זה נכון שלקוח משלם כסף על תוצאות, אך אין זה אומר שיעשה מה שבראש שלו

עבודת שיווק באינטרנט זוהי עבודה קשה ומתישה (אך מעניינת ומאתגרת מאוד), לכן אנשי מקצוע אמיתיים שעוסקים בה, נהנים קודם כל מהישגים ורק לאחר מכן מתמורה כספית לפעילות ברשת האינטרנט.

לצערי הרב, לקוחות רבים אינם מבינים זאת ומרשים לעצמם לבצע שינויים באתר למרות הסברים רבים ונשנים על השלכות של שינויים לא מתוכננים בתכנית עבודה שלעיתים קרובות לא שרק לא ישפרו את המצב, אלא ברוב המקרים יכולים להזיק לאתר פגיעה בלתי הפיכה.

נהוג לחשוב שהכי נכון לפעול בדרך, בה פועלים מתחרים באותו תחום וכך יושגו תוצאות רצויות – זו טעות !

כמעט בכל המקרים גם אם מבצעים בדיקות של אתרים של מתחרים לפני תחילת פעילות קידום אתר בגוגל או הפעלת פרסום ממומן בגוגל (ועושים זאת, כאשר זוהי דרך נכונה גם בתחילת פעילות וגם לאחר מכן), אך הבעיה שלעולם לא ניתן לדעת ב-100% את כל התמונה (אלא אם אנו מקדמים כמה לקוחות בתחום זהה ובזכותנו הם כל-כך גבוה או שאנו מבצעים מודיעין שאני אישית לא רואה בעין יפה), לכן מסכנות של הבדיקות של אתרי מתחרים בתחום זהה יכולות להוות אחוז קטן מרעיונות בדרך לגיבוש תוכנית פעולה לתקופת התקשרות שבדרך-כלל אורכה שנה.

בנוסף לכך, נהוג לחשוב כי במידה וניישם את השלבים עליהם נכתבו ושוכתבו מאמרם רבים ברשת האינטרנט בתחום שיווק באינטרנט, בהחלט יהיה ניתן להגיע לפסגת תוצאות חיפוש בלי לשלם עשרות אלפי שקלים תקציב שנתי – גם זאת טעות !

אין ספק שישנם מאמרים מאוד מושקעים ומקצועיים ברמה הכי גבוהה שרק ניתן למצוא, אך בכדי להגיע לצבור ניסיון בתחום ולהגיע לתוצאות מדהימות, אלא שכתבו מאמרים מושקעים ומקצועיים, בצעו אלפי שעות טיסה בשמי רשת האינטרנט ושרפו לא חד ולא עשרה דומיינים, אלא הרבה יותר, השתתפו בדיונים וויכוחים מקצועיים רבים, ביצעו עשרות אם לא מאות ניסויים מתוך הנכה שדרך חדשה היא בהחלט מבוססת.

ולסיכום – לקוחות יקרים, תהיו קשובים לאיש השיווק שלכם, יישמו את המלצותיו, תשאלו שאלות ותקבלו תשובות, תהיו סבלניים ותתנו לאיש שיווק שקט תעשייתי ולא תאמנו מה תקבלו בתמורה לזה.

ממליץ לעיין בשרותים שאני מציע בתחום שיווק, פרסום וקידום עסקים ברשת:

קידום אתרים במנועי חיפוש
פרסום ממומן בגוגל
פרסום ממומן בפייסבוק

בכבוד רב,
לאוניד אוסטרובסקי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *