מי אמר לכם שמקום גבוה בתוצאות חיפוש בגוגל יכניס עבודה לעסק שלכם? / קידום אתרים בגישה נכונה ומועילה לעסקים

את לקוחות שמעוניינים לקדם אתר במנועי חיפוש, ניתן לחלק לשתי קבוצות עיקריות, כאשר:

לקבוצה הראשונה משתייכים כל אותם מקבלי החלטות בחברות בגדלים ותחומי עניין שונים שבטוחים שמיקום גבוה בתוצאות חיפוש של מנועי חיפוש שונים, בעיקר בגוגל, יעזרו לעסקיהם לגייס לקוחות חדשים.

לקבוצה השנייה משתייכים כל אלה שמאמינים שמיקום גבוה מאפשר לעסק לפרוח תוך הבנה מעמיקה, כי לא די במיקום גבוה, כי קיים באינטרנט גם פן השיווקי ואם לא הושקעה בנושא מחשבה עמוקה, גם המיקום הגובה לא יעזור.

כתבה זו פונה למקבלי החלטות שעם יד על הלב וכנות עם עצמם, יכולים לשייך את עצמם לקבוצה הראשונה – מיקום גבוה שווי ערך לעסק פורח ומצליח בכל המובנים.

גיבשתם רעיון מדליק לאתר האינטרנט של החברה, הקצאתם תקציב יפה עבור בנייתו באמצעות חברות בניית אתרים, אליהן תפנו במוקדם או במאוחר לקבלת הצעות מחיר.

דנתם בנושא מהי ההצעה הכדאית עבורכם מקשת רחבה של הצעות שקיבלתם בעקבות בקשתכם ובחרתם המתאימה ביותר.

אני מניח כי הבחירה תהיה של אותה ההצעה שתהיה איפה שהוא באמצע מבחינת עלויות, כאשר קו המחנה שלכם בבחירה, יהיה:

  1. שאתר החדש חייב להיות מבוסס מערכת לניהול תוכן במטרה לבטל תלות מחברה שתבצע עבורכם עבודת הבניה וזו גישה נכונה
  2. שחלק בלתי נפרד של הצעה יהיה גם שרות אחסון אתרים עבור אתרכם על שרתי חברת בניית אתרים
  3. שרותי גיבוי של נתונים
  4. תמיכה לשעת הצורך ואיש קשר בחרת הבניה
  5. שרותי שיווק באינטרנט (יש לציין כי מרכיב זה עלול לייקר הצעת מחיר משמעותית, אך לאורך זמן השקעה זו תחזיר את עצמה)

אתם כבר אחרי שלב של חתימה על חוזה התקשרות, ולקראת פגישה ראשונה עם צוות מנצח של החברה שנבחרה.

בדרך כלל בפגישה הראשונה מבין אינספור פגישות, תכירו את מנהל הפרויקט שלכם, מעצב גראפי ואיש מכירות שאותו הינכם הכרתם עד כה ומרגישים בנוח בנוכחותו במהלך הפגישה ואם חלק מן ההצעה גם שרותי שיווק באינטרנט, גם נציג של מחלקת שיווק ברשת האינטרנט יהיה נוכח באותה פגישת התנעה.

מה המטרה שלכם באותה הפגישה ?

בהחלט לספר לנותן שרות החדש על חברתכם, במה הינכם עוסקים, על תהליכי עבודה בחברה, על איך אתם רואים את האתר החדש שלכם נראה לאחר גיבוש רעיון למראה החיצוני, מה אתם רוצים (דורשים,  יותר נכון – נקודה מכשילה ראשונה) שיהיה באתר, מהם הצבעים אותם הינכם אוהבים, על איזה אתר אמור להיות דומה (חייב להיות, יותר נכון – נקודה מכשילה שנייה), אילו תמונות יהיו באתר, מהי האווירה שאתר ישדר לגולש ועוד ועוד ועוד.

כמעט בטוח שפגישה שהנחתם שתסתיים תוך שעה, שעה וחצי גג, תימשך יותר משעתיים וגם זה לא יהיה מספיק – עדיין תרגישו שפוספס משהו ולא העברתם את המסר שלכם בצורה ברורה כפי שרציתם.

הפגישה הסתיימה ולפי מה שהובטח, קבלתם למייל שלכם סיכום הפגישה כולל נקודות חשובות וסיכומים, כולל תאריכי יעד עבור כל סעיף ובאחריות של מי ביצוע של אותם סעיפים – הספירה לאחור החלה מרגע זה.

משוכנע, שזיהתם בתיאור למעלה תהליך שרובכם עברתם ב-100% זהה למתואר כאן ואם לא ב-100% אז ב-90% בטוח.

שאלו את עצמכם שאלה הבאה – אז למה אני קורא כל זה אם כבר הייתי בסרט הזה ?

שאלה מצוינת !

התשובה די פשוטה – בכל פעם שלקוח שמבקש לבנות אתר מגיע לפגישת התנעת תהליך, הוא משוכנע, כי הוא מכיר את עולם העיסוק שלו ב-100% (ועם זה אין כל וויכוח) ועצה שניתנה ע"י נותן שרות לשנות טיפה או בצורה מאוד קיצונית גישה במהלך בניית אתר, כמעט תמיד לא תתקבל, כי אני בעל העסק ואני יודע את הכל.

התכנסנו כאן במטרה להעביר מסר חד וברור – באינטרנט תהליכים שונים ולא דומים למתרחש בעולם הלא מקוון.

עליכם לשבור גבולות מקובלים מבחינת צורת חשיבה ולהישמע להמלצות של נותני שרות.

רוב העוסקים בתחום בניית אתרים, שיווק באינטרנט, קידום אתרים, פרסום במדיה חברתית ועוד, יודע לתת המלצות מקצועיות ברמה גבוה שישרתו עת עסקכם נאמנה לאורך שנים.

מי אמר לכם שמתחרה ישיר שלכם ניגש למשית בניית אתרו בצורה נכונה ?

מי אמר לכם שהתאמת צבעים באתר האהוב עליכם היא נכונה גם עבורכם ?

מי אמר לכם שתמונה אחד שווא אלף מילים בעולם האינטרנט ?

מי אמר לכם שאם תכתבו באתר שאתם הכי טובים בתחום מסוים, זה מעניין מישהו ?

מי אמר לכם שאם במקום בולט ואסטרטגי באתר, תשימו קישור לעמוד בו תפרטו ששרות עבורכם זה הדבר החשוב ביותר, זה מעניין מישהו ?

ככל הנראה המישהו הזה, הוא האויב הגדול שלכם שמפחד מאוד, שיום אחד, תהפכו למתחרה ראוי לשבח !!!

ועכשיו, לאחר שהצפנו בעיות השכיחות ביותר בתחום, בואו ונדבר איך התהליך צריך להתנהל, כאשר פה ושם זה יהיה שונה מעסק לעסק.

פגישת התנעת ראשונה לתהליך בניית אתר חדש תימשך כשעתיים ואף יותר מזה לכן כל מי שמגיע מצד הלקוח חייב לקחת בחשבון כי עליו להישאר עד סופה, גם אם זה ייקח יותר זמן מן המצופה.

כחצי שעה ראשונה, לקוח יספר לנותן שרות על העסק, כאשר כל נציגי מחלקות השונות של חברת בניית אתרים ייקח לעצמו משהו מתוך תיאור החברה ולאחר מכן יתרגם באתר לפי תחום פעילותו.

החל מנקודה זו יתחיל מו"מ בין לקוח לנותן שרות (כל נציג של מחלקות שונות) על איך האתר החדש יראה.

חשוב מאוד לציין כי במידה ונותן שרות מציע לשנות צורת חשיבה ב-180 מעלות, ככל הנראה מאחורי זה עומד משהו ולרוב מדובר על ניסיון שבסופו של הדבר ישרת אתכם נאמנה – הבינו מה עומד מאחורי זה ואת תשללו על סף את ההצעה.

לאחר שכל נציג של מחלקות שונות בחברה הגיע למחנה משותף עם לקוח, יתחיל מו"מ בין נציגי מחלקות שונות בחברה במטרה להגיע למצב, בו כל אחד יבצע עבודה איכותית, כאשר לקוח במקרה הזה יחליט האם הפתרון מקובל עליו תוך הבנה עמוקה כי נותן שרות מציע דבר שישרת את הלקוח לאורך זמן, גם אם הפתרון סותר את הריאה של הלקוח.

ניקח דוגמא למתואר כאן:

חברת נדל"ן א עוסקת בשיווק נדלן בפריסה ארצית

לקוח רואה את האתר שלו בצורה שדף הבית (כ-90% ממנו) יכלול סרט פלאש גדול ובו יופיעו לפרקי זמן קצובים פרויקטים שכבר ניבנו ומוכנים לאכלוס וגם תמונות הדמיה של פרויקטים עתידיים.

דף צור קשר מורחב יהיה בעמוד נפרד, כאשר גישה עליו תהיה לאחר לחליצה על קישור צור קשר שיופיע על סרט פלאש ליד תמונה של כל פרויקט.

מתחת לאזור קליפ פלאש יופיע בר ניווט ובו קישורים לעמודים כמו אודות החברה, פרויקטים של החברה, צור קשר וכד’.

במקרה הזה מנהל הפרויקט שיודע ומכיר פלטפורמה של החברה ופרטי ההצעה שניתנה ללקוח יידע לנווט את השיחה לכיוון שבו לקוח יקבל מוצר שישרת את צרכיו תוך הקפדה על התאמת צרכיו ליכולות מערכת.

מעצב גראפי יציע לשנות את מבנה האתר שלקוח מעוניין בו למשהו יותר אטרקטיבי עבור גולשי האתר, כאשר ככל הנראה אזור פלאש יוקטן משמעותית, יתווספו אזורי תמונה/טקסט נוספים באזור עמוד הבית ודפים פנימיים של האתר.

נציג מחלקת השיווק באינטרנט ימליץ על הוספת אזורי טקסט נוספים בעמוד הבית, בר ניווט מחלק התחתון של האתר יעבור לחלקו העליון, אשר יורכב מפריטים נוספים ומשקפים תחום פעילותו של העסק, בעמודים פנימיים יתסף תפריט ניווט צידי, כאשר יציג לגולשים תכנים שקשורים לקטגוריה בה כעת נמצא הגולש – כל זאת במטרה להגיע לתוצאות משביעות רצון במהלך עבודת קידום אתר באינטרנט.

לסיכום של הכתוב: עליכם להבין שצורת חשיבה והתנהגות של גולש באתרי האינטרנט שונים לגמרי בצורת החשיבה של אותם הגולשים והתנהגותם בעולם האמיתי, לכן עליכם להיערך לזה לפני כן, כאשר הינכם מיישמים המלצות של נותן שרות ולעיתים בעקבות כך המוצר הסופי יראה שונה ממה שחשבתם לפני, אך יחד עם זאת משרת גולשי האתר.

ממליץ לעיין בשרותים שאני מציע:

קידום אתרים במנועי חיפוש
פרסום ממומן בגוגל
פרסום ממומן בפייסבוק

בכבוד רב,
לאוניד אוסטרובסקי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *