מספר מחשבות על תחום הקידום לאחר קריאת מחקר מסקרן של אורי זילברשטיין

רק היום נחשפתי למחקר די מסקרן ומאוד מקיף, מרשים ומושקע מאת אורי זילברשטיין בתחום הקידום בשנת 2013 ומצאתי לנכון להתייחס למספר נושאים שהועלו במחקר שזמין בכתובת http://goo.gl/6f3mi

לרגע הנחתי הנחה יוצאת דופן, אך יחד עם זאת בעלת עוצמה ומשמעות שאין כמותן – לדעתי כאשר  עוסקים במלאכת קודש שהיא שיווק באינטרנט, והמטרה הינה הבאת תנועה לאתר בתחום שתחרות בו מתקרבת לרמה 10 בסקאלה מ-1 עד 10 ללא ניסיון להבין את "הראש של גוגל", אלא לבצע פעולות באתר ומחוץ לו כאשר הנחת היסוד היא די פשוטה – "חווית משתמש ברמה עליונה היא מעל הכל", לדעתי ההישגים היו הרבה יותר מרשימים מאשר נכון להיום וזאת ללא השקעת זמן מרובה שעולה ללקוחות הקצה הון (תקציב חודשי כפול תקופת התקשרות).

לדוגמא נושא הקישורים – קיים דיון ברשת שאין לו סוף והוא – "מה זה בעצם קישור טבעי".

אחד אומר כך ושני אומר אחרת ושלישי אומר לשניים הראשונים שהם בכלל לא בכיוון ומציג את הדרך שלו להגדרה הזו ואז בא רביעי וכל בלי סוף…

אני אומר מאוד פשוט – חוויית משתמש מעל הכל ולכן אני משיג קישור "כזה" (זו דוגמה לא לחיצה 🙂 ) – מבחינתי זהו קישור סופר איכותי ומשרת את גולשי האתר המקשר להרחבת אופקים ע"י גלישה לאתר צד שלישי (האתר המקודם).

קביעה זו תתבסס על הניסיון שלי בתחום והצלבה בין מידע שהתקבל ממספר מקורות שונים ברשת, כאשר לא תמיד אתייחס למידע ממקור חיצוני כאל מהימן ב-100%. (זה דומה מאוד אם כי אותו הדבר מבחינתי – סוחרי מניות בבורסה לני"ע מקבלים טיפים של אחרים, אך אם לא יפעלו בהתבסס על ניסיון שלהם בתחום, סביר להניח כי לא ירוויחו דבר ואפילו יפסידו את הכל).

בנוסף אהבתי את הנושא של פעילות OFFLINE – העליתי נושא הזה בעבר והתגובות היו לא הכי נלהבות, אך אין זה אומר מבחינתי שהם צודקים לפי הכללים של בורסה לני"ע.

נושא של מחקר מתחרים בתחום לזיהוי מקורות קישורים עתידיים – ארשה לעצמי לא להסכים בנושא הזה.

לא רואה כל צורך בהשקעת זמן שתמורתו שולם כסף על דברים שוליים, אלא לגשת לעבודה שתביא ללקוח את המצופה ממני כמישהו שעוסק בתחום.

כמובן שמחקר השוק, בו פועל לקוח שבניהולי עלי לבצע בצורה יסודית, אך לא אשקיע זמן לבדיקת מקורות הקישורים של מתחרים של הלקוח בהנחה שבזכותם הגיע מתחרה לאן שהגיע – הרי כמה זמן שלא תשקיע עדיין לא תהיה בידך תמונה מלאה ולכן לדעתי זה לא יהיה נכון.

נושא קצב לבניית קישורים – גם במקרה הזה ארשה לעצמי לא להסכים. הרי כאן אנו שוב חוזרים לנושא מה זה בעצם טבעי, טבעי פחות ולא טבעי לחלוטין.

האם מישהו מכיר איש שיכול לגלות לנו מה עומד מאחורי מונחים אלה ? מניח שלא וגם אם כן, למה שארצה לפגוש אותו ?

הרי עצם הנחה שקצב אחיד לבניית קישורים ויישומה בפועל דוחפת אותך הישר לפינה והופכת אותך (יותר נכון את אתרו של לקוח) לפגיע באופן מוחלט עוד לפני שהחלה פעילות בפועל, כי אין מצב שבמשך תקופה כה ארוכה שנהוגה בתחום שלנו והיא סביב שנה, תעמוד בקצב אחיד (תקופת חגים, מילאום, מחאות ומה לא), לכן לדעתי פישוט של הדברים – זה מה שייתן "פוש" ללקוח ולתדמית של מבצע מלאכה בתחום שלו.

ממליץ לעיין בשרותים שאני מציע:

קידום אתרים במנועי חיפוש
פרסום ממומן בגוגל
פרסום ממומן בפייסבוק
שיווק אתרים באינטרנט
בניית אתרים מבוססים מערכת לניהול תכנים

בכבוד רב,
לאוניד אוסטרובסקי

3 תגובות בנושא “מספר מחשבות על תחום הקידום לאחר קריאת מחקר מסקרן של אורי זילברשטיין

  1. דניאל בכנוב

    ביקורת מעולה.
    קודם כל, לא לגמרה הבנתי מדוע אתה יוצא נגד מחקר מתחרים. זוהי אחת האסטרטגיות היעילות ביותר לבניית קישורים איכותיים. הרי מה שעובד למתחרה צריך לעבוד גם עבורך(לא תמיד נכון).
    כיום ישנם site explorers מתקדמים מאוד ברשת שיכולים לתת לכם מידע די מדויק על פרופיל הקישורים של המתחרים, כמו גם להציג לכם לינקים שנמצאו לאחרונה.
    באמצעות אפשרויות אלו תוכלו לעקוב אחרי הקישורים האחרונים של המתחרים שלכם ולהעתיק אותם, כלים אלו מדרגים את העמודים המקשרים כך שתוכלו לדעת שאתם מוסיפים רק קישורים איכותיים לאתר.

    בקשר לקצב בניית הקישורים. אני איתך בנושא זה. אי אפשר להגדיר פרופיל קישורים טבעי. בעצם פרופיל קישורים טבעי הוא פרופיל עם קפיצות ולא פרופיל קבוע לגמרה.

    1. מנשה אברמוב

      האמת שקל לי להבין למה בדיקת המתחרים יכולה להיראות מיותרת, אך אני בטוח שמדובר בבדיקה שכל מקדם נוטה לבצע.

      בדיקת פרופיל מזורזת אולי נלקחת בחשבון אך אני מצליח להבין לעומק למה לאוניד שולל את הפעולה.
      כמובן אינני חלילה מציג דעה על המאמר קל מאוד להבחין שהוא מקיף ואיכותי, אך למרות זאת מדובר בשאלות שמעלות תהיות
      אינני חושב שחיקוי המתחרה יאפשר למקדם לעקוף את שותפיו, זה רק יגרום לו לבצע פעולות שאני מטיל ספק ביעילותם.

      גם לגבי קצב הקישורים, יצא לי להבחין במקרים רבים שבהם בוסט קישורים היה טבעי לחלוטין.

    2. admin מאת

      שלום דניאל תודה על תגובתך

      אינני יוצא נגד המחקר, אלה מביע את דעתי בעניין – השאלה הגדולה הינה – עד כמה הנתונים שצברת במהלך מחקר מעמיק בנושא מקורות קישורים למתחרים שלך, יכול לתרום ללקוח שלך ?

      ועוד דבר – האם הנחה שרוב האתרים שמקשרים למתחרה שלך ולמעשה לדבריך מחזקים אותו, הם בבעלות מתחרה שלך ולא תהיה לך כל אפשרות לקבל משם קישור, הינה הנחה שיש לה זכות קיום ?

      בברכה,
      לאוניד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *