התנהגות מעניינת של הגולשים באתר

במהלך פעילות ביצוע עבודת קידום אתרים בגוגל או כל מנוע חיפוש פופולארי אחר, בדרך קבע אני עובר בין נתוני גוגל אנליטיקס בכדי לראות התנהגות הגולשים באתרים שונים, כאשר בדרך כלל אני בודק דברים שכיחים שיכולים להעיד לי האם חל שיפור כלשהו מבחינת התנועה, או דווקא ההפך –  מצב שדורש התערבות מאסיבית לשמירת מיקומים ואף שיפור מצב בחיפוש אורגני.

ולפעמים (כמו במקרה הזה) אני מגלה דברים חדשים ומעניינים, כאשר בהתחלה אני תמיד בספק האם באמת עליתי על משהו מעניין ולאחר ביצוע מספר בדיקות דומות על תנועה באתרים שונים, אני מבין שמדובר על התנהגות דומה/זהה של הגולשים בתארים שונים ולכן זאת כבר תופעה.

שימו לב לצילום מסך הבא:

השוואת התנהגות של סוגים שונים של מבקרים בדף נחיתה זהה באותו האתר

החתך שבקשתי מאנליטיקס להראות לי על טווח תאריכים של כמה חודשים, הינו תנועה אורגנית מגוגל, כאשר הופעלו על התוצאה שני פילטרים – הראשון לפי דף נחיתה והשני הינו סוג המבקרים (מבקר חדש/מבקר חוזר).

שימו לב לנתונים שהתקבלו בשתי שורות הראשונות, שלמעשה אותו דף נחיתה, כאשר הראשון מדבר על גולשים חדשים, בעוד שהשורה השנייה מדברת על גולשים חוזרים.

ללא ספק חדשים כאן מובילים מבחינת הכמות, אך שימו לב לפרמטרים של:

  • מספר דפים לביקור
  • זמן שהיה באתר
  • אחוזי עזיבה

במקרה של מספר דפים ממוצע לביקור כמעט ואין הבדל, אך אלה שחזרו ביקרו בכמות נמוכה של הדפים בהשוואה למבקרים חדשים.

זמן שהיה באתר של המבקרים החוזרים, היה גדול בדקה בהשוואה מול זמן שהיה של מבקרים חדשים.

אחוזי עזיבה של המבקרים החוזרים היה גבוה מאחוזי עזיבה של מבקרים חדשים ב-16 אחוזים.

מכאן ניתן להניח הנחה די מעניינת והיא:

מבקר חדש – אחרי הגעתו לאתר עיין במהירות במספר עמודים שונים באתר, כאשר ייתכן וחלקם יצרו קשר כבר בביקור הראשון או המשיכו לבצע סקר שוק ויהפכו עם הזמן למבקרים חוזרים או שאף פעם לא יחזרו לאתר.

מבקר חוזר – אחרי חזרתו לאתר עיין ביסודיות בין מספר עמודים שונים באתר, כאשר חלק ממבקרים חוזרים לא עברו לדפים אחרים באתר וייתכן ויצרו קשר או רשמו פרטי התקשרות ועזבו אתר ובכך השפיעו על אחוזי עזיבה להיות גבוהים.

מהתמונה הנ"ל אני אישית רואה מבקר חדש כמבקר לא בשל לבצע עסקה שעשוי לעזוב אתר נוכחי ולעבור לאתר מתחרה במטרה להמשיך בביצוע סקר שוק, כאשר ברגע שהפך למבקר חוזר באתר, הפך למבקר עם ביטחון שיודע מה הוא רוצה, כאשר חסרים לו אחוזים מעטים לקראת קבלת החלטה והוא משלים אותם בדקת גלישה נוספת באתר בכדי להבין האם המוצר או השרות המוצע לו כאן, תפור עליו בדיוק.

ממליץ לעיין בשרותי קידום ושיווק אתרים ברשת שאני מציע:

קידום אתרים אורגני במנועי חיפוש
פרסום ממומן בגוגל – קישורים ממומנים
פרסום ממומן בפייסבוק – קידום בפייסבוק

בכבוד רב,
לאוניד אוסטרובסקי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *