מקדם אתרים INHOUSE כעובד שכיר לעומת מקדם אתרים פרילנסר

בקבוצות פייסבוק שעוסקת בנושא קידום אתרים אורגני במנועי חיפוש נשאלה שאלה הבאה:

מקדם אתרים INHOUSE עובד שכיר לעומת מקדם אתרים פרילנסר

מקדם אתרים INHOUSE עובד שכיר לעומת מקדם אתרים פרילנסר

מה עדיף? להעסיק עובד או להשתמש בפרילנסים?
בעיקר עבור קידום אתרים ובניית אתרים

וזה מה שעניתי לשאלה הנ"ל:

לדעתי עדיף פרילנסר, כי ברגע שמעסיק מביא עובד למשרה שקשורה לקידום, בדרך כלל כמעסיק, אתה יכול להתפתות ולתת לו משימות נוספות שלא בהכרח קשורות לנושא הקידום ולאט לאט העובד שנועד מהתחילה ליישם את השקפת עולמך להיות מקודם בגוגל (או כל ערוץ אחר), פתאום מבצע פעולות נוספות שלא בהכרח קשורות לתחום הקידום ואז המעסיק שואל את עצמו משהו בסגנון – "וואו, איפה טעיתי?" ואז מקבל החלטה שככל הנראה פעילות באינטרנט לא עבורו או במקרים נוספים מתחיל משא חיפושים אחרי מקדם אתרים אגדי (ובד"כ מוצא אותו) ואז הכל חוזר בפעם נוספת.

דבר נוסף שבגינו עדיף פרילנסר, קשור דווקא לנושא של אופקים מאוד רחבים של פרילנסר שמנהל פעילות עם לקוחות נוספים בתחומים שונים, כאשר עצם העובדה הזו גורמת לו להתפתחות מהבחינה המקצועית ואם זה מהבחינה האישית, דבר שלא מתאפרש לעובד שכיר שבד"כ מייצג באופן מלא את המעסיק שלו וכתוצאה מכך לא תמיד (אם בכלל) יכול להביא משהו מעצמו אל תוך תהליך הקידום בהנחה וכל החלטה אמורה לעבור דרך מעסיק ולכן התוצאה הסופית שתתקבל לא כוללת את הגוון הייחודי של המקדם, אלא דווקא השקפת עולמו של מעסיק.

כל מה שאני כותב מבוסס על הניסיון שלי (אך רק) כאשר הייתי מקדם אתרים INHOUSE בחברה גדולה והייתי גם איש סיסטם (כי אני מבין במחשבים ורשתות), מקבל סחורה מספקים שונים (כי היה לי קצת זמן פנוי) ומשימות רבות נוספות שאין בהן שום קשר לתחום הקידום ולכן אין צורך לציין שלא נשארתי בתפקיד זמן רב, כי חייבים לדעת מתי להפסיק לעסוק במשהו שאין בו שום קשר לתפקיד שמהתחלה גוייסתי 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *