שיפור תזרים בבית עסק באמצעות שיווק אינטרנטי נכון ואפקטיבי

המצאה חדשה של משווקים – תנודות עונתיות

נחשפתי לאחרונה מספר פעמים למאמרים שעוסקים בנושא של תנודות עונתיות הנובעות מביקוש הולך ויורד של קהל היעד של מוצרים או שירותים שיש בהם קשר לעונות השנה ובאותם המאמרים מתייחסים אל התנודות הללו כאל נושא לגיטימי לחלוטין שכל בעל חברה שיש בה קשר ישיר ו/או עקיף לעונות השנה, חייב לחוות על בשרו.

למאן האמת הכרזה שכזו מעלה שאלות רבות והמרכזית שביניהן זו שאלה הבאה – אמרו לי, הם באמת מתכוונים לזה או שהם פשוט לא רוצים לחשוב טיפה איך לנהוג במצבים מסוג זה?

ללא קשר למה התשובה הנכונה מבין השתיים, אישית הייתי מתרחק מן המשווקים שמרשים לעצמם לטעון טענה שכזו.

אתן דוגמא לעסק "עונתי" שכזה – נניח ומדובר על עסק שעוסק בחימום תת-רצפתי.

אם נחשוב רגע על מהות העסק שעוסק בתחום, ללא ספק הנחה, כי מספר חודשים לפני שהקור יכה בנו, ביקוש לשרותי חברה בתחום המדובר, ילך ויגבר ובתקופה שלקראת סוף החורף ועד לתקופה הבאה של מספר חודשים בודדים שהקור יכה בנו שוב, העסק בתחום חימום תת-רצפתי ככל הנראה יספור הפסדים וינסה לצמצם הוצאותיו, כי הרי הוא עסק "עונתי".

נניח והייתי בעל עסק בתחום, הייתי מצפה מן המשווק לקבל המלצה איך בכל זאת ניתן לנסות ולשנות את המצב בלי לעשות משהו דרסתי ויוצא דופן במקום לשמוע הסברים מדוע גרף המכירות והכנסות בירידה כולל המלצות שלרוב יהיו דיבורים באוויר איך לצמצם הוצאות/הפסדים.

כפי שאני רואה זאת, התשובה לציפייה שכזו היא מאוד פשוטה – מציאת שירותים ו/או מוצרים, אשר יהיה להם ביקוש בקרב קהל היעד בתקופה "השקטה" של השנה.

בדוגמא שלי אנו מדבר על חימום תת-רצפתי ולמיטב הבנתי, לדוגמא שרותי התחזוקה של המערכות הקיימות, יכולים לתת פתרון לחברה בתחום ללא הצורך להסתגל כל פעם מחדש לתקופות ה"שקטות" של שנה (זוהי רק דוגמא אחת ולמיטב ידיעתי ניתן לחשוב על דברים נוספים).

כאן דוגמא אחת מני רבות, שיכולות לתת פתרון של ממש ולהפוך כיוון הגרף מלטה, למעלה ומה שנדרש בסה"כ, זוהי חשיבה יצירתית ויוצאת דופן לטובת חיפוש אחרי פתרונות וזאת במקום להסביר ללקוחות מדוע יש ירידה, גם ההסבר הוא נכון כביכול.

ומה אתם חושבים על הנכתב כאן ?

מה אתם עושים בכדי שעסקים לא יהיו יותר עונתיים ויביאו רווחים לבעליהם בכל עונות השנה ?

בברכה,
לאוניד אוסטרובסקי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *