באחת הקבוצות בפייסבוק העוסקות בנושא נטוורקינג וקשרים עסקיים נשאלה שאלה הבאה:
איפה/איך אפשר למצוא רעיונות חדשים לעסק?
אומרים שעסק צריך להתפתח כל הזמן, וליצור דברים חדשים, מוצרים חדשים..מאיפה הרעיונות ?
וזאת התשובה ששלחתי:
מי שאומר דברים מסוג זה זה בד"כ יועצים עסקיים כי זה המקצוע שלהם, מי שמקשיב להם מיישם את ההמלצות ובעיקר מרגיש שהוא עושה משהו אבל במקרים רבים לא מתרחש משהו יוצא דופן, כי לא מספיק לעשות משהו, אלא משהו שבאמת יועיל לך בצורה אישית כבעלת העסק וכמובן לעסק עצמו.
אני הייתי ממליץ לשאול את עצמך שאלה מאוד פשוטה – האם כל מה שהצעתי עד כה ללקוחות פעילים/פוטנציאליים מסכם למעשה את העולם העסקי שלי או שאת יודעת להציע גם דברים נוספים בהקשר לעסק?
והדבר החשוב ביותר והכי פרקטי ומדויק – תשאלי את הלקוחות הפעילים שלך (וגם אלו שעבדת איתם בעבר) – מה הם היו רוצים לקבל ממך בנוסף למה שקיבלו עד כה (זה בעיקר מתאים לשירותים ובמוצרים טיפה פחות, אבל בכל זאת ממליץ לנסות).
עצם הרגשתם של הלקוחות שלך שיש להם מקום להביע דעה, ינצלו את הבמה עד תום ואת הולכת לקבל כ"כ הרבה רעיונות מדויקים שבשום סיעור מוחות לא ניתן יהיה לקבל.
תנסי ותספרי איך היה והאם עזר?