בדיקת תוצאות פרסום באתרי צד שלישי – איך לנהל מערך פרסום יעיל ברשת האינטרנט ולגרום לצמיחה עסקית / שיווק ופרסום יעיל ברשת אינטרנט

לעיתים קרובות לצורכי פרסום מוצר או שרות כלשהו קיים צורך לרכוש שטחי פרסום באתרי צד שלישי כחלק מפעילות שיווק באינטרנט של מוצר או שרות בתחום מסוים.

באינטרנט קיים מספר לא מבוטל של אתרים, כאשר חלק מהם בהחלט יכול להתאים לצרכים שלנו.

במידה ומדובר על מיתוג של מותג חדש בשוק, ככל הנראה הבחירה תהיה לטוב פורטלים גדולים, בהם תעבורה גבוה מאוד, כאשר חשיפת כל גולש באתר וללא קשר לתחום התעניינותו, בהחלט תעשה את העבודה, אך במידה ורוצים לשווק מוצר או שרות כלשהו לקהל מצומצם ומשתייך לנישה מסוימת, מטרתנו תהיה בחירת מקורות תנועה איכותיים במיוחד, בכדי לקבל תוצאה רצויה.

גישה זו בהחלט תשפר אחוזי המרות, כאשר לאחר חישוב ROI נרצה לראות כי הפרסום החזיר את עלותו ואנו במאזן חיובי.

לאחר פניה למספר אתרים, בהם אנו רואים פוטנציאל עבור הפרסום שלנו, נוכל לקבל נתונים סטטיסטיים מבחינת תנועה בכל אתר ועל בסיס נתונים אלה נוכל לקבל החלטה באיזה אתר נקנה שטחי פרסום.

אין ספק שמחיר על הפרסום חשוב מאוד, אך במידה ופערי מחירים גדלוים בין הצעות שונות ועם זאת אנו מזהים מקור תנועה עתידי טוב, פער במחיר לא אמור לשחק תפקיד ראשי.

ועכשיו, לאחר שהשקענו זמן ומאמצים באיתור מקום לרכישת מדיה והעסקה יצאה אל הפועל, אפשר להתחיל לעבוד על קריאייטיב עבור הפרסום – איך יראו הבאנרים, באילו גדלים, מהו הטקסט שייכתב בבאנר ועוד ועוד ועוד.

במקביל ליצירת באנרים, יש להשקיע מחשבה בדף נחיתה – איך יראה, מהו הטקסט שיופיע בו, היכן תתמקם תמונה ביחס לטקסט ותוסיף לאווירה הכללית של מסר שיווקי, היכן יהיה טופס ליצירת קשר ואיזה שדות יכלול, מה יהיה כתוב על כפתור למשלוח פרטי התקשרות ועוד ועוד ועוד.

וכעת, כאשר כל ההכנות מאחורינו ואנו מוכנים להתחיל בפרסום לגיוס לקוחות חדשים, עלינו לחשוב על הדרך, באמצעותה נדע האם ערוץ לפרסום שבחרנו עושה את העבודה ובמידה וכן מה טיבה.

אז איך נוכל לעשות כן, הרי פרסום באתרי צד שלישי באמצעות רכישת שטחי פרסום, שונה מניהול פרסום בגוגל, לדוגמא, כשמערכת אדוורדס של גוגל, מאפשרת לעקוב אחרי איכות הפרסום ? ובכן התשובה ויישום די פשוטים.

לחיצה על באנר באתר צד שלישי מעבירה גולש שלחץ עליו, לדף נחיתה של מפרסם לפי כתובת כלשהי, כאשר היא יכולה להיות כתובת סטטית בצורה:

http://www.yourdomain.com/main.php

או כתובת דינאמית בצורה:

http://www.yourdomain.com/main.php?id=3&flag=1

במטרה לבדוק טיב העבודה של הפרסום שרכשנו באמצעות גוגל אנליטיקס, ניתן להוסיף לכתובת של דף הנחיתה שלנו, מזהה ייחודי שיאפשר לאחר מכן לזהות כניסות ממקורות שונים וכך לבחון איכות של כל מקור בנפרד.

במקרה ונוסיף מזהה משלנו לכתובת, הכתובת תיראה בסגנון הבא:

כתובת סטטית:

http://www.yourdomain.com/main.php?name=NameOfReferringSite

או כתובת דינאמית בצורה הבאה:

http://www.yourdomain.com/main.php?id=3&flag=1&name=NameOfReferringSite

לאחר שקיימת תוספת לכתובת לפי דוגמאות הנ"ל, דף נחיתה עדיין יציג את התוכן שלו, אך יש להיזהר בבחירת שם למזהה, שלא יהיה זהה לשם משתנה שפועל באתר ויוכל לשבש פעילותו התקינה של אתר.

וכעת, לאחר שעשינו כל ההכנות הנ"ל, ניתן להפעיל את הקמפיין ולאחר פעילות של יממה, כבר ניתן לראות תוצאות ביניים של הפעילות.

הערה חשובה: בכדי למנוע בעיות תוכן כפול באתר, שיכול לפגוע בתוצאות עבודה של חברת קידום אתרים באינטרנט (במידה וקיימת), מומלץ לכלול כתובות חדשות שנוצרו ברשימת כתובות ללא התייחסות בקובץ robots.txt שחייב להיות בכל אתר.

בכדי לראות כמה כניסות היו לאתר בעקבות הפרסום, יש להעתיק ערך של המשתנה (מזהה ייחודי שלנו), במקרה שלנו הערך יהיה NameOfReferringSite

לאחר העתקה, יש לגשת לגוגל אנליטיקס, לבחור באפשרות בשם Content  ומתוכה את האפשרות Top Landing Pages.

את ערכו של המשתנה שלנו (למעלה באדום) נדביק (PASTE) אל תוך הפילטר, תוך בחירה באפשרות Containing ולאחר לחיצה על הכפתור GO נקבל נתונים סטטיסטיים חשובים מאוד (ראו דוגמא למטה).

בדיקת מקורות תנועה מבחינת איכותם - שיווק באינטרנט יעיל ומנצח

כאן ניתן לראות כי הגישה שלי בבדיקת נתוני פעילות של פרסום באתרי צד ג’ טיפה שונה ממה שנכתב למעלה וזאת במטרה לראות את התוצאות של תנועה מאתרים שונים במסך אחד, כאשר תנאי לחיפוש הינו שם דף הנחיתה שנבחר לקמפיין פרסום ולכן ידוע מראש.

במסגרת אדומה אנו רואים תוצאות משלושה אתרים שונים, בעוד ששורה הראשונה מייצגת תנועה מתוצאות אורגניות של מנועי חיפוש, לכן לצורך הדוגמא של מאמר זה אינה מתאימה.

מה ניתן לומר מתוצאות שאנו רואים כאן ?

האמת ? רק דבר אחד – התנועה הייתה, אך לא איכותית לגמרי. כל מי שנחשף לדף כתוצאה ממעבר מאתר צד שלישי, לא מצא בו את מה שחיפש ומייד עזב דף נחיתה בלי להמשיך לדף אחר באתר ו/או בלי יצירת קשר עם הנהלת האתר , לכן יוגדרו שלושת התארים בהם כעת מופיע הפרסום, כלא איכותיים.

יחד עם זאת אין לשכוח כי גורם נוסף שיכול לגרום לאחוזי עזיבה גבוהים, קריאטיב לא נכון של באנרים או של דף נחיתה או אפילו שניהם, לכן ברגע קבלת החלטה לגבי טיב מקור התנועה, יש להסתכל על תמונה כוללת ולהבין לעומק איפה הבעיה במטרה לפתור אותה.

ממליץ לעיין בשרותים שאני מציע:

קידום אתרים במנועי חיפוש
פרסום ממומן בגוגל
פרסום ממומן בפייסבוק
שיווק אתרים באינטרנט
בניית אתרים מבוססים מערכת לניהול תכנים

בכבוד רב,
לאוניד אוסטרובסקי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *