האם ניתן לקדם אתר WIX בגוגל – קידום אתרי וויקס בגוגל

באחת הקבוצות בפייסבוק שעוסקת בנושא בניית אתרי WIX נשאלה שאלה הבאה:

האם ניתן לקדם אתר WIX בגוגל

האם ניתן לקדם אתר WIX בגוגל

האם יש כאן מישהו עם אתר וויקס מקודם אורגני בדף הראשון?
*למה שאלתי, מאחר ומכללה שמלמדת קידום אתרים לאורך כל הקורס מספר מרצים טוענים שלא ניתן לקדם בwix רק וורדפרס, אני טענתי שחברה ששווה 15B ניתנת לקידום.

וזה מה שעניתי לשאלה הנ"ל:

שלום מוטי

קודם כל ארצה לציין משהו חשוב שעצם העובדה שאתה יודע לעלות בספק דברים שאתה שומע ולבדוק לעומק מה עומד מאחרי טענה מסויימת, מעיד על כך שסבירות מאוד גבוה שעצם בחירתך ללמוד תחום כה מרתק כמו קידום אתרים, תהיה בין אחוז מאוד קטן מאלו שיעבדו בתחום הזה שנים רבות, בעוד שהרוב המכריע כעבור מספר שנים ימצאו תחום אחר לעסוק בו, ייתכן ואפילו משיק לתחום הקידום, אך לא בקידום אתרים כפי שאני מגדיר אותו אחרי 20 שנות פעילותי בתחום.

וכעת לשאלתך – קידום של אתר שמבוסס על מערכת WIX בהחלט מתאפשר כולל הגעה למיקומים גבוהם כולל לצמרת של תוצאות חיפוש בגוגל.

היית ממליץ לך לבקש מהמרצה שטען את הטענה, לפרט סיבות שבגינן לדעתו הדבר לא מתאפשר ואני מאוד רוצה לקוות שהמרצה יידע לתת הסבר מפורט ומעמיק לסטודנטים בנושא (ולא להשאיר אותם באי וודאות).

מהצד שלי אתן לך קצת רקע מדוע יש כאלו שטוענים שהדבר לא ניתן – הנושא קשור לעובדה שחלק מהותי של הצלחה (וגם הכישלון) בקידום אורגני קשור באופן ישיר לנושא הטכני ומכיוון שבעבר הרחוק אתרים מבוססי וויקס הציגו תוכן בעזרת סקריפט צד לקוח (כמו JAVASCRIPT) המשמש האנושי, כאשר טען את האתר בדפדפן שלו בהחלט ראה את התוכן, אך סורקים של גוגל אינם ידעו לעבד את הקוד צד משתמש ולמעשה ראו דף ריק (ואם לא ריק, אז עם תוכן דל שלא היה ניתן להבין לאיזה תחום שייך האתר) ולכן הנושא היווה אתגר מאוד גדול למשתמשי קצה וגם למקדמים.

יש לציין שבזמנו עבור אתרים גדולים עם תקציבים גדולים היה ניתן להוריד ערכת מפתחים להתקנה על שרתי החברה, כאשר הערכה כללה בפנים את הנושאים הקשורים לקידום יעיל בגוגל, אך מכיוון שרוב משתמשי המערכת הם למעשה עסקים קטנים/בינוניים, משתמשים בדרך כלל ב"קוד סגור" מה שנקרא.

כמו כן ארצה לציין וחברה משקיע המון משאבים לפתרון הנושא ולשם כך גוייסו לחרה מספר אנשי מקצוע ישראלים מהשורה הראשונה כמו לדוגמא Nati Elimelech ויש עוד כמה חבר"ה מאוד מקצועיים נוספים.

נקודה נוספת וחשובה – כפי ששמת לב ניתנו לך כאן מספר דוגמאות של אנשים עם אתרי WIX ועם מיקומים יפים בתוצאות אורגניות (בדקתי אישית בצורה ידנית וראיתי שזה אכן כך, אם כי פה ושם היו סטיות קטנות במיקום, אך בכל זאת – זאת הוכחה שהדבר מתאפשר), לכן אני חושב זה אמור לתת לך מענה לשאלה שלך.

מוטי, שיהיה בהצלחה בקורס וגם בשטח!

ונתראה בעוד 10 שנים בתעשיית הקידום שבוודאי תהיה שונה לחלוטין מזו שאנו מכירים אותה היום 🙂

בברכה,

לאוניד אוסטרובסקי

https://www.leonid.co.il/%d7%a7%d7%a6%d7%aa-%d7%a2%d7%9c%d7%99/

 

עדכון מתאריך 27/08/2023 – קוראי בלוג יקרים, לאחר מעבר על תכני האתר שלי מתוך רצון לשפר אותו ולהציג בפניכם תוכן מועיל ככל הניתן, התברר שנושא של קידום אתרי וויקס עלה פעם נוספת אצלי באתר בתאריך 27/02/2021 תוך מענה לשאלה של מישהו אחר בפייסבוק ולכן החלטתי לאחד בתוך פוסט אחד תשובה ל-2 שאלות שונות, אך עוסקות באותו התחום (מקווה שהתוכן יהיה מועיל עבורכם 🙂 ).

אז הנה התשובה הנוספת בנושא המקרכזי מתאריך 27/02/2021

 

באחת הקבוצות בפייסבוק שעוסקת בנושא בניית אתרים מבוססי מערכת מבית היוצר WIX נשאלה שאלה הבאה:

קידום אתר וויקס בגוגל וירידה בכמות כניסות לאתר

קידום אתר וויקס בגוגל וירידה בכמות כניסות לאתר

בשבועיים האחרונים יש לי ממש ירידה בכניסות לאתר, לעוד מישהו זה קרה?
מה ניתן לעשות?

וזה מה שעניתי לשאלה הנ"ל:

בדקתי את אתרך ולדעתי האישית אם את עוקבת אחרי המיקומים של אתרך, אני מניח שאת יכולה לשים לב לתנודות, לכן ארשה לעצמי לא להסכים עם הנחת יסוד שניתנו כאן על כניסת מתחרים חדשים ודברים מסוג כזה, אלא בעיה באתר שלך שניתן לראות כבר על ההתחלה.

לדוגמא: תשימי לב שתיאור של דפי קטגוריות שונות זהה לחלוטין:
https://www.kalanit-srigim.com/bamboo
https://www.kalanit-srigim.com/%D7%97%D7%95%D7%98%D7%99%D7%9D

אופן כיתוב של ערכי TITLE לא משרת את המטרה באופן נכון ואפשר להמשיך עוד ועוד.

מה שאני אמליץ, זה להשכיר מקדם אתרים מקצועי (אפילו לכמה שעות) שיודע עבודה שלו ועם ניסיון רב שנים בתחום, שיבצע בדיקה מלאה של אתרך ויקנה לך ידע בתחום שיתבסס על פעלות העסקית שלך ועל הפלטפורמה שלך.

חלק מפעילות המקדם יכול לבצע עבורך והחלק הגדול יהיה מוטל עליך.

צורת עבודה שהמלצתי עליה נועדה להקנות לך קצת ידע בתחום מצד אחד ומהצד השני לחסוך עלויות פעולות הקידום השוטף.

בברכה,
לאוניד אוסטרבסקי

לאחר מכן הוספתי כמה מילים נוספות בהקשר לפוסט והתגובה הראשונה שלי:

המשך לתגובה שלי – באחד מהסגרים אשתי סיפרה לי על מישהי בעבודה שלה שסורגת ובגלל הסגר לא יכלה לרכוש את חוטי הסריגה מהחנות השכונתית.

למעשה היא נאלצה לקבוע בשושו עם בעלי החנות ולהגיע בדרך לא דרך ולאסוף את החוטים.

מדובר על זוג אנשים מבוגרים שלא מבינים/מסתדרים עם הרשת.

בדקתי את התחום וראיתי שדי בקלות ניתן להגיע לתוצאות אורגניות משביעות רצון, ראיתי מתחרים, עשיתי מחקר מילות מפתח, מצאתי דומיין ואמרתי אציע לזוג הזה שאני אקדם את האתר שלי וברגע שיתחיל להניב פניות, אשכיר אותו להם והם אלו שיקבלו טלפונים והזמנות.
צחקו לי בפנים, חמודים 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *