הפניות 301 – יותר קל ממה שחשבתם (בשרתי לינוקס)

לעיתים נדרש בעל אתר אינטרנט לאחר שנבנה אתר חדש, לבצע פעולה שאמורה לשמר הישגים של אתר בעקבות עבודת יעילה ומקצועית של מקדם אתרים אורגני בגוגל במתכונת הישנה לטובת האתר החדש, אך לא רק בכדי לשמר הישגים, אלא גם בכדי לאפשר ללקוחות עתידיים להגיע לעמודים שונים באתר החדש גם ע"פ קישורים שמובילים אליו כאשר היה מבוסס על מערכת ישנה וזאת בכדי לאפשר לו חויית גלישה בין הטובות שרק ניתן (שזה חלק משמירת הישגים ואף שיפורם).

עקב העובדה כי מדובר בפעולה שקשורה לקוד האתר וגם התעסקות עם שרת אחסון, כמובן שנדרשת כאן מידת מיומנות מסוימת וגם קצת ידע טכני, אך במידה ולא נבהלים מן האספקטים הנ"ל, בהחלט ניתן להשקיע קצת מהזמן ולייצר בכחות עצמנו, את התוצר הסופי שמטרתו תואר מעלה.

לפני שאדגים לכם את הדרך, נסקור בקצרה את התהליך:

המטרה – להעביר כתובות מאתר הישן לכתובות מקבילות באתר החדש.

דרכי פעולה אפשריות – ע"מ להשיג את המטרה ניתן להפעיל כלי כגון XENU בכדי שיסרוק אתר הישן וייצר עבורנו מפת אתר הישן.

במידה ונרצה לקבל תמונת מצב הרבה יותר מדויקת, ניתן גם להשתמש בפקודת SITE בגוגל ע"מ לייצר רשימה נוספת של עמודים שגוגל מכיר בהם וע"י הצלבת נתונים בין שני פלטים, לייצר רשימה מדויקת של כתובות ישנות.

לאחר שיש בידנו רשמה מלאה של כתובות ישנות, נתאים עבור כ"א מהן כתובת מקבילה מבחינת המשמעות באתר החדש, כאשר את הזוגות (ישן/חדש) נשמור בטבלת אקסל פשוטה.

לאחר השלמת תהליך זה תיווצר רשימה שבמקרים מסוימים יכולה לגיע למימדים גדולים ואז נשאלת השאלה מה עושים עם הרשימה החל מעכשיו ?

ובכן, במידה ומדובר במערכות מתקדמות, את הרשימה ניתן לטעון באמצעות מנגנון פשוט יחסית ובכך מסתיימת הפעולה (אין ספק שכדאי מאוד לבצע בדיקה מדגמית של כתובות ישנות ולראות שהכל עוד כשורה).

ומה לעשות כאשר אין באתר מערכת שתעשה עבורינו את העבודה ?

במקרה הזה ניתן להשתמש בכלים חינמיים שיעזרו לנו לייצר קוד, אותו נשים בשרת ואז המעגל של כתובות ישנות/חדשות ייסגר והמטרה שלשמה התכנסנו כאן, תושג.

הכלי שאני אישית אוהב ונעזר בו, זמין בכתובת http://www.rapidtables.com/web/tools/redirect-generator.htm

ללא ספק הכלי יודע להתייחס גם לשרתים אחרים מלבד שרתי לינוקס ומכיוון שרק אפשרות שקשרוה לשרתי לינוקס משיגה עבורינו את המטרה (סוגרת מעגלים בין כתובת ישנה לבין חדשה וזאת בעזרתו של הקובת HTACCESS), נדבר רק עליה.

בשדה בשם Enter URL of old page נקליד כתובת ישנה ובשדה Enter URL of new page נקליד כתובת חדשה, אליה אנו רוצים להעביר גולש באתר החדש.

בתוך תיבת בחירה Select redirect type נבחר באופציה Apache .htaccess redirect ונלחץ על הכפתור Generate Code.

לאחר ביצוע פעולה הנ"ל, בחלון Generated redirect code to replace old page code נקבל קוד חדש, אותו עלינו להעתיק ולהדביק בקובץ HTACCESS שלנו שמופיע בספריית השורש בשרתי לינוקס.

לאחר יישום של כל זוג כתובת ישנה/חדשה, נייצר בקובץ HTACCESS רשימת כללים, שבעת התרחשותם, יעבירו גולש מכתובת ישנה אל הכתובת חדשה שהגדרנו מראש באתר החדש.

כמישהו שעובד בתחום מעל עשור, ממליץ מאוד לבצע פעולות שונות באתרים בצורה ידנית, כאשר הגישה תאפשר לכם להרגיש את התהליך ולהיות ממש חלק ממנו כפי שאנו מרגישים את האוטו עם תיבת הילוכים ידנית לעומת האוטו עם תיבת הילוכים אוטומטית :- ).

ממליץ לעיין בשרותים שאני מציע:

קידום אתרים במנועי חיפוש
פרסום ממומן בגוגל
פרסום ממומן בפייסבוק
שיווק אתרים באינטרנט
בניית אתרים מבוססים מערכת לניהול תכנים

בכבוד רב,
לאוניד אוסטרובסקי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *