שגיאות 5xx שמופיעות בקונסול SEARCH CONSOLE ודרכי פתרון

באחת הקבוצות בפייסבוק שעוסקת בנושא קידום ופרסום אתרים בגוגל נשאלה שאלה הבאה:

שגיאות 5xx שמופיעות בקונסול SEARCH CONSOLE ודרכי פתרון

שגיאות 5xx שמופיעות בקונסול SEARCH CONSOLE ודרכי פתרון

התחלתי לעבוד עם לקוחה שהאתר שלה עבר מאתר ישן סטייל HTML לאתר איקומרס בוורפדרס, במהלך המעבר לאתר החדש הלקוחה גם עברה שרתי אחסון (במידה שזה רלוונטי).

בקונסול מופיעים יותר מ-14 אלף שגיאת שרת (5xx) עם סיומות של האתר הישן, זה לא בהכרח קשור ל-SEO אבל יכול להיות משהו לא היה תקין בהעברת האתר או משהו בסגנון?

את האתר קיבלתי אחרי המעבר, כך שאני לא יודע בפועל מה התבצע לפני, חברת השרתים מצידה לא ממש עוזרת בנושא ומאז שהיא כן נגעה בדברים כמו PHP, Htaccess ובדיקת תוספים לא רלוונטים מספר הדפים רק גדל…

וזה מה שעניתי לשאלה הנ"ל:

קודם כל אציין שתיאור של הסוגיה שרשמת כאן בהחלט קשור באופן ישיר לתחום הקידום האורגני והתצואות שלקוחה שלך מצפה לקבל ממנהל הפרוקט ומכיוון שכך הדבר, עליך להפסיק להיות מקדם אתרים ולהפוך למנהל הפרויקט, כאשר על כתפיו יהיו מספר משימות והראשונה מביניהן היא הבנה מהן הסוגיות הקיימות באתר הספציפי תוך הבנה עמוקה מה המקור שלהן.

לעיתים לא ניתן להבין/לדעת כל דבר ולכן יהיה צורך בהתייעצות עם גורמים שונים במטרה להבין באחריות של מי לטפל בסוגיה כזו או אחרת (מיהם בעלי מקצוע לטיפול בעיות מסוגם שונים).

אישית, אני חושב שהנושאים שהצגת בפוסט שלך לא נלקחו בתמחור החודשי של הפרויקט וכתוצאה מכך גם נושא תיאום ציפיות מול הלקוח בוצע (ככל שבוצע) בצורה חלקית או לא מדויקת ולכן אם כך הדבר, זה הזמן לנהל שיחה עם הלקוח ולהסביר את הנושאים הללו ואני חושב שאילו תתעמק במידע שזמין לך בקונסול, בוודאי תגלה דברים מעניינים נוספים שגם איתם תצטרך לעבודה/להתמוד, אך תעשה את זה לפני שיחה עם הלקוח.

נחזור לשגיאות – מכיוון שקונסול לא מציין מספר שגיאה מדויק מתוך משפתחת שגיאות 500 (המשפחה הזו היא רחבה), בהחלט ניתן להניח הנחה שהשגיאות הללו נוצרות עקב אי התייחסות מוחלטת (או חלקית) לכתובות ישנות (על מערכת ישנה).

הנה קישור שיכול לשפוך קצת אור על הנושא של השגיאות ומקורן:
https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/HTTP/Status/500

האם זה יכול לפגוע באתר? כמובן

איך פותרים את זה? בצורה פשוטה – בסמוך למועד המעבר למערכת חדשה עדיין יש תקופה יחסית קצרה של הזמן שגוגל מציג תוצאות של האתר הישן (כתובות ישנות) וככל הנראה תצטרך לבצע בדיקות ורישום ידני של אלו.

בנוסף לכך יש לך כבר די הרבה שגיאות בקונסול, כך שגם מכאן תוכל לקבל מידע.

לאחר שיש לך את המידע הזה יהיה צורך בביצוע הפניות 301 מישן לחדש.

למה זה חשוב? תחשוב שיש נניח 100 קישורים שונים לאתר הישן לפרטים (עמודים) שונים מ-100 אתרים שונים ואתרים הללו מניבים כניסות, אבל כל כניסה כזאת מקבלת הודעת שגיאה ולכן סבירות שלקוח ימשיך בתוך האתר, נמוכה (אם בכלל).

כעת המטרה שלנו לנווט אותו לכתובת מקבילה (חדשה) שקרובה מבחינת המשמעות לתוכן שהיה באתר הישן.
אני ממליץ ללחת על התאמה של 100% וככל שאין התאמה של 100%, לרדת ל-90, 80 וכן הלאה של אחוזי התאמה.

כן, נכון, בוודאי שמת לב שיש במקרה הזה הרבה מאוד עבודת נמלים ולכן יש לך כאן 2 אפשרויות:

האפשרות הראשונה – לחפש אשמים שהביאו למצב שכזה שיתקנו את הבעיה (אבל קח בחשבון שסביר להניח שהלקוח תוך פרק זמן קצר יחסית ימשיך למקדם הבא).

האפשרות השניה – להגדיל ראש, לקחת נשימה עמוקה, לנהל שיחת עבודה עם הלקוח ולהסביר את הבעיה ומה העבודה הצפויה החל מרגע זה לטובת ביצוע תיאום ציפיות מחדש (ככל הנראה).

והנקודה הכי מעניינת בכל זה – במידה ותקבל החלטה להשקיע קצת יותר ממה שציפית בהתחלה (וככל הנראה ממה שתמחרת את הפרויקט) – צפויה לך (ככל הנראה) הפתעה כעבור זמן מה: מכיוון שתמכת בלקוח בשעה לא פשוטה עבורו ועבור בית העסק שלו, ככל הנראה תזכה בלקוח שיעבוד איתך תקופה ארוכה וההפתעה הנוספת (ככל הנראה 🙂 ) – הלקוח ימליץ עליך גם לאחרים.

יובל, לסיכום – אני יכול לכתוב שורות רבות נוספות ביחס למקרה הספציפי (או בכלל בתחום קידום בגוגל) ואיך אני אישת רואה פתרון של הסוגיה, אבל אני מניח שהבנת את רוח הדברים, כאשר ההחלטה בנושא מוטלת כמובן עליך 🙂, כי אתה לא מקדם אתרים, אלא מנהל פרויקט בתחום קידום אתרים, כאשר שינוי קטן זה משנה יחסי הכוחות באופן מהותי.

בכבוד רב,
לאוניד אוסטרובסקי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *