המדדים החשובים להצלחה במהלך ניהול הפרסום בגוגל אדוורדס

כמפעילי פרסום בגוגל, עלינו להכיר היטב מספר פרמטרים שחשובים להצלחת קמפיין פרסומי באזור קישורים ממומנים של גוגול. ביניהם ניתן לציין את:

עלות לקליק – גובה עלות ללחיצה על מודעת פרסום פרמטר חשוב לכן יש להקפיד על כללים פשוטים, אך חשובים גם יחד בעת תכנון הקמפיין. ככל שחלוקת קמפיינים תהיה נכונה יותר, ככל שקבוצות מודעות יהיו מבוססות אוצר מילים מדויק יותר, ככל שסוג התאמה לכל מילה או ביטוי באוצר מילים יהיה מדויק יותר להרגלי חיפוש של גולש, ככל שדף נחיתה יהיה מותאם למסר שבמודה, ככל שהמלל בדף נחיתה יהיה עשיר, קצר וקולע במטרה ונגיש למנועי חיפוש, כך גם עלות תרד וניתן יהיה להופיע מעל מתחרים, כאשר מתחרים ישלמו על מקומות פחות טובים עלות גבוהה יותר עבור כל קליק.

יחס לחיצה/הופעה – נתון זה נמדד באחוזים ומהווה פרמטר מאוד חשוב בעת פעילות שיווקית בגוגל שמנוהלת בדרך-כלל על-ידי חברת שיווק באינטרנט. למעשה מדובר על חלוקה של כמות לחיצות על מודעה בכמות הופעות של אותה המודעה. אין לשכוח כי כל מודעה מבוססת על אוצר מילים ייחודי, לכן התאמה מדויקת יותר של מילים למודעה, תגרום ליחס הזה לעלות ובכך לשיפור פעילות של קמפיין כולו.

מספר לחיצות על מודעה – מערכת גוגל אדוורדס מאפשרת להגדיר בתוך קמפיין פרסומי מספר קבוצות מודעות, כאשר כל קבוצת מודעות תכלול לפחות מודעה אחת. יחד עם זאת ניתן להגדיר באותה קבוצה מספר מודעות שונות, אשר מבוססות על אוצר מילים זהה לחלוטין. הגדרה מיוחדת של קמפיין בתוך מערכת אדוורדס מאפשרת לגוגל להציג את כל המודעות באופן שווה לעיניי הגולשים, כאשר מערכת אוספת נתוני פעילות של כל אחת מהן. ברגע שמערכת מזהה כי מודעה מסוימת מתפקדת בצורה טובה יותר מאשר אחרות – מספר לחיצות על המודעה לתקופה, היה גבוהה בהרבה בהשוואה למספר לחיצות על מודעות אחרות לאותה התקופה, מערכת של אדוורדס תציג את המודעה שעשתה ביצועים טובים יותר.

יחס המרה – מדד יחס המרה נמדד באחוזים, כאשר מחלקים כמות אלו שהגיעו לעמוד נחיתה בעקבות לחיצה על מודעת פרסום בגוגל בכמות של מבצעים פעולה רצויה שהוגדרה כחשובה עבור דף הנחיתה שלנו.

פעולה רצויה יכולה להיות פעולת רכישת מוצר דרך האתר, מילוי טופס פניה לחברה, הרשמה למועדון לקוחות, הרשמה לעלון מידע תקופתי ועוד, ועוד, ועוד.

נציין גם, שכל מפרסם שואף להגיע למפר גבוה ככל ניתן על ידי ביצוע פעולות של שיפור אחוזי המרה של אתר או דף נחיתה וזאת באמצעות שינויים שונים בו – זה יכול להיות שינוי טקסט או שינוי תמונות אווירה או כל שינוי אחר שבאמת מתבקש לטובת שיפור נתון של אחוזי המרה.

עלות המרה –כל לחיצה על מודעת פרסום בגוגל גורמת לחיוב של הלקוח שמפעיל את הפרסום. סך כל לחיצות במהלך חודש פעילות יכול להגיע לאלפי שקלים.

בסעיף הקודם דברנו על נתון יחס המרה, אשר ניתן להפיכה למספר שמשקף כמות המרות לתקופה מוגדרת מראש. ברגע שנחלק עלות כוללת לתקופה במספר המרות לתקופה זו, הנתון שיתקבל, תהיה זאת עלות להמרה. כמובן שאנו כמפרסמים מעוניינים שעלות זו תהיה נמוכה ככל הניתן.

לסיכום: לפי הכתוב למעלה, ניתן להבין כי פעולות שיווקית ברשת האינטרנט דורשת מיומנות רבה, הבנת שוק החיפוש לעומק, הבנת מערכת אדוורדס לעומק על כל פרטיה, מאפייניה ועוד. זו הסיבה, כי חלק נכבד של חברות, יעדיפו לעבוד עם חברה חיצונית, אשר תנהל עבורן פרסום בגוגל עבור הלקוח.

פעם בחודש נשלח ללקוח דוח ובו פירוט מדויק של כל הקמפיינים כולל השוואה בין נתוני חודש נוכחי אל מול נתוני פעילות חודש שלפני.

על בסיס נתונים שמתקבלים מניתוח נתונים אלה, ניתנות המלצות לצעדים הבאים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *