פרסום בפייסבוק לא עובד – האומנם ?

כעת נחשפתי לכתבה מעניינת, לפיה הפרסום בפייסבוק אינו עובד – המסקנה מבוססת על מחקר שנעשה ע"י פורסטר בקרב 395 משווקים ברשת (קישור לכתבה http://goo.gl/pyO79L ).

אין לי מושג מי הם משווקים שהשתתפו בסקרים, אבל חייבים להבין כי אין מספיק לנסח יפה מודעות בפייסבוק ולהתאים תמונת אווירה לשטח המוקצה למפרסם, לטרגט מודעה לקהל מסוים לפי גילאים ומה לא – כל זאת ורבים נוספים, אלה הם רק אחוז קטן מתוך שלבי הכנה רבים לקראת הפעלת הפרסום וזה המקום לציין שלא די בכך.

לפני תחילת פעילות מקוונת בכלל ובפייסבוק בפרט, חייבים לתכנן אסטרטגיית רבת שלבים, כאשר כל שלב אמור לטפל בסוגיה מסוימת.

אז בואו ונאמר כי שלבי הכנה בוצעו "לפי הספר" – מה קורה לאחר מכן ? – ברוב המכריע של המקרים, התנועה ממודעות פרסום בפייסבוק תזרום לדף נחיתה שיהיה כמובן (אלא מה) – דף פייסבוק עם בקשה מסוג "תנו בלייק" או משהו בסגנון.

אז לחצו למפרסם לייק, הוא חויב על קליק וכך אינספור פעמים (או עד שלמפרסם ימאס לשלם לשווא והוא יתפוצץ על מנהלי פרסום שלו) – ומה עכשיו ?

ועכשיו אותו המפרסם רץ ומספר לכולם בגאווה רבה, שיש לו אלפי לייקים (ואף יותר מזה) – SO WHAT ???

האם הלייקים האלה ניתן להמיר בצ'יינג' בת"א (או בעיר אחרת) לשטרות בכל צבעי הקשת ודמויות חשובות בהיסטורית ארץ ישראל ? – ממש לא !

לפני שמתנפלים עלי (עשו זאת מאוחר יותר ובתגובות שלמטה בבקשה…) – לייק זה כלום, נאדה, אוויר, … (או שתמצאו מילה אחרת לפי מצב רוחכם כעת).

קודם כל חייבים להבין שפרסום בפייסבוק לא מתאים עבור כל תחום שקיים וגם לא מתאים לכל סוג של פעילות (חייבים לדעת לבחור בתבונה ערוצי פרסום) ולעיתים קרובות המסקנה להשקיע בפרסום בפייסבוק נובעת מדרישה של מפרסם שלעיתים קרובות מפעיל לחץ כבד על מנהלי פרסום, כאשר לא נשאר להם אלא להסכים (מפרסמים, תקנו אותי אם אני טועה) ורק מנהל לקוח שיודע להציב ללקוח גבולות ברורים לפי כללי משחק שקיימים לפעילות מקוונת, יכול להשפיע על החלטתו תוך הסבר מקצועי קצר (ולעיתים שיחות רבות וגם מפגשים פרונטאליים) איפה כדאי להשקיע ובאיזה תקציב.

נניח שתחום פעילות של עסק א' מתאים לפרסום בפייסבוק – למה שאפנה תנועה לדף בפייסבוק, כאשר ניתן להפנות אותה לאתר של בית העסק או לדף נחיתה ייעודי ?

באתר (או בדף נחיתה) מפרסם שלנו מרגיש את עצמו בבית שבו ניתן לבצע כל שינוי שיש לבצע ע"מ לגרום לאחוזי המרה גבוהים ככל הניתן, כאשר המטרה כמובן שעלות המרה תרד מחודש לחודש – כך ניתן יהיה להראות ללקוח פעילות תקינה לאורך זמן תוך שיפורים להם הוא מצפה ממנהלי הפרסום – אני קורא לזה מגמה חיובית.

בפועל, תנועה במקרים רבים מופנית לדף בפייסבוק שמוצף בכל טוב, כאשר רק חלק קטן מהדף הינו המסר של מפרסם וכל השאר אלה הם רעשי רקע, אשר הולכים ומתעצמים ורק משפיעים לרעה על אחוזי המרה.

ואם לא די בכך, מה למעשה נדרש מלקוח פוטנציאלי, אשר לחץ על פרסום ? – כמובן !!! – ללחוץ על לייק ואז המפרסם מפנטז על כך, שהחל מרגע זה, כל פוסט על קיר של הדף שלו יהיה חשוף לאותם מאות, אלפי או מיליוני לייקים – לא נכון !!!

בכדי להגיע למצב כזה (שבהחלט אפשרי), חייבים להיות באינטראקציה כמעט תמידית אם כל אותם אנשים שלחצו על לייק ועכשיו תארו לעצמכם מה זה אומר, כאשר לדף כלשהו יש נאמר 1000 לייקים – הייתי קורה לזה משימה בלתי אפשרית.

אם תקציב מאפשר זאת, ניתן כמובן לגייס בן אדם במשרה מלאה שיבצע בפועל אינטראקציה, אך מה קורה אז ? – כמובן, עלויות פרסום עולות בהתאם ולא בהכרח מפרסם יגיע לנתוני ROI חיוביים.

על מפרסם "לתקוף" מייד עם הגעתו של לקוח פוטנציאלי לדף ואם "תקיפה" זו לא נכללה בתוך אסטרטגיית פרסום רב שלבית, חבל על הזמן ועל הכסף.

כאשר אני מדבר על "תקיפה" כוונתי כמובן לקריאה לפעולה, לדוגמא:

  • יצירת קשר בטלפון במטרה…..
  • השארת פרטים בטופס ליצירת קשר במטרה …..
  • פנה אלינו בהודעה פרטית במטרה ….
  • וכד' / וכו' / ועוד…

בכך למעשה אנו ננסה לעלות אחוזי המרה שישפיעו על נתוני ROI, עליהם דובר למעלה ונוכיח את עצמנו בעיניו של לקוחותינו כמקצוענים בתחום ואם לכל זה ניתן להוסיף גם בן אדם שישמור על הקשר בין הדף לבין אנשים שלחצו על לייק, אז בכלל יכול זה להיות נהדר לשני הצדדים.

דבר נוסף שיש לקחת בחשבון שפרסום בפייסבוק הינו פרסום פאסיבי – למעשה משתמשי פיייסבוק אינם מצפים שמישהו יפריע להם עם הצעה לרכוש משהו באמצע שיחה עם חבריו או צפייה בקליפ מדליק, בגוגל לעומת זאת הפרסום הינו אקטיבי, כי לקוחות של גוגל מגיעים לשם במטרה אחרת לגמרי – הם מחפשים פתרונות בנושאים שונים ולכן מצפים לקבל מענה לדרישה שלהם, לכן עלות רכישת מדיה בגוגל תהיה יקרה יותר, אך גם לקוחות שמגיעים לגוגל הם רציניים יותר בכוונתם כצרכנים.

לסיכום – תכננו אסטרטגיית פעילות ברשת עבור לקוחותיכם בצורה נכונה, כאשר לכל שלב בתכנון חייבת להיות חלופה במידה ומשהו לא יעבוד כמתוכנן בהתחלה.

מניח שבמידה וזו תהיה גישתנו בעבודה, נראה בעתיד פחות נתונים שליליים על מדיות שונות ברשת ויותר סיפורי הצלחה שמהם דווקא כן ניתן ללמוד משהו ובכך להעשיר תמהיל השיווק שלנו ברשת.

ממליץ לעיין בשרותי קידום ופרסום באינטרנט שאני מציע:

קידום אתרים במנועי חיפוש
פרסום ממומן בגוגל
פרסום ממומן בפייסבוק
שיווק אתרים באינטרנט
בניית אתרים מבוססים מערכת לניהול תכנים

בכבוד רב,
לאוניד אוסטרובסקי

6 תגובות בנושא “פרסום בפייסבוק לא עובד – האומנם ?

  1. אורי

    פוסט מעניין אבל שנוי במחלוקת. מניסיון אישי שלי ראיתי כמה קמפיינים שדווקא כן הצליחו בפייסבוק, כמובן שהמטרה הסופית של אותם קמפיינים לא היה להשיג כמה שכמה שיותר לייקים אלה להשיג לידים איכותיים באמצעות דף נחיתה איכותי ומניע לפעולה. העניין של הלייקים בעצם מגביר מודעות ומעלה את אחוז החשיפה, אם זה מתורגם לכסף אמיתי קשה לדעת, וסביר להניח שלא, אבל בעיני דף עסקי אינו מכוון למכירה אלה יותר למרות חשיפה ונגישות אם הלקוח הפוטנציאלי. לדף פייסבוק יש יתרון נוסף בזה שהוא יכול לדבר ישירות אם קהל הלקוחות שלו ולתת לקהל שלו תשובות , ודבר זה מאוד חשוב למוניטין של חברה. אז אני לא יודע באמת עד כמה פייסבוק תורם בסופו של דבר לכיס של עסק, אבל בצורה עקיפה היא יכולה לבסס מוניטין ולתת מענה לשאלות רבות.

    1. admin מאת

      יפה מאוד אורי !
      למעשה אתה מדבר כאן על שני צדדים של אותו מטבע – מוניטין של חברה וכסף.
      מצד אחד טיפוח מוניטין יתורגם לכסף בחלוף הזמן בעוד ש"תקיפה" בעת חשיפה לדף עם הנעה לפעולה מצד השי, יכולה להיות מתורגמת להכנסה יפה בפרק זמן קצר (יחסית) ומה שנשאר הוא למעשה למצוא את שביל הזהב – משהו באמצע שיכול לשרת את שתי המטרות בעבור עסקים רבים.

  2. דורון יניב

    כיועץ שיווק מגיעים אלי כל הזמן לקוחות שבטוחים שאם יש להם 800 "חברים" בפייסבוק הם מסודרים מבחינת שיווק המוצרים שלהם. הם מגלים במהירות שכל החברים האלה לא מייצרים אפילו מכירה אחת,
    כנ"ל אין בדרך כלל קשר בין מספר הלייקים בדף למספר המכירות שניתן לבצע.
    לכן מי שרוצה למכור דרך פייסבוק אכן צריך לשקול טוב איך לעשות את זה כדי להשיג החזר טוב על ההשקעה.
    זה נכון גם בקשר לפרסום בגוגל, מי שלא מבין דבר בפרסום ממומן בגוגל יכול גם להגיע למסקנה שהפירסום בגוגל הוא לא כלכלי.
    בכל מדיה חייבים לעשות את הפרסום והשיווק בצורה מקצועית ומתאימה לעסק אם מצפים להחזר חיובי על ההשקעה.

    1. admin מאת

      שלום דורון

      תודה על כך שהעלית את הנושא של פרסום בקישורים ממומנים של גוגל – מסכים ב-100%

      בברכה,
      לאוניד אוסטרובסקי

להגיב על רועי לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *