זיהוי טרנדים ברשת תורם למחקר מילים עדכני ומועיל יותר לקידום אתרים במנועי חיפוש וגם לטובת פרסום בגוגל בקישורים ממומנים

לפני תחילת התהליך לקידום אתרים במנועי חיפוש, עלינו לבצע מחקר מילים מעמיק ביותר על מנת לזהות מילים, אשר מייצגות את העסק שלנו בצורה הרבה יותר מדויקת מאשר ניתן לראות במבט ראשון ולא פעם קורה, שניתן לזהות מילים או ביטויים נוספים, עליהם לא חשבנו כלל, אך בהחלט מיצגים גם הם את הפעילות של העסק שלנו ודורשים מאמץ קטן בהרבה להופעת במקומות מובילים, מאשר מילים אחרות שכל המתחרים שלנו עוסקים בקידום עבור אותן המילים. מילים אלה ישתייכו לזנב הארוך של המילים, אך גם להם יש פופולאריות.

בכתבה זו ברצוני לשוחח עמכם על כלי יחסית חדש מבית היוצר של גוגל. הכלי נקרא Google Insights for Search וזמין בכתובת http://www.google.com/insights/search

לפני שנפרט על היכולות של הכלי, נזכיר כלי אחר, גם הוא פרי עבודה של גוגל, בו אנו נעזרים למחקר מילים, הכלי נקרא כלי מילות מפתח וזמין בכתובת https://adwords.google.co.il/select/KeywordToolExternal?defaultView=2

כלי זה מצוין בהחלט לטובת מחקרי מילים מעמיקים ביותר ולטובת יצירת אוצרי מילים שיכולים להגיע לאלפי מילים או/ו ביטויים והכול מתחיל בדרך כלל, ממספר מילים מצומצם, אשר התקבלו מבעלי האתר, שנמצא בתהליך אופטימיזציה למנועי חיפוש על-ידי חברת קידום אתרים במנועי חיפוש.

עכשיו בואו נדבר על כל כלי בנפרד, נזהה כמה מאפיינים חדשים של Google Insights for Search שבעצם יכולים לשנות מקצה לקצה את עבודת הקידום ותוצאותיה ונבין איך יכול כל אחד מן הכלים, לתרום לעבודת הקידום בפועל.

כלי מילות המפתח של גוגל – נועד לעבודת מחקר למציאת מילות מפתח וביטויים לפי שפה ואזור גיאוגראפי. בדרך כלל מספיק להזין מספר מצומצם ביותר של מילים או/ו ביטויים והכלי כבר יעשה את העבודה ויציג בפנינו את הרשימה המורחבת של מילים הקשורות לתחום ספציפי. כמובן ללא סינון של תוצאות העבודה של הכלי לא ניתן לבצע עבודה מושלמת, אך בדרך-כלל תתקבל רשימה שב-80% לערך מתקרבת לתוצר הסופי שאנו מצפים לו.

בנוסף לכתוב מעלה, הכלי יכול להציג בפנינו נתון נוסף וחשוב מאוד והוא הפופולאריות של המילה או הביטוי. הפופולאריות יכולה להיות מוצגת בהתאמה לסוג החיפוש – נרחבת, לביטוי, מדויקת או שלילית.

כמובן אין לשכוח כי הכלי יכול להציג רשימה של עד 150 מילים ואם נרצה לקבל מחקר יותר מדויק ועדכני נחזור על מחקר מילים מספר פעמים לזיהוי של כל המילים והביטויים בתחום.

למעשה זהו, אלה הן הפעולות העיקריות של הכלי המדובר.

  • ומה נעשה במידה ונרצה לדעת מה חושב הגולש ?
  • מה נעשה במידה ונרצה לדעת איך השתנו הרגלי החיפוש של הגולשים בנוגע לתחום הפעילות של האתר שלנו ?
  • מה נעשה אם נרצה לדעת מה הגולש חשב על התחום שלנו לפני כמה שנים ומה הוא חושב עכשיו ?
  • אם נצה לדעת מה חושבים גולשים על התחום שלנו במדינה מסוימת, כאשר הם מתגוררים באזור מוגדר מראש בתוך מדינה הספציפית ?

שימו לב למספר שאלות ואף תשובה אחת. האמת הכלי החדש של גוגל בשם Google Insights for Search נותן מענה לכל השאלות הנ"ל.

Google Insights for Search – באמצעות כלי זה ניתן לקבל נתונים עבור מילות מפתח וביטוים בתחום ספציפי, כאשר ניתן לראות את נתוני הפופולאריות של מילות חיפוש אלה בתקופת זמן, אותה הגדרנו לפני הפעלת החיפוש. בנוסף לכך, מאפשר הכלי לבקש נתונים עבור ארצות מסוימות, כשבארץ שבחרנו, ניתן לבחור אזור מסוים עבור מילות המפתח.

למעשה באמצעות הכלי ניתן לראות מגמות בחיפושים של הגולשים ובכך לבחור תחום (במידה ורוצים לבנות פורטל להכנסה נוספת) שהיום פופולארי בהשוואה לשנים קודמות או מילות מפתח וביטויים לקידום עבור אתר המקודם, כאשר הקו המנחה יהיה לקדם את האתר רק עבור ביטויים מסוימים ולא את רוב הביטויים המרכיבים את הזנב הארוך.

ועכשיו, כאשר אנו יודעים למה נועד כל כלי, ניתן לומר בבטחה, כי Google Insights for Search משלים את פעולת כלי מילות המפתח של גוגל בכך, שמאפשר לחברת קידום אתרים, להרחיב את האופקים ולקבל מידע מהימן עבור הרגלי החיפוש של הגולש, לקבלת החלטה סופית, לפני תחילת עבודת קידום, אשר מורכבת ממספר רב של שלבים, שפרוסים על פני תקופה של שנה ואף לתקופה ארוכה יותר, כאשר הכל תלוי מרמת התחרות בתחום המקודם ומטרות שהוצבו בתחילת הפעילות לקידום העסק.

ממליץ לעיין בשרותים שאני מציע:

קידום אתרים במנועי חיפוש
פרסום ממומן בגוגל
פרסום ממומן בפייסבוק
שיווק אתרים באינטרנט
בניית אתרים מבוססים מערכת לניהול תכנים

בכבוד רב,
לאוניד אוסטרובסקי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *