קידום אתרי וורדפרס בגוגל – איך מקדמים בגוגל אתר מבוסס וורדפרס בצורה יעילה ומהירה ומקבלים תוצאות יותר טובות במנועי חיפוש?

קידום אתרי וורדפרס - מערכת ניהול תכנים - WordPress CMS

קידום אתרי וורדפרס – מערכת ניהול תכנים – WordPress CMS

היום בשוק העולמי קיימות מערכות לניהול תכנים (CMS) רבות כגון דרופל, ג'ומלה, נופ קומרס ואחרות, כאשר מערכת לניהול תכנים וורדפרס מובילה בהחלט ואם לפני כ-10 שנים רק בלוגים אישיים היו מבוססים עליה, כיום אתרים של מותגים גדולים עם שמות עולמיים, אתרי חדשות מובילים ומגזינים מפורסמים מבוססים על וורדפרס וזאת ללא ספק אחת המערכות המובילות בעולם הכוללת אפשרויות מגוונות לקבלת תוצאות מדהימות של עבודת קידום אתרים בגוגל.

זה המקום לציין שוורדפרס היא המערכת מבוססת על קוד פתוח, דבר שהופך אותה למאוד גמישה ולכן אפשר לבצע בה שינויים והתאמות רבות להשגת מטרות באינטרנט, כאשר בין המטרות העיקריות עבור כל בעל אתר היא כמובן קידום אורגני בגוגל למיקומים גבוהים בצמרת תוצאות חיפוש.

אז איך ניתן לנצל את עוצמת הוורדפרס לקידום בגוגל והשגת מטרות שיווק באינטרנט?

ובכן, בכדי לענות על שאלה זו קודם כל יש להכיר את המערכת על מרכיביה.

מערכת וורדפרס וכל אתר שמבוסס עליה, בנויים על גרעין שניתן לראות בו סוג של שלד איתן, תוספים שמרחיבים את יכולות המערכת ותבניות שמייצרות מראות שונים של עמודי האתר שבנוי על מערכת וורדפרס.

שילב של שלושת הפרמטרים הנ"ל, מציע לבעלי אתרים מבוססים על וורדפרס, אתר עם יכולות מאוד מתקדמות תוך מראה רענן ומודרני, כאשר ניהול תוכן של אתרי וורדפרס מתבצע באמצעות ממשק ניהול נוח ומסודר בצורה אינטואיטיבית.

לדוגמא נרצה לפרסם עמוד או פוסט חדש באתר שלנו – נוכל להשתמש בעורך טקסט שמאוד מזכיר את תוכנת הוורד שמותקנת במחשבים רבים בעולם – דבר שעוזר למערכת להיות אינטואיטיבית עבור כל מנהל אתר, גם אם אין לו ידע טכני שקשור לאינטרנט וגם אין לא ידע בתכנות.

זה המקום לציין שוורדפרס הרבה יותר עוצמתית ממה שניתן "לדחוס" אל תוך פוסט כללי עליה, לכן אמליץ לעיין בפוסט 3 דברים עוצמתיים שאתם חייבים לדעת על וורדפרס – קידום מתקדם של אתרי וורדפרס שיכול לעזור לך להרחיב את הידע שלך בתחום הקידום של אתרים מבוססים וורדפרס.

איפה משיגים את מערכת וורדפרס?

מערכת וורדפרס מופצת בעולם באמצעות האתר הרשמי בכתובת https://wordpress.org/ , כאשר לפרויקט ישנן גרסאות של שפות רבות בעולם, כולל עברית, אשר זמינה בכתובת https://he.wordpress.org/ .

כל כמה זמן משוחררת גרסה עדכנית של מערכת וורדפרס, כאשר קהילת נמתכנתים עולמית עובדת לטובת שיפורה המתמיד.

למעשה מדובר על קובץ התקנה שמשקלו כ-10 מגבייט (קובץ מקובץ).

לאחר הורדת קבצי התקנה, פשוט מעלים אותם באמצעות קליינט FTP  מהמחשב שלנו לשטח אחסון שיש צורך לרכוש לפני כן ועל-ידי השלמת מספר מצומצם של שלבי התקנה, אנו מקבלים אתר בצורתו ברירת מחדל, כאשר אחרי ביצוע מספר התאמות, נוכל לקבל תוצר סופי שהוא למעשה אתר פועל וזמין לכולם, בו נוכל לפרסם כל תוכן שרק נרצה.

כמה עולה מערכת וורדפרס?

מערכת וורדפרס מופצת בחינם (ללא תשלום) באמצעות אתר הפרויקט שצוין למעלה, כאשר במידה ונרצה להוסיף לארת וורדפרס שלנו תמיכה באפשרויות נוספות, נוכל בהחלט להוריד ולהתקין תוספי וורדפרס שחלק הגדול זמין ללא תשלום ואם נרצה דברי מיוחדים, נוכל לרכוש הרחבה לתוסף שקיים בגרסה החינמית או לחלופין נוכל להשכיר שרותיו של מתכנת שיודע לתכנת בשפת PHP שעליה מבוססת וורדפרס לטובת קבלת המצופה.

דברנו גם על מראה רענן לאתרי וורדפרס – אכן, קיימות תבניות רבות שזמינות ללא תשלום להתקנה באתר שלנו, אם כי ע"מ לקבל הרחבות רבות של התבנית החינמית, נצטרך לרכוש רישיון שימוש בהן.

בנוסף, התפתחות הוורדפרס, הובילה להתפתחות מאוד גדולה של תחום בניית תבניות וורדפרס, שבאמצעות אתרים רבים שזמינים ברשת (אחד המפורסמים זהו האתר THEMFOREST) ניתן לאתר תבנית האהובה עלינו ולרכוש אותה בסכום של כמה עשרות דולרים ובכך לקבל מראה חדש ורענן עבור האתר שלנו.

כמובן שלאחר רכישת התבנית נצטרך לבצע בה התאמות קטנות לצרכים שלנו של קידום האתר בגוגל, כמו לדוגמא הגדרות תגיות TITLE, DESCRIPTION עבור עמודים שונים באתר, נצטרך למלא תוכן של מאפייני ALT ו-TITLE של תמונות שנרצה להציג באתר ופעולות הכנה נוספות לקראת עבודות קידום אתר באינטרנט (יש לשים לב שפרמטרים אלו ואחרים מאוד משפיעים על תוצאות קידום אתר וורדפרס בגוגל ובכל מנוע חיפוש אחר המקביל לגוגל).

האם יש מומחי וורדפרס בישראל?

אם בעבר הרחוק בתחום הוורדפרס לא היו מומחים רבים כי הייתה מתאימה בעיקר עבור בלוגים, כיום בשוק ניתן למצוא מומחי וורדפרס רבים שיכולים לבצע עבורכם פעילות של בניית אתר חדש מאפס בהתאמה אישית, כאשר ניתן למצוא גם מומחי וורדפרס שיוכלו להקים עבורכם אתר מאפס תוך שימוש בתבניות קיימות והתאמתן לצרכים שלכם.

שימו לב למונח בניית אתר מאפס לעומת הקמת אתר מאפס – למעשה מדובר על הבדל קטן במינוחים, אך משמעותי במונחים של מחיר סופי.

כאשר מדברים על בניית אתר מאפס – בדרך כלל מתכוונים שכל דבר שנוגע לאתר החדש יעבור שינוי מהותי בקוד המקור של מערכת וורדפרס, כאשר ייתכן וגם תבנית תבנה מאפס – דבר כשלעצמו יצריך השקעת זמן גדולה, דבר שישפיע על המחיר הסופי בפרויקט.

כאשר מדברים על הקמת אתר וורדפרס מאפס – בדרך כלל מתכונים להתאמות קטנות בתבניות קיימות, כולל תוספים שביחד מייצרים פונקציונאליות של אתר.

ברור שבמקרים מסוג זה, השקעת זמן תהיה בדרך כלל קטנה יותר עד לקבלת אתר עובד לשביעות רצונו של הלקוח ולכן גם המחיר יהיה יחסית נמוך יותר בהשוואה לבניית אתר חדש.

לסיכום – אז מה למדנו על אתרי וורדפרס בהקשר לקידום בגוגל?

מכיוון שוורדפרס היא מערכת קוד פתוח, בדרך כלל בעיות שמתגלות בקוד, מתוקנות ומופצות בין בעלי אתרים מבוססי המערכת, ע"י התראות שמתקבלות בתוך ממשק ניהול על עצם קיומו של עדכון כזה או אחר של אחד המרכיבים של האתר שלנו.

מכיוון שעבודת קידום אתרים קשורה לעבודה עם תוכן של אתר מקודם, מערכת וורדפרס מאפשרת לנהל כל עמוד ועמוד באתר בצורה מאוד פשוטה וקלה באמצעות עורך טקסט בדמותה של התוכנה וורד.

דברנו על תוספים – אחד התוספים שמאוד עוזר לפעילות ה-SEO לאתרים שלנו זהו התוסף בשם ALL IN ONE SEO או תוסף מקביל בשם YOAST.

כל אחד מתוספים הנ"ל מיוצר ע"י בית תוכנה אחר, אך שניהם מיועדים למטרה אחת בלבד – להקל בצורה משמעותית על עבודת קידום אתר וורדפרס בגוגל בפרט ובאינטרנט בכלל וזאת ע"י הוספת יכולות מאוד חיוניות ברמת עמוד ופוסט בודד וגם ברמת אתר כולו, לדוגמא אפשרות של יצירת מפת אתר XML דינאמית או יכולת ניהול ועדכון של משתני מערכת שונים בצורה מרוכזת ובמקום אחד, דבר שמשפיע על אתר כולו ובוא נניח ואתר שלנו כולל אלפי עמודים, אז במקום לעבור על כל העמודים, נוכל לעיתים לבצע שינוי קטן במקום אחד שישפיע על אלפי עמודים באתר שלנו.

הייתי ממליץ לקרוא פוסט העוסק בנושא מניעת אינדוקס קבצי מדיה בצורת דפים – ALL IN ONE SEO, דבר שיכול להאריך זמן להשגת מיקומים גבוהים בגוגל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *