מה ההבדל בין תגיות לקטגוריות באתרי וורדפרס בהקשר לקידום אתרים בגוגל?

באחת הקבוצות בפייסבוק שעוסקת בנושא בניית אתרים מבוססי מערכת לניהול תוכן וורדפרס נשאלה שאלה הבאה:

הבדל בין תגיות לקטגוריות באתרי וורדפרס

הבדל בין תגיות לקטגוריות באתרי וורדפרס

אשמח להסבר מה ההבדל בין תגיות לקטגוריות? מה יותר חשוב? האם יש הגבלה?

וזה מה שעניתי לשאלה הנ"ל:

שלום שרית ושבוע טוב ופורה!

מכיוון שלפי מה שאני יודע תחום פעילותך הוא קידום אורגני בגוגל, גם התשובה שלי תהיה בהקשר לקידום אורגני בגוגל.

בוורדפרס קיימת מספר יישויות, כאשר על כל יישות מוטלת מטרה מסוימת.

הישויות הינן: פיסט, מאמר, קטגוריוה, תג.

נדבר על יישות מסוג תג – יישות זו נועדה לסווג תכנים שונים באתר וורדפרס בצורה יותר מגוונת מאשר יישות מסוג קטגוריה מאפשר ולא מכיוון שיישות מסוג קטגוריה לא פאפשר זאת, אלא יותר רעיון/נוהג שהוטבע מהתחלה בכל אחת מן היישויות הקיימות בוורדפרס.

נמשיך לדבר על יישות מסוג תג – מצד אחד יש לנו אפשרות לסווג תכנים בייתר פירוט, אבל מהצד השני אפשרות זאת יכולה ליצור גם בעיה בהקשר לקידום, כי סבירות מאוד גבוה שגוגל יראה בתגים תוכן כפול מכיוון שתג יוצר כתובת ייחודית עם אותם התכנים שמשתייכים גם לקטגוריות.

אז בעצם מה הפתרון?

אישת, משתמש בענן תגיות לגוון תוכן בצורה רוחבית בכל עמודי האתר, אך דואג שלא יתאנדקסו בגוגל.
מצד השני במידה ומדובר על אתר מסחר אלקטרוני או נניח אתר חדשותי, במקרה הזה התגיות כבר יכולות להוות מכררה זהב של ממש, כאשר ככל הנראה הפעם אבחר לאנדקס אותם תוך חלוקת כל הפריטים בצורה ייחודית בין כל התגיות שאצור או שכבר קיימות באתר תוך אינדוקס של עמודי תגים אלו והפעילות תכלול גם הגדרות של YOAST עבור התגיות.

זאת השקפת עולמי בהקשר לקידום ורוצה לקוות שתגובתי תהיה תורמת לך 🙂

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *