חשיבות כתיבת תכנים במהלך קידום אתרים במנועי חיפוש

קיימים מספר קריטריונים חשובים במהלך תהליך קידום אתרים במנועי חיפוש להצלחת התהליך והשגת המטרה שהיא דירוג במקומות מובילים.

הקריטריונים הם בין השאר – עמידה בסטנדרטים בינלאומיים מבחינת כתיבת קוד האתר (W3C), היררכיה נכונה של אתר המקודם, קישוריות פניית תקינה, בכדי שכל מנועי החיפוש יוכלו לגשת לכל עמודי האתר, כותרות עמודי האתר מספיק תיאוריות, בכדי שגולש במהלך ביצוע חיפוש במנועי חיפוש וקבלת תוצאות החיפוש, מייד יבחין בתוצאה המתאימה ביותר לתנאי החיפוש שהזין.

כל הקריטריונים המפורטים מעלה, הם די חשובים, אך במידה ולא יהיה באתר שלנו תוכן שמתעדכן לעיתים תקופות (לא הייתי ממליץ להגזים מבחינת העדכונים, כי ישנם תחומים שאין בהם מספיק עדכונים לעומת תחומים אחרים שבהם העדכון ברמת חובה), לא ידורג האתר המקודם בתוצאות חיפוש מספיק גבוה ובעקבות כך לא תהיה באתר תנועה מספקת לטובת המרת גולש מזדמן, ללקוח בפועל וזאת המטרה היחידה שלנו במהלך תהליך קידום אתרים אורגני.

אין זה אומר שעלינו לעדכן את דפי האתר כל יום ולדאוג להוספת מאמר או כתבה חדשים, אך הגישה מחייבת אותנו לחשוב על תדירות הגיונית, כאשר כמפעילי האתר, נוכל לעמוד בה, להוספת תכנים חדשים ובשום פנים ואופן לא משוכפלים מתוך האתר או מתוך אתרי מאמרים רבים הקיימים כיום ברשת האינטרנט.

נושאי המאמרים חייבים להיות קשורים לתחומי פעילות העיקריים של אתר החברה ולכלול לפחות 300 מילים בקירוב (לכל היותר), כאשר כמות מילים זו, סבירה בהחלט ומאפשרת בצורה תמציתית להסביר על נושא העיקרי, בו עוסק המאמר אם כי לעיתים נדרש לכתוב תכנים באורך שונה, נניח תחום טכני באמת יכול לצרוך לכתוב תכנים די ארוכים עם הסברים טכניים ולעיתים גם לקשר למקורות חיצוניים להוספת ערך מוסף לתכון שלנו, כאשר מקרים אחרים, נניח תחום היהלומים ואתר סחר אלקטרוני בתחום תכשיטי זהב ויהלומים – במקרה הזה תיאור של כל תכשיט לדעתי לא יכול להיות ארוך יותר מ-100 מילים וגם זה לעיתים פחות בגדר בלתי אפשרי (אם לא מדובר על תכשיט עתיק עם הסטוריה מרשימה).

אם נוכל לכתוב מאמר ארוך יותר מבחינת כמות המילים שבו וזוויות שונות של הסתכלות על נושא, ניצור על-ידי כך תוכן עשיר בהרבה ובעקבות כך יראה התוכן שלנו הרבה יותר טוב בעיני גולשים ולכן גם בעייניו של מנועי החיפוש.

בנוסף לעדכונים של אתר החברה, יש לקחת בחשבון דבר נוסף ולא פחות חשוב לטובת דירוג במקומות מובילים בתוצאות החיפוש האורגניות של גוגל והוא – קישורים נכנסים לאתר המקודם.

אז איך משיגים אותם ?
אולי נעשה החלפה עם אתרים אחרים העוסקים בנושא זהה או חופף לשלנו ?
אולי פשוט נרכוש אותם אצל סוחרי הקישורים ולא נבזבז זמן יקיר להחלפת קישורים (פעולה פסולה ע"י גוגל) ?
אולי פשוט נרשם באין-ספור פורומים ונכתוב הודעות זבל בלי להתחשב להוראות של מפעילי הפורומים על איסור מוחלט להוצאת קישורים לצורך קידום ?

התשובה היא לא, לא ושוב פעם לא. כל השיטות המתוארות מעלה, מיושמות כיום על-ידי הרבה מאוד מפעילי אתרים ונחשבות כפסולות על-ידי מנועי חיפוש רבים ובמידה וגוגל או כל מנוע חיפוש מזהה פעילות לא כשרה מסוג זה, אתר העובר על הכללים עלול לקבל עונש ולרדת/להיעלם מתוצאים חיפוש.

אם כך הדבר, אז מה עושים ?
התשובה לשאלה זו היא די פשוטה – אפשרות ראשונה, היא לכתוב תכנים בצורה כזו, שבעלי אתרים אחרים ירצו לקשר למאמר שכתבנו זה עתה, בלי שנבקש מהם לעשות כן ורק בגלל שהיא מספיק איכותית ומעבירה מסר בצורה נכונה ותואמת את הציפיות של מפעיל אתר חיצוני.

אפשרות נוספת, היא כתיבת מאמרים ופרסומם באתרי מאמרים רבים שקיימים ברשת, כאשר כולם מאפשרים הוספת קישורים יוצאים בתוך המאמרים שלנו ובכך ניתן לקשר לאתר שלנו ולזכות לקישורים נכנסים רבים וחשובים לקידום. העיקרון שמאחורי אתרים אלה, הינו פשוט מאוד – הינך כמפעיל אתר וכותב מאמרים, מעשיר בתכנים את אתר המאמרים ובכך הינך כבעל המאמר זוכה לקישור לאתר חברתך מתוך המאמר שלך. שיטה זו לא נוגדת לשום עיקרון ונחשבת כתקינה בהחלט.

ממליץ לעיין בשרותים נוספים שאני מציע:

קידום אתרים במנועי חיפוש
פרסום ממומן בגוגל
פרסום ממומן בפייסבוק
שיווק אתרים באינטרנט
בניית אתרים מבוססים מערכת לניהול תכנים

בכבוד רב,
לאוניד אוסטרובסקי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *