איך לקדם אתר בתחום אחסון אתרים בגוגל בצורה אורגנית

באחת הקבוצות בפייסבוק שעוסקת בנושא קידום אתרים ועסקים בגוגל בתוצאות אורגניות נשאלה שאלה הבאה:

קידום אתר בתחום אחסון אתרים בתוצאות אורגניות של גוגל

קידום אתר בתחום אחסון אתרים בתוצאות אורגניות של גוגל

הקמתי אתר חדש (עסק), מה ההמלצה שלכם להתחיל לקדם אותו לאט לאט בתוצאות החיפוש בגוגל?
כבר יש מילות חיפוש וגם האתר עבר התאמה ל-SEO אבל איך מתקדמים מכאן בתכלס ומתחילים להתקדם?

וזאת התשובה ששלחתי:

שלום אלון
אני יוצא מנקודת הנחה שעצם הקמתך של האתר החדש, מעידה על כך שאתה מתכוון פעילות עסקית שאמורה להכניס לקופת החברה כסף ולכן עליך לדאוג לגיוס לקוחות חדשים בתחומך.

ללא ספק הכרת תחום הקידום בהחלט תעזור לך להבין את עולם הקידום, אך לדעתי האישית זאת טעות גדולה להתפזר בין מספר מקצועות, הרי אתה לא מתחיל ללמוד עכשיו ראיית חשבון או כל מקצוע אחר שכל בעל עסק נעזר בו במהלך פעילותו העסקית – להכיר מושגים ולהבין קצת בהחלט כן, אבל מעבר לזה סביר להניח שתמצא את עצמך מחליף מקצוע כעבור זמן מה והופך למקדם אתרים 🙂

ציינת לגבי מילות מפתח שיש לך והיית רוצה לקדם בתוצאת אורגניות של גוגל – האם תוכל לומר כמה מונחים בסה"כ יש לך באוצר המילים שלך?

לפני שאתה עונה לשאלה שלי יש לי הרגשה שאוצר המילים שלך מונה כמה ביטויים בודדים ואולי כמה עשרות בודדות.
במידה והנחת יסוד שלי נכונה, הייתי ממליץ לך לבצע מחקר מילות מפתח מאוד מעמיק שללא צל של ספק תוכל להגיע למאות רבות ואולי אפילו לחצות גבול של אלף.

ייתכן ומה שאני כותב נשמע לך טיפה "הזוי" אבל אין מה לעשות – כל תהליך של בניית אתר מתחילה ממחקר מילות מפתח מאוד מעמיק, כאשר לאחר מכן בונים מבנה אתר בהתבסס על אוצר המילים שכלול במחקר מילות מפתח, לאחר שמבנה אתר מוכן, מחלקים את אוצר המילים לקבוצות, כאשר כל קבוצת הביטויים תשוייך בהמשך לדף כזה או אחר במבנה האתר החדש.

לאחר שחלוקה בוצעה, הגיע הזמן להכין תכנים שמבוססים על אותן קבוצות של ביטויים.
חושבים על קישוריות פנימית ומיצונית, תמונות אווירה, TITLE, DESCRIPTION, ALT + TITLE לתמונות למרות שחלק מקולגות חושבים אחרת, אני הייתי ממליץ להוסיף ALT+TITLE לתמונות.

עד עכשיו דברנו (על קצה המזלג) על תכנון קידום אורגני, אך יש כאן היבט שיווקי/עסקי שהוא לדעתי הרבה יותר חשוב מאשר קידום אורגני עצמו ולכן דווקא ההיבט השיווקי אמור להתחיל (להקדים) את פעילות הקידום.

כאשר אני מדבר על ההיבט השיווקי/העסקי, כוונתי היא כמובן לשאלה מהותית הבאה: אילו 20% שירותים/מוצרים מתוך 100% של מה שיש לך להציע, מכניסים לקופת החברה 80% הכנסות (זאות רק חלוקה יפה – מה שנקרא ומוכר בשם "עיקרון פארטו", כאשר זה יכול להיות 25/75 , 30/70 וכד' – מניח שזה מובן 🙂 )

לאחר שאתה יודע לבצע מחקר שכזה, רק אז ניתן לגשת לבניית האתר החדש ולדעתי האישית אם כעת תבצע את המשימה הזאת ותביט על אתרך החדש, פתאום תגלה שאתרך החדש מציע הכל מהכל ולמעשה הדובדבן שבקצפת נמצא אי שם בפנים ולא גלוי בצורה אינטיאיטיבית ונגיש לגולשי אתרך.

שאלת שלאה, בקשת תגובה, קבלת יחס מעל ומעבר 🙂

שבוע טוב ופורה!
בברכה,
לאוניד אוסטרובסקי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *