כלים לקידום אתרים

כעוסק בתחום קידום אתרים, הינך חייב לעבוד עם מספר רב של כלים הזמינים כיום ברשת, חלקם בתשלום וחלקם ללא תשלום ומוצעים כשרותי אינטרנט חינמיים, אשר כולם ביחד מהווים כלי רב עוצמה שמאפשרים לקבל תמונת מצב כוללת על אתר המקודם ולבצע מחקר מעמיק של תופעות כאלה ואחרות, אותן מזהה מומחה קידום אתרים במהלך ביצוע עבודת קידום. בין הכלים הזמינים למקדמי אתרים יש לציין כלים לבדיקת מיקומים במנועי חיפוש, כלים לביצוע מחקרי מילים, כלים סטטיסטיים שמאפרים לקבל מידע עשיר ומגוון על תנועה באתר, מקורותיה, אילו מילות חיפוש הביאו לתנועה אל אתר המקודם ועוד כלים רבים, נוספים לטובת בדיקות תקופתיות וחד פעמיות.

בכתבה זו נסקור כלים מרכזיים ונחוצים במהלך עבודה יומיומית וקשורה לאופטימיזציה למנועי חיפוש.

גוגל אנליטיקס, Google Analytics – הינו כלי לקבלת מידע סטטיסטי עשיר, הכולל אפשרויות רבות ומתקדם מאוד. מדובר על כלי מבית גוגל והוא זמין בכתובת

http://www.google.co.il/analytics/

לאחר הוספת אתר דרך ממשק נוח ואינטואיטיבי למערכת, המערכת מייצרת קוד ג'אווה סקריפט מיוחד וייחודי, אותו יש לשלב בכל דפי אתר המקודם, עליהם ברצוננו לקבל מידע והחל מנקודה זו, כל פעילות בעמודי האתר שלנו תתועד במערכת. בשלב יותר מאוחר נוכל להתחבר למערכת באמצעות שם משתמש וסיסמא ולראות מידע מגוון על התנהגות של גולשים באתר. מידע כגון מספר כניסות בפרקי זמן קצובים, אחוזי עזיבה בלי לעשות דבר באתר, מקורות תנועת הגולשים העיקריים, מיקום גיאוגראפי של מבקרי האתר ועוד ועוד.

מערכת מאפשרת לדעת אילו מילות מפתח הביאו לכניסה לאתר, כאשר ביכולתנו לדעת באיזה מנוע חיפוש בוצע החיפוש לפי אותה מילת המפתח.

במידה ואנו מפעילים מסע פרסום בקישורים ממומנים של גוגל, מאפשרת מערכת גוגל אנליטיקס להפריד בין תנועה אורגנית לבין תנועה שמקורה דרך קישורים ממומנים וכך לדעת אילו מילים פועלות בצורה הטובה ביותר בפרסום מסוג PPC.

בנוסף, המערכת מאפשרת לעקוב אחרי דפי מטרה (GOALS) ובכך לבחון את תנועת הגולשים לדפים מרכזיים וחשובים לנו ביותר באתר, דפים אלה יכולים להיות דפי יצירת קשר, טפסי הזמנת מוצר, טפסי להרשמה לעלוני מידע ועוד דפים רבים, אותם אנו הגדרנו כחשובים באתר.

כלי למחקר מילות מפתח של גוגל – הינו כלי מבית היוצר של גוגל הזמין ללא תשלום ומאפשר לבצע מחקרי מילים מתקדמים מאוד, כאשר תוך כדי ביצוע מחקר, ניתן להגיע מאוצר מילים מצומצם ביותר, לאוצר מילים של מאות ואף אלפי מילים וביטויים, שכולם ביחד מהווים אוצר מילים מורחב עבור אתר המקודם. כלי למחקר מילים זמין בכתובת

https://adwords.google.co.il/select/KeywordToolExternal?defaultView=2

כלי נראה מאוד פשוט ,אך עוצמתו רבה. לאחר הוספה לשדה הטקסט מילים וביטויים בודדים והזנת קוד אבטחה, לחיצה על הכפתור "קבל רעיונות למילות מפתח" תחשוף בפנינו מילים וביטויים רבים, כאשר לצידם מצוינת פופולאריות של כל אחד מהם. בנוסף להפעלה פשוטה זו, ניתן להפעיל פילטר, אשר יציג פופולאריות של כל פריט ופריט באוצר המילים שלנו ביחס לסוג התאמה –נרחבת, לביטוי או מדויקת.

כאשר מחקר מילים הסתיים ומספק אותנו, ניתן לבצע ייצוא פשוט לקובץ אקסל, לדוגמא ולשמור אוצר המילים שלנו בצורה מקומית במחשב לטובת המשך העבודה.

כלי לבדיקת מיקומים במנועי חיפוש – כלי פשוט וחינמי שמאפשר לאחר מספר הגדרות פשוטות לבצע בדיקות מיקומים של אתר המקודם לפי מילות מפתח וביטויים החשבים בגוגל. הכלי נקרא cleverstat

כלי לבדיקת פייג' ראנק (PR) – כלי לבדיקת ערכי PR של גוגל וזמין ללא תשלום כשרות אינטרנטי. ממשק שלו די פשוט ולצורך קבלת תוצאות מחייב הזנת כתובת אתר הנבדק. הכלי זמין בכתובת

http://www.prchecker.info/check_page_rank.php

לאחר הקלדת כתובת לבדיקה והפעלת המנגנון, כעבור מספר שניות מתקבלת תוצאה של ערך של PR של אתר הנבדק, אשר נע בין 0 ל-10.

ממליץ לעיין בשרותים שאני מציע:

קידום אתרים במנועי חיפוש
פרסום ממומן בגוגל
פרסום ממומן בפייסבוק
שיווק אתרים באינטרנט
בניית אתרים מבוססים מערכת לניהול תכנים

בכבוד רב,
לאוניד אוסטרובסקי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *