שאלה שעלתה באחת הקבוצות לקידום אתרים – ניסיון לחקות דפוס התנהגות של אתר אחר בדרך לפסגת תוצאות החיפוש

נחשפתי היום בשאלה מעניינת בנושא קידום אתרים, כאשר מתוך השאלה ניתן להבין ממנה שיש כאן ניסיון (ככל הנראה) לחקות דפוס התנהגות של אתר אחר בדרך לפרגת תוצאות החיפוש.

בקישור הבא ניתן לרואת את השאלה: קישור לשאלה בקבוצת קידום אתרים

וזאת התשובה שלי:

שלום אור
אישית לא מכיר דרך לבצע את מה שאתה מבקש לעשות וגם לא רואה בכך כל הצדקה – אציג את זווית ראיה שלי בנושא:

רבים מנסים לחקות התנהגות של אתרים אחרים, אשר בד"כ נמצאים גבוה בחיפוש מתוך אמונה שלמה, כי עצם החיקוי בהחלט יבוא אותם לפסגת תוצאות חיפוש.

מבחינתי מדובר על השקעת משאבים לשווא במקום שאין בו באמת את הפתרון האמתי לשאלה "איך הוא הגיע לשם? או משהו בסגנון" אלא מתוך רצון לתרץ את התבוסה בעתיד, כאשר יהיה מובן, כי כל החיקויים היו לשווא ובוודאי יש משהו נוסף שהביא את אותו האתר לפסגה.

לסיכום – הייתי ממליץ להפעיל שיקול דעתך בלבד ולא לקוות שעצם החיקוי בהתנהגות המתחרה, יביא אתר לצמרת, כי לא ניתן לראות תמונה מלאה של מה שקורה מאחורי הקלעים של אותו האתר.

ועוד מילה לסיום – בוודאי קיימים כלים רבים ברשת וגם אלו שניתן להתקין במחשב בכדי לנסות לפצח דרך פעולה של מתחרים, אך רק לגוגל יש את התמונה המלאה, שעל פיה הוא מדרג את האתר ולעיתים גם אתרים שבצמרת, בעליהם לא יודעים לומר בצורה מדויקת מה באמת הביא אותם ל"שם" ועקב כך גם העובדה שבמידה ויום אחד אתריהם שהיה בצמרת, יירד משם, לא יידעו לשחזר הצלחה ויחפשו מענה בקבוצות דיון רבות שרשת האינטרנט מציעה לנו.

וממש לסיכום דבריי – הייתי ממליץ לפנות למקדם אתרים עם ניסיון של שנים בכדי לבנות תכנית פעולה ייעודית ומתאימה רק לאתר ספציפי ולהיות דבק לתכנית הזו.

בברכה,
לאוניד אוסטרובסקי
מקדם אתרים בגוגל ומשווק באינטרנט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *