שיפור מהירות אתר אינטרנט כמרכיב חשוב לדירוג בתוצאות חיפוש בגוגל / תגובה משופרת לאתרי וורדפרס / שיפור זמני תגובה

אם אתרכם מקבל ציוני איכות נמוכים בכלי של גוגל לבדיקת מהירות אתרכם PageSpeed Insights סימן שהגיע הזמן להקדיש לנושא זה תשומת לב ראויה, כי הנושא משפיע על קידום אתרים בגוגל וכתוצאה מכך על דירוג שלו בתוצאות החיפוש בגוגל (SERPS).

לפרטים נוספים: 050-4-207-641 / info@leonid.co.il

מהירות אתרכם יכלה להיות מושפעת ממסר רב של גורמים, כאשר כל אחד מהם מחייב התייחסות שונה, אם כי הכל מביא אותנו לתוצאה שגוגל מצפה מכל אתר – שיפור מהירות אתר אינטרנט כחלק בלתי נפרד מחוויית גלישה חיובית ככל הניתן מצד הגולשים, אם זה במובייל ואם זה באמצעות מחשב שולחני – דסקטופ.

אציין מספר נושאים שבהחלט יכולים להשפיע על מהירות טעינה של אתרכם וכתוצאה מכך על מקום שלו במנוע חיפוש:

  1. גודל תמונות (ככל שמשקל תמונה נמוך יותר, כך התמונה נטענת מהר יותר)
  2. סקריפטים שנטענים בדף לפני הצגתו לגולש (לעיתים ניתן לטעון סקריפטים בסוף, כאשר החלק החשוב של התוכן נתטען ראשון וגולש יכול לקרוא בלי צורך להשלמת טעינת כל הדף)
  3. חוסר של אופציית קיבוץ מופעלת של המידע המועבר ברשת (ככל שהמידע שמועבר משרת למחש של הגולש באתר, שוקל פחות, כך גם הזמן שיידרש להעברתו יתקצר)
  4. גודל של סקריפטים של JAVASCRIPT (לעיתים ניתן לצמצם קבצי הסקריפטים שיש בהם צורך לפעילות התקינה של אתר על-ידי הסרת שורות מיותרות ו/או שכתוב של הסקריפט הקיים במטרה לבצע אופטימיזציה שלו)
  5. גודל של סגנונות גיליונות או באנגלית CSS (למעשה כאן מדובר על גישה זהה כמו בסעיף שלפני שמדבר על סקריפטים של JAVASCRIPT וזאת על-ידי ביצוע אופטימיזציה)
  6. הפניות מרובות מסוג 301/302 (הפניית כזו למעשה פעולה שדורשת זמן מחשב לביצוע שלה ולכן ככל שיהיו יותר הפניות באתר שאנו מקדמים, כך יהיה ארוך זמן ביצוע)
  7. גודל של קבצי HTML המיוצרים ע"י קבצים המרכיבים את אתרכם (כל דף אינטרנט הוא למעשה אוסף של תגיות משפת HTML שדפדפן שלנו יודע לתרגם למראה כזה או אחר של אתר, בו אנו גולשים ולכן ככל שיהיה פחות תגיות של שפת HTML בתוך כל דף ודף באתר שלנו, כך יהיה צורך להשקיע פחות זמן להמרת תגיות אלו למראה מעוצב של אתר שלנו)
  8. מהירות תגובה של השרת, עליו מאוחסן אתרכם (כל אתר אינטרנט מאוחסן על שרת אחסון וככל ששרת זה יגיב לבקשת דף כזה או אחר באתר שלנו, כל יתקצרו זמני תגובה לכל פיסת מידע להשלמת מראה סופי של אתר האינטרנט שלנו. דבר נוסף – מרחק של שרת מגולש, גם הוא משפיע מאוד על זמני תגובה, לכן מומלץ לאחסן אתרים במדינות, בהן נמצא קהל יעד שלכם ובשילו אתם מקדמים את האתר שלכם בגוגל)


לפרטים נוספים וייעוץ ראשוני ללא התחייבות מצדכם:
 050-4-207-641 / info@leonid.co.il

האם מהירות אתר שלי יכולה להשפיע על קידום בגוגל ועל תוצאות קידום אורגני?

כן, ללא ספק – מהירות של כל אתר אינטרנט אחד הגורמים החשובים שמשפיע על דירוג בגוגל.

למעשה כולם שמעו וקראו על בסביבות 200 גורמים שונים שגוגל בוחנת עבור כל אתר ועל סמך ציונים שכל גורם מאלו מקבל, גוגל מחשבת ציון רלוונטיות של דף מסוים באתר למונח החיפוש ובכך מעניק דירוג לכל דף ודף באתר שלנו וכתוצאה מכך נוכל לראות אתר שלנו במקום נמוך או גבוה ביחס לביטוי חיפוש.

אף אחד אינו יודע לתאר את כל ה-200 פרמטרים שגוגל בודקת עבור כל אתר, אך מספר מצומצם מהם אנו יודעים ואחד מחשובים פרמטר בשם מהירות האתר וככל שיהיה מהיר יותר, כך גדלים הסיכויים שיידורג גבוה בגוגל.

איך אפשר לשפר מהירות אתר וורדפרס?

שיפור מהירות הינו נושא נפרד במהלך עבודת קידום אתרים בגוגל, כאשר לרוב פתרון של בעיות מהירות קשור לנושא טכני ולכן יצריך סדרת בדיקות להבנת מקור הבעיה.

להלן מספר (מצומצם) של דוגמאות של נושאים שיכולים להשפיע על מהירות של כל אתר ואתר:

שרת אחסון – ככל שיהיה מהיר יותר ומיקומו קרוב יתר לקהל, אליו אנו פונים באמצעות האתר שלנו, כך יתקצרו זמני תגובה ואתר שלנו יהיה מהיר יותר.

גודל תמונות – תמונות איכותיות זה מאוד חשוב, אך אין לשכוח שככל שתמונות יהיו איכותיות יותר, כך יעלה משקלם ולכן ישפיע על מהירות עליה של אתר במחשבי לקוחות פוטנציאליים והכי מושפעים יהיו אלו התקנים ניידים וסמארטפונים, לכן מומלץ לקחת נושא זה בחשבון בפעם הבאה שאתם מעלים תמונה מאוד גדולה לאתר שלכם.

קוד ארוך ומסורבל של אתר – כל דף באתר שלנו הוא למעשה אוסף של תגיות HTML שיחד מרכיבים עמודי האתר שלנו, לכן ככל שהקוד יהיה קצר ונקי יותר, כך יטען כל דף באתר שלנו מהר יותר.

מי יכול לעשות אופטימיזציה למהירות של אתר שלי?

ברגע שאתם מתחילים עבודת קידום עם חברת קידום אתרים ותיקה עם ניסיון בתחום הקידום, אחד הדברים שהחברה תמיד תבדוק בתחיל העבודה, זהו הנושא של מהירות האתר.

ברגע שיתגלו נושאים שיש צורך להתייחס אליהם, חברת קידום תפעיל איש סיסטם לעיתים בשילוב עם מתכנת מנוסה, אשר יחד ימצאו מקור איטיות ויטפלו בבעיה.

במקרים בהם מדובר על אתרי קוד פתוח כמו לדוגמא אתרי וורדפרס, ניתן יהיה לנסות לטפל בבעיות המהירות וציוני איכות באמצעות התקנה של אחד מכמה תוספים שנועדו לשפר מהירות של אתרי וורדפרס.

בין התוספים הידועים ניתן לציין את WP Fastest Cache , Cache Enabler , WP Super Cache , W3 Total Cache ורבים נוספים שקיימים בתחום (זה המקום לציין שיש לנהוג בזהירות עם פלאגינים אלו, כי יכלים להיות מצבים שעצם התקנתם יכולה להשפיע על אתר כולו, כאשר התוצאה תהיה הפוכה לזו שציפינו בעת ההתקנה, לכן מומלץ שהתקנה וקנפוג יבוצעו על-ידי אנשי מקצוע שבמידה ויהיה מצב בעייתי, יוכלו לטפח בו).

כמה זמן לוקח לבצע שיפור ואופטימיזציה לאתר שלי?

לא ניתן לציין בדיוק רב זמן שעבודת אופטימיזציה למהירות אתר האינטרנט יכולה לקחת, כאשר לעיתים יהיו זה מספר שעות בודדות, אך בהחלט יכולים להיות מקרים בהם יהיה צורך בהשקעת שעות מרובות לטובת השגת ציון איכות גבוה בגוגל PageSpeed Insights אחרי עבודת אופטימיזציה לקוד ולתכנים של האתר המקודם.


לפרטים נוספים וייעוץ ראשוני ללא התחייבות מצדכם בנושא שיפור מהירות אתר ואופטימיזציה לקוד האתר, חייגו:
 050-4-207-641 / info@leonid.co.il