המיתוס הראשון – עצם החיבור של אתר האינטרנט כלשהו לכלים סטטיסטיים של גוגל…

המיתוס הראשון – עצם החיבור של אתר האינטרנט כלשהו לכלים סטטיסטיים של גוגל ולמרכז למנהלי אתרים של גוגל, פירושו שמידע אודות פעילות האתר יהיה נגיש לגוגל ובכך האתר עלול לא להגיע לדירוגים גבוהים ובכך עסקים שלי יכולים להיות מושפעים מאוד.

מיתוס זה נפוץ מאוד בקרב בעלי אתרים ולכן ננסה להבין האם יש לטענה זו בסיס.

במענה שלי הייתי מייחס חשיבות למידע אותו אנו מקבלים (ולא אל המידע אותו אנו חושפים מעצם החיבור) כתוצאה מחיבור אל הכלים מבית היוצר של גוגל הרי מידע זה יקר מפז ונוגע רק לאתר שלנו.

למעשה עצם קבלת מידע זה מאפשר לנו לראות תמונה כפי שגוגל מצפה שנראה ובכך לנסות ולהשתפר – ניתנת כאן הזדמנות לכל אתר להיות יותר טוב מאתר אחר ורק בחירתו החופשית של מנהליו להשתמש במידע זה בצורה נבונה ישפיעו השפעה גדולה על הדירוג בתוצאות חיפוש ובכך גם על עסקיו.

ניקח לדוגמא אתר שמדורג במקומות מובילים בתוצאות אורגניות (שלישיה ראשונה) – בעת כתיבת שורות אלו בצעתי בדיקה של 15 אתרים שונים בחמש נישות שונות – כולם חוברו לגוגל אנליטיקס ולמרכז למנהלי אתרים.

אוסיף ואומר כי לחלק מאתרים הנ"ל בצעתי בדיקות נוספות (לא מעמיקות מדי) וגיליתי שיש להם בעיות מסוגים שונים, אשר בהחלט יכולות להשפיע לרעה ויום אחר אתרים אלו ירדו בדירוג, אך מכיוון שלגוגל ישנם מאות פרמטרים על פיהם נקבע דירוג אתרים בתוצאות אורגניות, סביר להניח שפרמטרים רבים נוספים אצל אותם האתרים מספיק חזקים לעת עתה, בכדי להיות מדורגים כה גבוה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *