מעקב המרות בלי דף תודה במהלך הפעלת פרסום ממומן בגוגל

במהלך פעילות בקישורים ממומנים של גוגל נרצה לדעת מידת תרומה של פרסום בגוגל ובמידה ויש מה לשפר, תמיד נדע לשים עצבה על מקומות בעיתיים בקמפיין ולטובת מטלה זאת, חובה לבצע מעקב אחרי המרות באתר.

ניתן לעשות זאת בקלות על-ידי הוספת קוד גוגל אנליטיס והגדרת מעקב אחרי דפי מטרה באתר – GOALS (בדומא להגדרות שנעשה בעת ביצוע פעילות באינטרנט לטובת קידום אתרים בכל תחום) ובנוסף גם המערכת של גוגל אדוורדס מציעה לנו פתרון למעקב על ידי שתילת קוד מעקב בדפי תודה שמסיימים תהליך רכישה ו/או הזמנת מוצר דרך האתר.

קיים נתון סטטיסטי שמלמד עוסקים במלאכת הפרסום באינטרנט בכלל ובתחום פרסום בגוגל בפרט, כי ברגע שעל גולש לבצע תהליך רכישה באמצעות טפסים מובנים באתר, סיכוי גבוה כי יעזוב את האתר וזאת למרות שמוצר המוצע מתאים לו ב-100 אחוז (או קרוב לזה).

הסיבות לכך רבות – החל מתהליך הזמנה מסורבל ועד לאי וודאות של המזמין כי הוא בידיים טובת ושפרטים האישיים שלו לא יועברו לצד שלישי כלשהו ללא רשות.

כאשר מדובר על אתר של מותג מוכר בשוק מקומי או בשוק בינלאומי ניתן לומר כי בעיה כזו כמעט ולא קיימת, אך אם אתר שמציע שרותיו או מוצריו הועלה לפני תקופה קצרה, רוב הסיכויים כי זה מה שיקרה בפועל.

אז מה עושים במקרה כזה ?

מפסיקים פעילות ברשת ?

התשובה היא קודם כל לא – נמשיך פעילות ברשת, אך עלינו לשנות טיפה גישה בתהליך המכירה.

נמשיך לעבוד עם טפסים כחלק ממכירה מקוונת, אם כי נפשט אותם בצורה רצינית.

נסיר מטפסים שדות שאנו לא באמת צריכים בעת ההזמנה ונשאיר רק מה שנחוץ באמת – שם, טלפון ודוא"ל.

נוותר על תהליך רב שלבי ונצמצם כל השלבים לשלב אחד בלבד (ברוב המקרים אצל מפרסמים ברחבי הרשת הגישה הוכיחה את עצמה אם כי קיימים מקרים, בהם תהליך ארוך ורב שלבי באמת נחוץ).

בנוסף נציע ללקוח אפשרות נוספת והיא רכישה/הזמנה באמצעות טלפון, כאשר טלפון צמוד להצעת הזמנה טלפונית.

נטפל בהתנגדויות לקוחותינו ע"י הוספת כיתוב בולט כי פרטים אישיים של המזמין לא יועברו לשום גורם אחר מלבדנו ונעמוד בהתחייבות זו !!!

בעת הצעת רכישה טלפונית ללקוח שהגיע דרך פרסום בגוגל, תמונת מצב פעילות תיפגע בעקבות כך, שנתוני המרה יפסיקו להתקבל למערכת מעקב של אדוורס וגוגל אנליטיקס – אז מה עלינו לעשות בכדי להמשיך לקבל תמונה ברורה מן השטח לקבלת החלטות אסטרטגיות בעתיד ?

הפתרון נמצא במרכזיות טלפון חכמות ושמן המוכר לכולנו – מרכזיות IP בשם הכולל ASTERISK.

לטובת פעילות באינטרנט באמצעות המערכת יוקצה מספר טלפון ייעודי, כאשר בכל התקשרות אליו, המערכת תתעד שיחה נכנסת ותמדוד משכה.

בסוף תקופה של יום, שבוע, חודש וכד' נוכל להפיק דוחות אשר יוסיפו לנו "צבעים" לתמונה כללית של הפעילות וכך נוכל כמנהלי פרסום בגוגל לתכנן צעדים הבאים ולשנות גישה במידה וזיהינו בעיה כלשהי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *