ניהול לא נכון של פרסום בגוגל בכלל ותקציב הפרסום בגוגל בפרט

הדרך הנכונה לנהל פרסום בגוגל – האם בכל מחיר כדאי ומומלץ להופיע בקישורים ממונים בגוגל?

לא תכננתי לכתוב שום פוסט בנושא שיווק באינטרנט בכלל ובנושא קידום ממומן בגוגל (לפחות השבוע 🙂 ), אך לאחר שחפשתי בגוגל הצעות בתחום גידור אתרי בניה, נחשפתי למראה הזוי לחלוטין!

זאת אחת התוצאות המוצגות בגוגל ברגע שמחפשים גידור אתרי בניה:

ניהול לא נכון של פרסום בגוגל בכלל ותקציב הפרסום בגוגל בפרט

ניהול לא נכון של פרסום בגוגל בכלל ותקציב הפרסום בגוגל בפרט

קודם כל יש לשים לב למיקום של התוצאה – מדובר על מקום מספר 2 בתוך תוצאות ממומנות המופיעות באזור נפרד ושייכות למנהלי הפרסום המוכשרים, אשר אמורים לנהל את תקציב הפרסום בצורה היעילה ביותר שרק ניתן.

התוצאה המדוברת שייכת לחרה שעוסקת בבניית אתרים ואילו היינו מקבלים לכמה דקות גישה לנתוני הקמפיין הממומן והיינו מבצעים חתך נתונים על פני תקופה של נניח שנה מהיום (יום כתיבת שורות אלו), לדעתי האישית, היינו מקבלים מספר שמסתכם בסכום די גבוה של לחיצות, אשר אכן בוצעו על המודעה הזאת (וייתכן ואחרות גם) בעקבות הופעתה בעת הקלדת ביטוי שאין לו שום קשר לתחום בו עוסקת החברה ולכן לא מציעה את השרות בתחום גידור אתרי בניה וגם לא גדרות בכלל.

המעניין הוא שיש להבין שבכל תחום ניתן למצוא דוגמאות דומות וגם בתחומים שכל לחיצה עלותה לא שקל ולא שניים.

אם נחזור שניה לדוגמה של חברה לבניית אתרים, לדעתי יש ביטויים רבים נוספים והמווים בעיה, שדרכם נוזל תקציב הפרסום בגוגל והתנועה שמגיעה לאתר המפרסם או דף הנחיתה שלו, אינה קשורה לחלוטין ואין ולא הייתה לה כוונה לרכוש שרות או מוצר בתחום.

וכעת נשאלת השאלה – האם ניתן בכלל למנוע מצבים מסוג שהוצג כאן למעלה ברגע שמנהלים פרסום ממומן ב- GOOGLE ADS ?

קודם כל יש להבין שאין כל דרך להגיע למצב של 100% מניעת מצבים מסוג זה וזאת למרות שאחרים יגידו שכן ניתן באמצעות ניהול נכון של אוצר מילים תוך שימוש מושכל בכל סוגי ההתאמות שקיימות ברשות המפרסם וכמובן בשילוב על אוצר מילים שליליות.

תיאורטית כן ניתן להגיע למניעת מצבים אלו, אך במידה ונקרא תנאי שימוש של הכלי ונתעמק בסעיפים הרבים שקיימים שם, בהחלט ניתן להסיק שגם גוגל אינה יכולה להתחייב כלפי המפרסם בצורה מלאה בהנחה ומדובר בסופו של הדבר ברשת האינטרנט ומנגנוניה הרבים, כולל נושא הקוד וכמובן הגורם האנושי שלא פעם מפתיע אותנו לכאן או לכאן.

האם למרות האמור למעלה יש פתרון לבעיה – תיאורטית כן וזאת ע"י ניהול נכון של פרסום ממומן בגוגל ובמיוחד, כאשר מדובר על תקציבים גדולים ואתם יודעים מה? – גם כאשר מדובר על תקציב נמוך, מומלץ עוד יותר להיות מחובר לחשבון ולראות מה קורה שם ולנצל כל שקל בתבונה רבה ככל הניתן ומי שמנהל פרסום עבור לקוחותיו, ללא ספק בנק שעות לניהול חודשי בהחלט יקבע רמת מעורבות של מנהל הפרסום בביצועים של הקמפיין ולכן המלצה קטמה לבעלי עסקים:

אם הוחלט על גיוס מנהל פרסום בגוגל שהוא חצוני (פרילנסר או חברה), אל תנסו להוריד עלות הניהול לרמה לא הגיונית ואפילו הייתי ממליץ לצהיע להכפיל את הסכום שביקשו מכם לשלם כאות הוקרה על העבודה העתידית ובכך תייצרו באופן מלאכותי מצב שמנהל הפרסום עוד לפני שהתחל את הפעילות, ירגוש כלפיכם הרגשה נפלאה ואת הצורך לתת יותר ממה שקבעתם לפני תחילת הפעילות ולדעתי זה ישתלםלכם בצורה יוצאת דופן 🙂

שיהיה בהצלחה בהשגת מטרות עסקיות בפרסום ממומן בגוגל!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *