בונים אתר בוורדפרס ? – מערכת מעולה רק יש בה קאץ' קטן!

בשנים אחרונות מספר אתרים חדשים הבנויים על מערכת וורדפרס הולכת וגדלה בקצב מסחרר וללא ספק הסיבות לכך הן:

  1. פשטות המערכת
  2. קוד פתוח
  3. קהילה בינלאומית שללא הפסקה מרחיבה את יכולתה של מערכת במישורים שונים – החל מתוספים שרמת תרומתם מוטלת בספק ועד לתוספים רבי עוצמה שלאחר הגדרות ספורות הופכות אתר פשוט למפלצת של ממש בתחום סחר אלקטרוני
  4. תבניות רבות (חלקן ללא עלות וחלקן בתשלום) שתוך שניות משנות את מראה החיצוני של האתר למשהו שלדעתו של בעליו משרת אותו וגם לקוחות פוטנציאליים גם יחד

עד עכשיו הכל טוב ויפה, אך מה בדבר אותם התוספים ותבניות שלמעשה הפכו את המערכת של וורדפרס לכ"כ פופולארית ברחבי העולם ?

אז זהו שלמעשה היתרונות שלה הופכים את המערכת גם לבעלת חסרונות רבים ורק ע"י שימת דגש על בדיקה קפדנית של אותן נקודות תורפה ותיקונן, יהיה ניתן להשיג תוצאות משביעות רצון בכל הקשור לנושא של תוצאות חיוביות של קידום אתר מבוסס וורדפרס בתוצאות חיפוש בגוגל.

וכעת הרחבה בנושא הנדון:

מטרתו של גוגל די פשוטה – ככל שזמני שהיה בדפי תוצאות חיפוש לפי ביטוי כזה או אחר יהיו נמוכים יותר, הרי כך גוגל יכול להסיק מסקנה כי תוצאה הייתה מדויקת ונותנת פתרון מבוקש לגולשים בעת ביצוע החיפוש.

לרועה המזל לא די בכך שתוכן האתר יענה בצורה מדויקת לחיפוש אלא גם שיהיה נוח לגולש מבחינת חוויית משתמש, כאשר אחד מקריטריונים של חוויית משתמש חיובית, הינה מהירות טעינת דפי אתר ובדיוק בנקודה זו לעיתים ניתן לגלות בעיות במערכת וורדפרס שעד כה שבחתי מכאן ועד אילת (אציין ואומר שככל שחברת פיתוחת אתרים מוכשרת יותר, כך גם תהליך בניית בניית אתרים בוורדפרס יהיה מקצועי, מהיר ויעיל יותר שבסופו תקבלו אתר מקצועי ומתפקד בצורה מושלמת).

בוא נתבונן לרגע בקוד המקור של דף או מספר דפים שונים באתר וורדפרס – מה אנו רואים שם ?

בוודאי שורות רבות של קוד HTML שמתארות כל מרכיב ומרכיב של דף כזה או אחר.

על פניו הכל תקין – אז למה כל ההקדמה הנ"ל ?

אז זהו שאם נעבור על כל השורות של הקוד, לדעתי במהרה נאתר קודים של ג'אווה סקריפט (JAVA SCRIPT) ושל גיליונות סגנונות (CSS) באורך הגלות.

אם נעתיק לרגע את שורות הקוד האלה אל תוך כתבן של ווינדוס ונשמור את הקובץ במחשב שלנו, לעיתים נקבל קובץ שגודלו יהיה כמה עשרות קילובייט במקרה הטוב ויהיו גם מקרים של כמה מאות קילובייט וכעת תחשבו שאילו לא היו כל השורות של הקוד בדף הזה מהתחלה, זמני טעינה שלו היו יכולים להיות הרבה יותר טובים ומכיוון שדף מסוים לא יכול לעבוד בצורה תקינה ללא אותן שורות קוד, כל מתכנת מנוסה ימליץ על הוצאת קודים אלה לקבצם חיצונים, אשר יוטענו במקביל לטעינת הדף, אליו הם שייכים ובכך ניתן יהיה לפתור בעיות של חוויית משתמש מבחינת זמני טעינה וגם להפוך את הקוד של האתר להרבה יותר גמיש ע"י כתיבתו בצורה נכונה ומשרתת את דורות הבאים של מתכנתים שיעבדו על האתר בעתיד.

גילוי נאות מתבקש כאן – לא בכל תבניות ו/או תוספים יהיה ניתן לראות את המצב המתואר מעלה, אך לדעתי מומלץ כי נדע על קיומן של סוגיות אלה שאני אישית בודק בכל אתר ואתר.

ממליץ לעיין בשרותים שאני מציע:

קידום אתרים במנועי חיפוש
פרסום ממומן בגוגל
פרסום ממומן בפייסבוק
שיווק אתרים באינטרנט
בניית אתרים מבוססים מערכת לניהול תכנים

בכבוד רב,
לאוניד אוסטרובסקי

3 תגובות בנושא “בונים אתר בוורדפרס ? – מערכת מעולה רק יש בה קאץ' קטן!

  1. דני וקסלר

    תודה על התובנות המעניינות בנושא, כמי שתומך מאד באתרי וורדפרס שגם ידידותיים לקידום אורגני בגוגל (גוגל אוהב פלטפורמה זו) וגם בעל אתר וורדפרס בעצמי ,למדתי משהו מהמאמר שלך בעניין חסרון של אתרי הוורדפרס עם כל התוספים ואני מרגיש זאת גם במהירות עליית האתר שלי שהפכה להיות איטית בזמן האחרון. אגב את ניתן לבדוק את מהירות טעינת האתר וגם המלצות לשיפור בכלי ניהול האתרים של גוגל תחת https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/.
    האם תוכל להעריך עלות של תיקון שכזה שאתה מציע במאמרך ….

  2. admin מאת

    שלום דני ותודה על תגובתך

    בעניין איטיות לאחרונה שאתה מרגיש – לדעתי כדאי לשים לב לתוספים ו/או שינויים שנוספו לאתרך לאחרונה.

    לגבי הערכת עלויות – האם כוונתך לאתרך או בכלל ?

    בברכה,
    לאוניד

  3. שמעון דרעי

    מאמר מעניין ודיי נכון מערכת וורדפרס לכשעצמה עובדת באופן תקין עד שמוסיפים מודולים האתר מתחיל להיות איטי אך עם עדכוניים ידניים והן כאלה שגוגל מציע בבדיקת המהירות ניתן להתגבר על כך.. כשבגדול עדיין המערכת עם יותר יתרונות מחסרונות.

    תודה רבה על ההארה,
    מאמר מעניין מאוד,
    שמעון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *