לקוח רוצה להיות ראשון – האם הוא מוכן לזה בכלל ? – ספק גדול

כל מי שנמצא במסע חיפושים אחרי מקדם אתרים אגדי בדרך כלל ימצא את עצמו כל פעם מחדש בסיפור אגדה שהוא יצר בעצמו ולכן גדולה החשיבות של תיאום ציפיות מול הלקוח (במידה ואנו מספקים את המוצר ולא אגדות, כולל החלטות על אי סגירת עסקה עם לקוח שיהווה מטרד לאורך זמן) – האם ביכולתנו לספק את הסחורה בסכום שלקוח מוכן להוציא מכיסו וגם אם התקציב שלו מאפשר זאת, אין זה אומר שיהיה מרוצה כאשר יושגו התוצאות והפעם אני הולך לדבר איתכם על היכולת של לקוח לספק ללקוח שלו את המוצר שלו כפי שלקוח של הלקוח שלנו מצפה לקבלו ויהיה זה המבחן האמיתי עבורנו !

לקוחות שדורשים ולעיתים רחוקות מבקשים להיות "שם" ובזמן הנכון, אינם מודעים לעובדה כי אינם מוכנים לכמות העבודה אשר תיצור להם תנועה שלא הכירו עד כה ולכן גם אם הינו מקצוענים כספקי שרות, איננו נהיה בסדר אם הלקוח שלנו לא יהיה מוכן לכך.

תנסו לעשות בדיקה פשוטה של לקוחות שלכם – סוג של בקורת פתע – פנו אליהם לפי פרטי התקשרות הרשומים באתר ותראו איזו מהירות תגובה תקבלו:

הנה סטטיסטיקות של הבדיקות שאני עשיתי במהלך תקופה של חודש:

פניות דרך מייל וטפסי צור קשר – מתוך 10 פניות באמצעות המייל או טופס צור קשר, 70 אחוז חזרו אלי יום למחרת, כאשר חלפה כמעט יממה (לעיתים גם יותר) עם שאלות ובקשות שלקוח אמיתי בספק אם היה משיב למייל כזה ועוד שלושה (30 אחוז הנותרים) עוד באותו היום, אך גם כאן לא ראיתי הפגנת מקצועיות ורצון אמיתי להפוך אותי ללקוח (במקרים אלה בקשתי בפרוש לחזור אלי במייל)

פניות לטלפון במשרד או לנייד (10 פניות) – כאן הייתה הרגשה של 60 אחוז שבן אדם המשיב לטלפון, לא המתין לשיחה נכנסת עם בקשות המתנה "דקה" להעברתי לשלוחה הרצויה תוך צעקות ברקע מסוג – יוסי (שם בדוי), מה מספר השלוחה שלך ?

20 אחוז לא ענו בכלל ו-20 האחוזים הנותרים פתחו את השיחה עם פתיח קבוע מסוג – "שלום, מדברת טובה (שם בדוי). במה אפשר לעזור לך", אבל לא הספיקו לעבור יומיים ובאמת, הם חזרו אלי, אבל האמת קשה לי להיזכר למי פניתי לפני יומיים ולכן בקשתי לאתר את פנייתי בכדי שתקריא לי ואז אדע על מה מדובר וכידוע חיפושים עורכים זמן מה …

בהתבסס על הכתוב שנלקח מן השטח – הלקוח שקיבל מספק השרות שלו שרות מעולה ועמידה בהתחייבויות ויעדים, עדיין לא יהיה מרוצה עד אשר לא ילמד את כללי המשחק ברשת האינטרנט עם מענה מיידי לטלפון נכנס וכמעט מיידי למייל, ללא צעקות ברקע וללא העברות שיחה, רישום כל פניה דרך טלפון בקובץ נפרד עם ציון שם הפונה (רצוי גם משפחה), טלפון להתקשרות (רצוי כמה טלפונים), דוא"ל שלו כולל בדיקת כל אות ואות, תאריך ושעת שיחה ולא לשכוח לעולם על סטאטוס של הפניה, אחרת גם מיקום מעל מקום ראשון לא יספק את הלקוח שלנו וזה שנמצא במקום 4,5 או אפילו 6 , יהיה "מפוצץ" בפניות וסגירות, כי מתחרים שלו חשבו עליו היטב :-).

ממליץ לעיין בשרותים שאני מציע:

קידום אתרים במנועי חיפוש
פרסום ממומן בגוגל
פרסום ממומן בפייסבוק
שיווק אתרים באינטרנט
בניית אתרים מבוססים מערכת לניהול תכנים

בכבוד רב,
לאוניד אוסטרובסקי

תגובה אחת בנושא “לקוח רוצה להיות ראשון – האם הוא מוכן לזה בכלל ? – ספק גדול

  1. פינגבאק: מתכון לעוגת פרסום מותאמת אישית – מבט אישי - בלוג על שיווק באינטרנט של לאוניד אוסטרובסקי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *