3 טיפים שיגבירו לך מכירות דרך האתר שלך / הגדלת מכירות ורווחים באינטרנט

שלום חברים

הפעם ארצה להעלות על כתב מספר טיפים שיכולים לסייע לכם להגביר מכירות דרך אתרכם או נכס דיגיטאלי שברשותכם.

הוספת "דרכי מילוט" נוספות בכל דפי האתר בצורה בולטת, ברורה ונגישה

קודם כל הגדרת המונח "דרכי מילות באתר אינטרנט" – אלה הן הדרכים בהן יכול לבחור כל מבקר באתר שלכם, בכדי ליצור עמכם קשר – פשוטו כמשמעו.

חשוב לציין, כי ככל שדרכי התקשרות עמכם יהיו גלויות ונגישות יותר למבקרי האתר, כך מספר הפונים אל בית עסקכם יעלה בהתאם.

ללא ספק, בשנים האחרונות הפך לפופולארי השימוש בסמלים של מיילים, טלפונים, פקסים וכל התקן או דרך ליצור עמכם קשר, אך עדיין הצורה הישנה והמובנת יותר של המידע הנחוץ לטובת התקשרות, הינה ללא ספק – פשוט לרשום בצורה טקסטואלית את פרטי ההתקשרות, אגב, הנושא בולט יותר במובייל, כאשר גרסאות אתרים מותאמות להתקנים אלו מציגים גרסאות רזות משקל ולכן ברוב המקרים נהוג שם להשתמש בסמלים, שלחיצה עליהם תגרום לפעולה כזו או אחרת.

הייתי ממליץ ככל שהדבר מתאפשר בעיצוב הנוכחי שלכם, לנצל כל אינצ' באתר במטרה להפוך גולש מזדמן ללקוח בפועל אם כי אין להגזים בניסיון שכזה 🙂 .

ניקח לרגע דוגמא קלאסית שחוזרת על עצמה שוב ושוב (גם באתרים שנבנו לא מזמן) – המקום שבחלקו העליון שליד הלגו.

הרי לעיתים קרובות ניתן לראות שבחלק הזה מתבזבז מקום יקר ערך וכאשר בעל האתר מקבל המלצה לנצל אותו עד תום, ההסבר שבד"כ מתקבל הוא שבעל האתר בעד העיצוב הנקי ומסתפק בציון פרטי קשר בתחתית האתר כולל קיומו של הדף ליצירת קשר, אך בפועל אין זה נכון כי במקרים דרך האינטרנט רוצים הכל "כאן ועכשיו".

במידה ומפעילים קמפיין ממומן – הפעילו אתו רק בשעות שהינכם יכולים לענות לשיחות – גישת  "כאן ועכשיו"

במידה והינכם מפעילים פרסום ממומן בגוגל או בערוץ שיווק אחר, נניח פרסום בפייסבוק, הרי יומלץ כי יפעל הקמפיין בשעות שבית העסק שלכם פועל ותוכלו לתת מענה מהיר ומקצועי לכל פונה בכל דרך אפשרית וזאת במקום להפנות שיחות נכנסות אל השירותים החיצוניים.

שימו לב שהרגלי הצריכה ברשת הינם שונים לחלוטין מהרגלי צריכה בעולם האופליין – לקוח רוצה לקבל תשובה כאן ועכשיו ורוב הסיכויים שגם אם תחזרו אל הלקוח הפוטנציאלי לאחר שתקבלו חיווי שהתקשר מחברה חיצונית, לרוב תהיה זו שיחה "אחרת" מזו שהייתה יכולה להיות אילו הייתם משיבים לה בזמן אמת.

לא מכריח אתכם לפעול בצורה כזו, אך לדעתי שווה לנסות למשך שבוע או שבועיים ואז תצברו קצת נתונים "לא יבשים" ואז תוכלו להשוות בין לפני ואחרי הניסוי – סוג של A/B TESTING.

הפעילת מועדון לקוחות

לא שמנה כמה פניות יש לכם בכל יום – לדעתי הפעלת מועדון לקוחות חוקי זוהי דרך מצוינת להזניק מכירות בבית עסק.

לצורך הדוגמא ניקח בית עסק שיש לו בכל יום פנייה אחת בלבד באמצעות האתר, כאשר בית העסק פועל בתחומו כבר עשר שנים והאתר באוויר 7 שנים.

אם נעשה חישוב פשוט, הנתון שנקבל יהיה שבמהלך 7 שנים הגיע לבית העסק באמצעות מייל בלבד כ-2555 פניות (7 כפול 365).

נניח לרגע שרק 30 אחוזים מן הפונים הסכימו להצטרף למועדון הלקוחות שלכם, הרי מדובר על כ-766 חברי המועדון שהביאו עניין בהצעה שלכם.

שנמשיך בחישובים שלנו? – קדימה!

בואו ונניח ובכל שבוע אתם שולחים עלון מידע (ניוזלטר) עם תוכן בעל ערך מוסף עברו חברי המועדון  ואחוזי הפתיחה של המיילים שלכם עומדים על 25% – הרי אחרי חישוב נקבל נתון שקרוב ל-191 אנשים קוראים מיילים שלכם.

ממשיכים – נניח ורק 20% מכל מי שפותח מיל שלכם מבצע רכישות באתר שלכם, הרי שמדובר בכ-38 מכירות נוספות שבית העסק שלכם מבצע באמצעות נכס דיגיטאלי שברשותכם וזאת בכל חודש.

ובואו לרגע נדמיין על המצב, אילו תסכימו ליישם שני נושאים ראשונים שבפוסט וגם להזרים תנועה נוספת לאתר, אם זה באמצעות הפעלת קמפיין פרסומי בקישורים ממומנים בגוגל, או בפייסבוק, או באמצעות רכישת שרותי קידום אתרים במנועי חיפוש – לדעתי האישית, בית העסק רק ירוויח.
אשמח לדעת מה אתם חושבים על זווית הראיה שלי בנושא?

 

חשוב לציין שאם אינכם בטוחים ו/או לא מכירים את הנושאים שהועלו מעלה, אם בחרתם ליישם משהו מהפוסט, עדיף ששינויים אלו יבוצעו ע"י מישהו שמכיר את עולם ומלואו של שיווק חכם ויעיל ברשת האינטרנט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *