מרכזיים. משמעות הדבר הינו שאוצר המילים שמרכיב זנב ארוך, יכול להביא יותר תועלת בהשקעה נמוכה יותר מאשר התמקדות בביטויים מרכזיים שקידומם מצריך השקעה גדולה יותר עקב התחרות הגדולה בין שחקנים נוספים, כאשר הנתון המעניין כאן, הוא, שלאו דווקא מתחרה הישיר שלך יכול להתחרות על אותה המילה או הביטוי שחשובים גם לך, כאשר לעיתים קרובות מדובר על אתרים גדולים וותיקים. כדוגמא מצוינת ניתן לתת דוגמא של אתר חדשות או אתר מאמרים, שכוללים מאות ואף אלפי דפים של תוכן מתעדכן בתדירות גבוהה וותק של שנים באינטרנט.

כלי לביצוע מחקר מילים מעמיק הינו שרות של גוגול וזמין ללא תשלום בכתובת

https://adwords.google.co.il/select/KeywordToolExternal?defaultView=2

לאחר מילוי של מספר שדות מצומצם, מתקבלת שורת מילות מפתח וביטויים, מהם ניתן לבחור את אוצר המילים המתאים ביותר עבור האתר המקודם ובהמשך התהליך יאפשר לנו להוסיף מילים חדשות לרשימת מילים לקידום בתוצאות חיפוש של מנועי חיפוש ולרבות גוגל.

בנוסף לכתוב מעלה, אוצר המילים שנבנה זה עתה, יכול לשמש אותנו גם במהלך הפעלת פרסום בגוגל באזור קישורים ממומנים, כך שרשימת מילים זו מהווה נקודת התחלה לתהליך ארוך ורב שלבים שנמשך תקופה של לפחות שנה.

בנוסף, ממליץ לעיין בשרותים שאני מציע:

קידום אתרים במנועי חיפוש
פרסום ממומן בגוגל
פרסום ממומן בפייסבוק
שיווק אתרים באינטרנט
בניית אתרים מבוססים מערכת לניהול תכנים

בכבוד רב,
לאוניד אוסטרובסקי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *