מחקר תחום פעילות עסקיכם נושא חשוב לקראת תחילת פעילות קידום אתר בגוגל

כאשר רוצים להשיג תוצאות באינטרנט בכלל ובפרט כאשר מבצעים פעילות קידום אתרים מקצועי בגוגל, כל מה שקשור לביצוע מחקר מקידם ומעמיק של תחום פעילות בית העסק גם ללא קשר לעולם האינטרנט, מקבל חשיבות חשיבות עליונה ואף הייתי אומר שזהו אחד הנושאים שבעקבותיו תושג מטרתה של עבודת קידום אורגני בתוצאות חיפוש.

וכעת בואו נראה מדוע מחקר תחום פעילות של כל בית עסק חייב להיות קודם לתחילת פעילות הקידום בפועל?

בגדול, כל עסק ניתן לשייך לאחד או יותר משלושת הקטגוריות הקיימות בעולם העסקים, כאשר הראשונה זהו בית עסק שמוכר שרותים, השניה זהו בית עסק שמוכר מוצרים והשלישית זהו בית עסק שמוכר גם שרותים וגם מוצרים.

אנחנו יוצאים מנקודת הנחה כי איננו עוסקים בחינוך שוק, כאשר זוהי פעילות שונה בתחליט מפעילות הקידום האורגני בגוגל, אשר דורשת גישה ומשאבים שונים אלא בקידום בתוצאות חיפוש אורגניות של גוגל ולכן הפעילות שלנו תתבסס אך ורק בביטויים ו/או מילים, שלקוחות פוטנציאליים נוהגים להקליד בחיפוש בעת הצורך הממשי, לכן ללא ספק הפעילות הצפויה לנו בשלב הזה זהו מחקר מילים מעמיק, אך לפני שניגש עליו, נרצה לדעת מיהם המתחרים שלנו בגוגל ובאיזה אופן הם מקדמים את עצמם במנועי חיפוש, לכן בשלב הראשן נתמקד בבדיקת אתרי מתחרים.

זה המקום לציין שעצם בדיקת אתרי מתחרים בנישה שלנו עלולה לבלבל אותנו ולכן ננהג בזהירות רבה, כאשר מטרת פעילות זהירה קשורה לכך שעצם מקומם הגבוה של מתחרים, אינה מעידה על כך שהם עושים פעילות נכונה ומתקרבת ל-100 אחוזים ולכן לא כל דבר שאנו נראה אצלם באתרים, עלינו לקחת לארגז הכלים שלנו, כי לא בהכרח מדובר על משהו שהוא בהחלט תורם וחשוב לקידום אורגני.

אתן דוגמא – נניח שבעת בדיקת אתר מתחרה בתחום עבודות גובה, שמנו לב שבאתרים שממוקמים בדף ראשון בגוגל, מוצגים בממוצע 8 פוסטים שונים, כאשר תצוגתם הינה בצורת מלבנים, אשר מתחילים בתמונת אווירה ומייד לאחר מכן מופיע תקציר מהפוסט.

האם עצם הצגתם של פוסטים אלו במתכונת שתוארה למעלה, מעידה על כך שמדובר על פעילות מניבה עבור בית העסק שאנו בודקים (לא בהכרח, הרי אנו לא יודעים נתונים סטטיסטים של האתר הנבדק) והאם תצוגה דומה בהחלט תתרום לאתר שלנו ולקידום שלו בגוגל?

דוגמא נוספת – נניח ובמספר אתרים של מתחרים שאנו בדקנו, שמנו לב שתפריט ניווט עליון כולל בממוצע 6 קטגוריות ראשיות, כאשר בכל קטגוריה ניתן לרואת עשרות דפי של תתי-קטגוריות מוצגים גם הם בכל דף ודף באתר – האם העתקת פעילות מסוג זה לאתר שאנו מקדמים אמורה לתרום להשגת תוצאות בקידום אורגני בגוגל?

ניתן לפרט עוד ועוד בנושא מחקר תחום פעילות של בית עסק לקראת פעילות הקידום, אך נסתפק בדוגמאות שניתנו למעלה, כאשר אני מניח שאתם מבינים את עיקרון העבודה ומה למעשה התוצר הסופי של הפעילות הזו.

לאחר שרכנו את הבידקה המקיפה, תצתייר תמונה מלאה של המצב הקיים בתחום שאנו הולכים לקדם, כאשר כעת המטרה שלי כמקדם אתרים בגוגל עם ניסיון עשיר, לקבל החלטה איזה מתוך הדברים שגיליתי בעת עבודת המחקר אני לוקח לארגז הכלים שלי וגם מיישם בפועל באתר המקודם ואיזה מהדברים אני שולל על סף, כאשר אין בהם כל תועלת בהשגת תוצאות גבוהות בגוגל.

לאחר סינון קפדני, נישאר עם משהו כמו בין 20 ל-40 אחוזים של נושאים שיש בהם דבר מה שיכול להועיל בעת פעילות הקידום, אך יש לשים לב שגם אם ניישם אותם באתר שלכם, עדיין נהיה עם יד על הדופק ונבחן האם החלטה ליישם גישה ספציפית הייתה נבונה או שיש מקום לשיפור, כן, כך פועלים מקדמי אתרים מקצועיים תוך התייחסות רצינית לתחום האינטרנט וגם ללקוחות.

בברכה,
לאוניד אוסטרובסקי
מקדם אתרים ומשווק באינטרנט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *