שיפור אחוזי המרה ברשת CRO

שיפור אחוזי המרה ברשת (יחסי המרה) / הגדלת מכירות בעסק

שרות חדש – שיפור אחוזי המרה בנכס אינטרנטי שלך

לפרטים נוספים: 050-4-207-641 / info@leonid.co.il

ללא ספק קיימת לך פעילות באינטרנט, אך השאלה היא – עד כמה היא משביעה את רצונך?

כמה אנשים פונים אליך עם שאלות שקשורות לתחום פעילותך וכמה מתוכם הופכים ללקוחות משלמים?

יש לי הרגשה כי שתי מילים שעלו לך ממש ברגע זה הן – לא מספיק

והנקודה היא לא בהכרח האם פגעתי בול מבחינת ניסוח המענה שלך, אלא הרעיון שעומד מאחורי הסוגיה שהעליתי כאן.

אני יודע שבכל פעילות ברשת יש מקום לשיפור ולכן אני מזמין אותך לפנות אלי עוד היום לגיבוש דרכים המתאימות ביותר לעסקך לשפר אחוזי המרה ברשת האינטרנט.

נייד: 050-4-207-641 / מייל:  info@leonid.co.il

 

מה זה אחוזי המרה ולמה זה חשוב?

למעשה אחוז המרה זהו נתון מספרי שהוא תוצאה של חלוקה בין כמות מבקרים באתר או דף נחיתה שלך לבין כמות פעולות שאותם מבקרים ביצעו באתר והן חשובות לך, לדוגמא רכישות של מוצרים, הרשמה לעלוני מידע (ניוזלטר), הורדת תוכנת דמו, הורדת קובץ כלשהו וכד'.

מתוך החלוקה של שני נתונים אלו נקבל נתון שככל שיהיה גבוה יותר, כך מלמד על תפוקת הנכס הדיגיטלי עבור מפעיליו.

בואו נראה דוגמא של אתר סחר אלקטרוני העוסק במכירות של אוכל ואביזרים לכלבים וחתולים:

נניח האתר קיים ברשת מאז שנת 2010 ובנוי על מערכת ורדפרס הכוללת תוסף ווקומרס שמתאים לסחר אלקטרוני באינטרנט.

בכל יום לאתר מגיעים 100 מבקרים יחודיים שמתעניינים במוצריו, כאשר על-פי נתונים באמצעות האתר נסגרות 5 עסקאות בלבד ועוד 5 עסקאות נוספות מתבצעות באמצעות הטלפון, כאשר אנשים אלו התקשרו כתוצאה מביקור באתר המדובר.

מתוך ההסבר אודות מה זה אחוזי המרה, ניתן לבצע חישוב די פשוט שנתון של אחוזי ההמרה של האתר שלנו בדוגמא עומד על 10% שזהו אחוז די יפה במונחים של הרשת.

אז מה ניתן להמליץ לבעל האתר עם נתונים מסוג זה?

קיימות כאן שלוש חלופות עיקריות:

החלופה הראשונה – הגברת תנועה לאתר המדובר באמצעות אפיקים כגון קידום אורגני בגוגל (לפי חבילות קידום מותאמות אישית), פרסום ממומן בגוגל (לפי חבילות אישיות), פרסום בפייסבוק (סושיאל), הגברת תנועה ופרסום באמצעות תוכן איכותי ואפיקים נוספים להגברת תנועה לאתר בתחומו.

נניח ובעל האתר בחר בקידום ממומן בגוגל וכתוצאה מכך הנתון של הכניסות הוכפל והגיע ל-200 מבקרים ביממה, מכאן ניתן להסיק מסקנה כי במידה ועדיין נעמוד על 10% המרה ביממה, סביר להניח כי הפעם יהיו לו 20 רכישות (10 באמצעות האתר ו-10 נוספות באמצעות הטלפון – כמובן שזוהי רק הנחה שחייבת להיבדק כל הזמן ואם זה לא המצב יהיה צורך להבין מהן הסיבות).

החלופה השניה – לבצע סריקה מקיפה של אתר האינטרנט או דף נחיתה שלנו במטרה להבין איך ניתן לשפר את נתוני ההמרות באתר על-ידי שיפור נראות של האתר, כגון שיפור טקסטים קיימים, שיפור תמונות ותוכן ויזואלי אחר במודים שונים באתר, הוספת קריאה לפעולה שייתכן ולא הייתה קודם ואם הייתה, אז ייתכן ולא מספיק בולטת, בדיקה מקיפה של תהליך רכישה בניסיון לפשט אותו בצורה ניכרת וכד'.

בצורה כזו יהיה ניתן לשפר אחוזי המרה בארת שלנו בצורה ניכרת ללא הבאת תנועה חדשה.

החלופה השלישית – למעשה כאן הייתי ממליץ לבחון אפשרות של שילוב של שתי חלופות ראשונות ביחד, כאשר במידה והכל בוצע בצורה תקינה ומדויקת, יהיה אפשר לקבל נתוני המרות ממש יפות ושיפור במכירות של בית העסק שבדוגמא שלנו.

איך אפשר לשפר יחסי המרה של אתר האינטרנט או דף נחיתה שלך?

למעשה על השאלה הזו כבר התקבלה תשובה בסעיף שלמעלה, אך נתעכב עוד קצת בנושא הזה כי הוא די חשוב ומשלב בתוכו מספר רב של נושאים שחלקם קשורים לחוויית משתמש באתר המקודם.

בין הנושאים הבוטלים שבהחלט יכולים לשפר אחוזי המרה באתר ניתן לציין את הנושאים הבאים:

טיפול בהסחת דעת – גולש מזדמן הגיע לאתר שלכם במטרה לבצע רכישה או סקר שוק למוצר מסוים – אל תציפו אות ובמידע רב מדי עם הצעות לרכוש גם מוצרי אחרים (גם אם יש להם קשר למוצר שהתעניין בו), אלא עשו זאת בצורה עדינה ככל הניתן ולא מציקה מדי.

טקסטים תיאוריים וקצרים – בדרך כלל נהוג לצאת מנקודת הנחה שגוגל אוהב טקסטים ארוכים מאוד ורק כך יכול לדרג אתר גבוה בתוצאות חיפוש (יש באמירה זאת דבר אמת, אך לא בכל מחיר), אך בואו לא נשכח כי אנו מדברים בדוגמא על אתר סחר שמוכר לא טקסטים ארוכים, אלא מוצרים לכלבים וחתולים ולכן ככל שטקסטים ש"עוטפים" כל מוצר ומוצר באתר, יהיו תיאוריים יותר שיעזרו לגולש לקבל החלטה לגבי המוצר, כך רק נעזור לגולש וגם לתפוקת האתר שלנו.

תמונות איכותיות ואמתיות – מומלץ לשים לכל מוצר תמונה אמתית שלו באיכות גבוה שקונה פוטנציאלי יוכל להין שזה מה שהו מחפש בלי צורך לצאת לאתר אחר לקבלת הסבר בנושא, כי סביר מאוד להניח שלא יחזור לאתר שממנו יצא לפני שניות בודדות, כי מתחרה חשב על הכל :-).

מוניטין של העסק שלכם באינטרנט – כיום אנשים בודקים לא רק מחירים על מוצרים שונים, אלא גם מוניטין של מותג כזה או אחר ברשת ולכן אם יהיו תגובות לא הכי טובות של לקוחות העבר, זה עשוי להשפיע גם על מחיריות באתר (אם יש צורך בכך, אנו מציעים שרות של ניהול מוניטין באינטרנט, דחיקת תוצאות שליליות בגוגל ושיפור מוניטין של שם הפרטי ומותג שלכם באינטרנט).

ניווט הגיוני – ניווט זהו אחד הנושאים שקשורים לחוויית משתמש חיובית באתר ולכן ככל שניווט באתר שלנו יהיה היגיוני יותר שיעזור לגולשים להבין ולהתמצא באתר שלנו בצורה פשוטה וקלה יותר, כך יכול הנושא להשפיע לטובה גם על מכירות בעסק.

לא לבאנר קופצים – פעם באנרים קופצים מכל פינה היו באופנה, אך היום זה מתחיל להשפיע על מכירות ולכן מומלץ להימנע מהקפצת באנרים מרובים באתר שלנו, כאשר נושא גם גורם להסחת דעת של הקונים שלנו ואנו לא מעוניינים בכך.

קריאה לפעולה – מומלץ להזכיר לגולשים בצורה עדינה כי הגיע הזמן לבצע רכישה, לכן קריאות פעולה עדינות מומלץ לפזר במיקומים אסטרטגיים באתר ומדי פעם ג לבחון רמת תרומה שלהם וגם לבצע בדיקות A/B TESTING לבדיקת ניסוחים שונים ומיקומים שונים של קריאות לפעולה.

תהליך הזמנה פשוט – באתרים רבים ניתן לראות תהליך הזמנה די ארוך ומסורבל שלעיתים כולל מספר שלבים תוך דרישה מהגולש למלא כמות גדולה של מידע אישי, שלעיתים גורם ללקוח לוותר על הזמנה, לכן מומלץ לחשוב מחדש על תהליך ואם אתם מזהים אצלכם באתר תהליך שמזכיר את התיאור שלי, מומלץ לדבר עם מומחה לשיווק ברשת אינטרנט וקידום אתרים והוא ישמח לתת המלצות לשיפור תהליך הרכישה וגם במקרה הזה נושא של A/B TESTING חשוב מאוד.

במסגרת מאמר זה לא ניתן להרחיב בכל נושא ונושא שבהחלט יכול להשפיע השפעה ניכרת על הצלחה של כל אתר ואתר ברשת, אך בהחלט מציין מספר רב של נושאים שאפילו טיפול בחלק מהם יכול להקפיץ מכירות של אתר סחר בתחומו.

לפרטים נוספים אודות שיווק חכם באינטרנט נייד: 050-4-207-641 / מייל:  info@leonid.co.il